Hej
Vill man göra det lätt för sig köper man en flygfärdig C-ARF Extra 260 av herr Nyroth
och eftersom det inte direkt är högsäsong för flygning just nu så
man kan ju alltid ändra på något, det fanns inte någonting att röka på med i kärran så jag installerade en rökanläggning [8D]
samt en ny soppa tank och en 1,5 liters rökolje tank
herr Nyroth rekomenderade en mottagar splitt till power boxen för ökad trivsel faktor vid flygning [:)]
Dessa prylar sitter i kärran nu,
DA 150cc Mejzlik 3blad 28,5 x 12\" och truturn spinner
rostfria Zimerman cannister dämpare
Power Box Champion med RS modul
JR 8711 på alla roder sammanlagt 9st
samt 1 st Futaba 9351 till gassen
2st Flight Power 2s 3700 LiPo matning till box
1st Flight Power 2s 2170 LiPo för tändning via Emcotec mini RV
1st Flight Power 2s 2170 LiPo för rökpump via Emcotec mini RV
Rökpumpen är en brännsle pump från en Turbomin jetmotor
nipplar hådlödda på manifoldrarna och utbytbara munstycken monterade i dessa
har bara testat med 3w rökolja, se denna tråd [:D]
http://mini-iac.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=448
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/AndersN/2009118214715_extrabild5.JPG)
115.25 KB
/Anders
Härligt! Bara top-of-the-line grejor hela vägen...jaa förutom det där Futaba servot...men det går ju lätt att byta ut![:D]
Måste kännas gött att ha det värsta som finns att leka med...
De där 8711orna är ena riktiga bestar, visste ni att det nu kommit ännu värre prylar!?
8711HV -High Voltage 2c LipO rätt in 7,4V. JR Rules!!!
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/paroos/20091190227_JRPS8711HV-250.jpg)
8.94 KB
DS8711HV High Voltage Ultra Torque Servo Specs
Size Category: Standard
Type: Digital
Application: Giant Scale Aircraft
Torque: 480 oz/in (2S Li-Po)
Speed: .12 sec/60° (2S Li-Po)
Dimensions (WxLxH): .82\" x 1.58\" x 1.57\"
Weight: 2.6 oz
Bushing Or Bearing: Bearing
Bearing: Dual
Motor Type: Coreless
Connector Type: JR
Gear Type: Metal
Gear Material: SuperSteel™
Voltage: 7.4V (2S Li-Po)
Deadband: Less than .001ms
Patrick Roos
IMAC Sverige
4,5 månader kvar tills Duffy, propeller-rip och bruna kallingar -Suck!...
quote:
Originally posted by paroos
Härligt! Bara top-of-the-line grejor hela vägen...jaa förutom det där Futaba servot...men det går ju lätt att byta ut![:D]
Patrick Roos
IMAC Sverige
4,5 månader kvar tills Duffy, propeller-rip och bruna kallingar -Suck!...
Blir lite fundersam när jag läser att
ett Futaba 9351 inte duger till throttlen ? ?
varför då ?
Kanske ett 8711 skulle vara bättre även där ? [:D]
om så är fallet måste de där DA-150 motorerna ha grymt tungdrivna förgasare ! [;)]
/Perra
quote:
Blir lite fundersam när jag läser att
ett Futaba 9351 inte duger till throttlen ? ?
varför då ?
/Perra
Patrick är något insnöad på ett visst japanskt radiomärke...[;)]
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/paroos/20088132291_DSC00759.JPG)
____________
Peter Schmidt
JR=Junior Radio??Kunde inte låta bli [;)]
Snygga installationer!
/Micke