:)
Ja, det här med IMAC är ju kul! 8)
Och det visade sig att även Linus tycker det, han debuterade ju nu på Ripa, både i basic och i freestyle. Däremot så konstaterade han snabbt, att hans nuvarande freestylemodell Skumextran är väldigt liten, så han inkom med önskemål om något större.
Vi sålde Lilla blå, som inte används längre och frigjorde lite plats och pengar.
In kom en Extreme Flight Edge 540 92", med en DA 70 på 2-1 avgassystem och kanna.
Nu är det full fart i hobbyrummet. Byte av strömförsörjning, installation av mottagaren och batterier. Byte av Fuel dot och programmering av modellen.
Trocadero, rock n' roll och modellbygge i hobbyrummet. 8)
Den är flugen! 8)
Återstår att programmera killswitchen, så att den ger telemetri till Futaba.
Roderhornet till vänster skevroder släppte när jag flög igenom sportsman, i snappen på den stigande 45:an.
Givetvis landande jag omedelbart, när det knäppte i modellen, och den började dra snett.
Skadan är limmad.
Båda skevrodren är öppnade, vi tillverkar delar till att förstärka båda skevrodren.
Perra ritar, och jag sågar ut spryglar av plywood.
Nu tar vi kväll.
Perra har limmat förstärkningar i skevrodren. Det är påbörjat men inte klart än.
Vi har även programmerat killswitch telemetri till Futaba. Med lånad usb-adapter och telefonsupport! Stort tack för det!
Nu är ny klädsel på plats :)
Och kärran är flygklar igen efter en omfattande förstärkning av roderhornens infästning
Lilla Raketen är flugen igen, efter en omfattande förstärkning av båda skevrodren.
Skönt att den är flugen igen nu!