Det är väldigt tyst på Forumet tycker jag och då får man ju försöka bidra lite själv, så håll till godo.
Det dök upp en begagnad så gott som ny EF Extra 300 85" och jag försökte uppmärksamma några medlemmar i klubben här i Trelleborg om denna mycket lämpliga aerobatic kärra. Tyvärr var det ingen som nappade men jag tyckte det var synd att den skulle gå förlorad så efter en bilresa Trelleborg - Värnamo t.o.r. finns den nu i min "hangar". Inköpt utan drivlina och servon. Den har tidigare haft eldrift men jag har bestämt att det skall bli tvåtakt bensindrift.
// Gullberg
Jag kan ju inte påstå att jag behövde denna modell men den är ju lite mindre och smidigare än mina andra befintliga bensinmodeller och därmed enklare att stoppa in i bilen och komma snabbare till flygfältet.
Motor: DLE 61 med cannister.
Servon: Hitec HS-7945TH och HS-7954SH
DPSI Micro DualBat 5.9V/7.2V MPX dual power supply
Lite bilder på motorinstallation.....
// Gullberg
Lite mer installationsbilder.....
Det är myyycket kolfiber och kolfiberförstärkt plywood med myyycket lätthål. Faktiskt så lite solidmaterial i kroppssidorna så man knappt hittar någonstans att installera elektroniska brytare, fueldot etc. ???
// Gullberg
Ni som skryter om målade roderhorn, släng er i väggen. Extreme Flight har målade skruvar som matchar färglayout på spinner :D
// Gullberg
Lite mera...... ;)
Det som återstår nu är Piloten såklart och lite stickers mm.
// Gullberg
Nice😋 en sådan hade jag också viljat ha👍
Quote from: Mikael_Ingemarson on 2020-12-20, 22:28:05
Nice😋 en sådan hade jag också viljat ha👍
Mikael,
Dessutom så kom jultomten väldigt tidigt i år och han hade med sig en DS-24 och min DS-16 har fått en ny ägare. ;)
Våren får gärna komma väldigt snart.....
// Gullberg
Snyggaste färgvalet också, jag är inte ett dugg avundsjuk😎
Bara köp Mikael...
Tror Jonny putsat timvis på grejerna för det ska lysa lite Extra..😂😂😂
//Pär
Igår blev det äntligen "maiden" på det här projektet. Bra drag med DLE61 och jag satte alla roderutslagen efter Extreme Flights rekommendationer och man kan minst sagt säga att den är "snabb i vändningarna" på low rate och närmast brutal på high rate inställningarna. Jag tänker behålla dessa flight modes men komplettera med ett tredje mer IMAC lämpligt flight mode... ;)
Något framtung vid premiären, men med lite justering av LiPo placeringen så skall detta bli bra.
Jag har ju hjälp med styrningen i kabinen av "mini Rikard" och han verkar ha det i generna. :D
// Gullberg
Grattis, ni verkar haft fint väder😎👍
Quote from: Mikael_Ingemarson on 2021-05-17, 07:01:30
Grattis, ni verkar haft fint väder😎👍
Tack Mikael!
Nja mer omväxlande väder, sol, regn, blåst, vindstilla....osv. Det enda som är konstant är att det fortfarande är kalla vindar.
// Gullberg