[:D] [8D] [:p]
/Perra
Namnet börjar på S
[8D]
/Perra
quote:
Originally posted by Speedbird
Namnet börjar på S
[8D]
/Perra
S..... som i Sukhoi[?] eller S..... som i Sbach[?]
--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
Det är inte en så rund nos på denna... [8D]
Autopartner.se har dessa på lager [:)]
/Perra
quote:
Originally posted by Speedbird
Det är inte en så rund nos på denna... [8D]
Autopartner.se har dessa på lager [:)]
/Perra
Super Extra?
/Patric
Jag tror att det är ett \"Franskt\" flygplan[;)]
--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
IMAC:s egen underrättelsetjänst är nått på spåren märker jag... [:D]
Förhoppningsvis flyger den lika bra som en super Extra [:p] [:D]
en liten bild... [:o)]
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/Speedbird/2012111921056_19070.jpg)
77.62 KB
/Perra
Spies[:)]
//Micke
IMAC-Sverige
yes ! !
helt rätt Micke [8D]
jag tänkte testa lite F3P i vinter [:p]
/Perra
och så en omaskerad bild på kärran [:D]
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/Speedbird/20121120182359_spies19070.jpg)
89.24 KB
siktar på 100gram flygklar med acke ombord...
då bör det gå att flyga sakta och behagligt hoppas jag [:)]
/Perra
Med en 6 gr Hextronik motor, 5x2 snurra och 1s LiPo då alltså?
100gr...det blir intressant att följa, men det går fast onödigt på denna maskin enligt designern.
Läsbart tips.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1717453
Så ser du vad som krävs för att nå 100gr
/Lennart
Ser fin ut, men det gäller att vara ensam i luften, känns som om den kan bli depronsnö om något annat kommer nära...
Tacka vet jag Autopartner Sbach, Hacker A-10 15s, plush 6A ESC, Hxt500, samt 2s 260 mah ackar! Inte lättast, men tillräckligt lätt för att flyga med och faktiskt göra lite välliknande krumelurer.
Ingen superfin setup, men grejerna köptes för att testa på inomhusflyg och se om det ar något för mig. Det var det och nu ska det testas att se om man klarar av något inomhusprogram.
Man inser hur mycket man utvecklas som pilot när man flyger inomhus. Tiden är begränsad, så man flyger i princip nonstop, skulle man krascha så svider det inte jättemycket. Jag vågar testa de där grejerna inomhus som jag inte riktigt vågar utomhus. Ett exempel är rollande cirkel som jag äntligen lyckades med i söndags. Härlig känsla när man hittar rytmen och flytet. (Kan jämföra det med att köra motorcykel på bana. När jag har gjort det och helt plötsligt bara känt att det flyter, det är magiskt!)
Så ja, detta var kvällens novell från eder författare Spitfiremagnus.
Ã...ter till ämnet, vad blir det för setup?
quote:
Originally posted by Spitfiremagnus83
Ã...ter till ämnet, vad blir det för setup?
Denna setup blir det [:p]
och så lite vikter till Pontus [:D]
Motor: Hacker A10 15S 2320kv 15g
Reglage: Techone Fartreglage 7A 4g
Propeller: GWS 8x4.3 Slowflyer 4g
Acke: DP 300mAh V8 2S 35C 15g
Servo
sida, höjd: 2st Hitec HS-5035HD 4,2g
Servo
skevroder: 1st Hitec HS-45HB 7,9g
Summa: 54.3g
Spies tom väger in på 47g
alltså 101.3g i startvikt som det ser ut nu...
[:p] [:p] [:D] [:p] [:p]
/Perra
Mottagare och lim då?
--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
Kardborreband, tejp, lödtenn, o-ring till prop, förlängda servoarmar, kaksmulor från bygget...
quote:
Originally posted by Paul
Mottagare och lim då?
Woops... [:I]
Mottagare: FASST 4kan mikro 2,4Ghz original vikt 3,8g... nu utan skal = 2,7g [8D]
Lim: foam safe CA och UHU por = så lite som möjligt [:D] [:D] [:D]
/Perra
quote:
Originally posted by Lonsan
Kardborreband, tejp, lödtenn, o-ring till prop, förlängda servoarmar, kaksmulor från bygget...
uj uj uj [xx(]
Nu blev det tungt... hehe [:D]
återkommer med exakta vikter på detta... [:I]
/Perra