Äntligen är den här[:D][:D]
Tjena grabbar i fredags var jag i Göteborg och hämtade lite godis.
Den här har varit på väg länge nu.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/20102722433_100_72421.jpg)
39.79 KB
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201027224344_100_7272.JPG)
42.48 KB
Bubbelhuvar ska det va
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201027224733_100_7245.jpg)
44.19 KB
Vingar med centrumhängda roder
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201027224851_100_7242.jpg)
38.04 KB
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201027224915_100_7268.jpg)
39.51 KB
Färdigfrästa gälar
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201027224959_100_7243.jpg)
39 KB
Baffling
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201027225114_100_7273.jpg)
55.38 KB
Mycket luft är det
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201027225219_100_7270.jpg)
57.56 KB
Ihopsatt (fast inte av mig)
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201027225446_IMG_1574.jpg)
22.86 KB
//Mikael
Och äntligen fick man se den [:D][:D][8D]
Och nu snackar vi allvar [}:)][}:)]
Rpm
Grattis Mikael till den nya maskinen ,snygg färg åsså.
Blir det månne ZDZ 160 i denna nos.
/Micke
Autopartner RC
HAB
Mycket snygg kärra!!!
Ser riktigt fin ut. Grattis!
Det är poppis med bubbelhuv i år.
Väldigt nice med centrumhängda skevor.
Men alla de där pinnarna i kroppen, vad ska de vara till?[:p]
//Ulf S
Wood IS Good!!![^][:D]
Snygg!
Denna är lite större än Krillarna va?
(2010 är tydligen bubbelhuvarnas år![:p])
quote:
Denna är lite större än Krillarna va?
Självklart är den större 2,5% det blir 5cm tror jag.[:D][:D]
//Mikael
Man tar ju till lite utifall balsan krymper lite[:D][}:)]
/Micke
Autopartner RC
HAB
quote:
Originally posted by Aerobat
Men alla de där pinnarna i kroppen, vad ska de vara till?[:p]
//Ulf S
De gör så att kroppen inte knäcks vid landning....[:D][:D][:D]
quote:
Originally posted by paroos
quote:
Originally posted by Aerobat
Men alla de där pinnarna i kroppen, vad ska de vara till?[:p]
//Ulf S
De gör så att kroppen inte knäcks vid landning....[:D][:D][:D]
Ja, den kommer man få höra till domedagen[xx(]
//Ulf S
Ledsen, men du liksom bara lade upp...var bara tvungen att slå den i mål![;)] Sorry...
Ahh, där kom det då en träkärra med snygg roderupphängning!
Glöm inte att sätta i kullager!
Vad kostar ett sådant enormt trä-fackverk?
no more gassers 4 me
Hej igen
Det har dykit upp lite ytterligare grejer som man också behöver.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/2010210214741_100_7276.jpg)
51.93 KB
T.ex en trave servon och lite käcka armar
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/2010210214826_100_7275.jpg)
39.09 KB
Lite roderhorn går det också åt
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201021021491_100_7277.jpg)
41.65 KB
Och naturligtvis strömförsörjning till alltihopa
//Mikael
Gött Micke!
Tänk bara på att du tar hjälp av någon fet kompis när du skall starta motor. Så du inte följer med upp!![:D]
Mvh
//Casselby
På tal om det, vad blir det för rova?
(Gissar på ZDZ160RV-J?)
//Patrick
Hej Micke !
Har du köpt kärran direkt från USA
Klarade du tullen
Vad kostade kalaset ?
Benny
Benny
Hej Benny
Jag har köpt kärran av Bill Hempel i USA, men den är skeppad direkt från fabriken i China.
Den är från första batchen på 6st tillverkade exemplar.
Bill ska själv tävla med likadan maskin 2010.
Klara tullen är väl inget svårt, det är bara att slanta upp [:(!][:(!]
Totalpris i Sveriga ca 19500:-, då är frakt, moms och alla j[}:)][}:)]la avgifter inräknade.
//Mikael
Snålvargen fick vika ner sig.
I fredags kom det två nya mottagare.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/2010220191117_100_7385.jpg)
44.9 KB
//Mikael
har den krympt i den torra luften?
/Micke
Autopartner RC
HAB
vadå krympt?
//Mikael
I fredags kom det en lök.
En riktig A-LÖK, ZDZ160B2RV-J
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201022720914_100_7498.jpg)
36.43 KB
//Mikael
Grym lök![}:)]
quote:
Originally posted by Mikael Ingemarson
I fredags kom det en lök.
En riktig A-LÖK, ZDZ160B2RV-J
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201022720914_100_7498.jpg)
36.43 KB
//Mikael
fin spis men...
var är ombord-elstartern ? ? [8D]
trodde det var standard på alla ZDZ... [:D]
/Perra
Eftersom den är så lättstartad så sitter det en 10gr outrunner inbyggd i propellerhubben [:D][:D]
//Mikael
Gött Micke!
Jag har haft 3 st såna.
Jag hade nog otur som fick 3 st utan outrunner[;)]
Hej Mikael !
Det ryktas att du säljer inredningen i huset(Soffan)och köper stora motorer.
Stämmer det ????
Benny
Hmmmm
Ja det är ju inte alla som är sponsrade [:I]
Jag har ändå inte tid att ligga i den, eftersom jag måste bygga.[;)]
//Mikael
Hej
Har du monterat motorn annu?
\\\\Ulf
Hej Ulf
Nej det har jag inte.
Är inte du i Thailand?
Då har du väl inte tid att kolla flygforum, du ska väl sköta om frugan istället. [;)]
//Mikael
I helgen har det äntligen blivit lite tid över för bygge.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201031422359_100_7596.jpg)
43.79 KB
Landställ monterat
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201031422440_100_7593.jpg)
35.98 KB
Monterat höjdroderservo och roderhorn
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201031422524_100_7594.jpg)
42.33 KB
Detta utslaget borde väl räcka i fullgaskvickroll[:D][:D]
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201031422618_100_7597.jpg)
43.56 KB
Sidutslaget är också hyfsat mycke.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/20103142273_100_7598.jpg)
36.24 KB
Monterat sidorderhorn och vajrar
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201031422738_100_7599.jpg)
42.2 KB
Ja just det det ska vara kopplat i båda ändar ja, andra servot kopplas in senare.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201031422823_100_7601.jpg)
49.12 KB
Programmering av servoutslaget.
//Mikael
Jahapp
Då var äntligen motorn monterad.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201044192737_100_7696.jpg)
39.45 KB
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201044192752_100_7697.jpg)
38.88 KB
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201044192813_100_7698.jpg)
37.08 KB
//Mikael
Kanonfint motorfäste Micke!
//Patrick
vattensågat?
no more gassers 4 me
Ja delvis
//Micke
OK då var det dags för ljuddämperiet.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201048224510_100_7723.jpg)
37.5 KB
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201048224536_100_7724.jpg)
39.71 KB
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201048224559_100_7726.jpg)
42.84 KB
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201048224619_100_7728.jpg)
43.44 KB
Nu är det bara att löda kvar då.
//Mikael
Nu närmar det sig.[:)]
Alla bitarna börjar ramla på plats.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/2010415215957_100_7729.jpg)
44.12 KB
Gas och choke servo
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201041522017_100_7730.jpg)
44.55 KB
Tankinstallation
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201041522036_100_7732.jpg)
48.42 KB
DPSI med BMS och mottagare
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/20104152210_100_7734.jpg)
43.64 KB
Provmontering för test av tyngdpunkt.
//Mikael
Funderar på om jag skall sätta min BMS utvändigt eller invändigt som du. Hur resonerade du kring ditt val?
Kommer du att kunna se den genom canopyn? Eller bara om du öppnar?
//Patrick
Hej Patrik
Jag ser den genom huven.
Men om jag ska trycka på knapparna måste jag öppna huven.
Jag börjar så här så får vi se, det går jua tt flytta ut den senare om man inte är nöjd.
Är svårare att flytta åt andra hållet.
PS. har varit ute och provbrummat på tomten idag.
//Mikael
Hej
Ja vem brummade mäst??
Har du vägt kärran?
//Ulf S
NÄÄ [8D]
jag har inte vägt den ännu.
//Mikael
När tänker du väga den?[:D]
no more gassers 4 me
Äntligen provfluget
Så var det då dags att äntligen få upp den i luften.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/201041920361_100_7776.jpg)
58.76 KB
På fältet i spänd väntan inför första start.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/MikaelIngemarson/2010419203617_100_7778.jpg)
56.33 KB
YAK 55M fighting face (det är inte så konstigt att det bromsar bra)
Allt gick i alla fall bra och piloten är nöjd [:D][:D]
//Mikael
Grattis till premiären, blev det ingen film?
//Emanuel F
Teampilot Full Kontroll AB
Nää tyvärr ingen film
Vi har fullr upp med att flyga så det finns ingen kameraman[;)]
//Mikael
STORT (40%-igt) grattis!!![:p]
Men...HUR flög den???[:0]
Wood is Good! Eller?
Grattis till premiären :)
Grattis!
Hur var den?
Film!!!!
//Ulf S
Grattis Mikael!
Hur känndes den!
//Micke
Team Autopartner RC
Minicars
Team Futaba
HAB
Jaa hur var den??
Lugnt och sävlig som en 3 meters depronare, men med en härlig pondus när man gasar på.
Det finns resurser över i manöver 7 i intermediate programmet i allafall.
Blev något framtung med min chickenvikt som jag hade satt dit.
Så den åkte ur redan inför andra starten.
Ska man in i spinn får man vänta en stund[;)]
//Mikael
Men vad väger den[;)]
no more gassers 4 me
Vikten saknar ju i stort betydelse på denna storlek om man bygger \"normalt\". Som alla andra bra designade, större, trä-kärror gissar jag att den inte är superlätt men har en massa som gör den perfekt för program flygning och samtidigt lätt nog för 3D om man vill det...
Läste en tråd på FG skriven av en vass pilot som hade en rejäl arsenal med giant scale IMAC modeller.
Han experimenterade på en 40%-are. Lade på 0,5kg, sedan 1kg, sedan 1,5kg, flög samma 3D manövrar varje gång och märkte ingen skillnad!
Den gamla luftmolekylerna är lika stora men vingytan ökar tesen.
Vilket ger att ex. 100g/dm2 på en Yak55 med 140cm i vingspann flyger som en blydragg, medans samma vingbelastning på en 3m Yak55 gör den fjäderlätt...
Har länge roat mig med att kolla hur olika modeller beter sig, frågat piloterna vad de tycker, vad de väger och kollat upp vingspann och yta. Min samlade empiriska bedömning är att redan vid ca: 2,2-2,3m vingspann och den vingyta det brukar ge på aerobaticmodeller, så börjar vingbelastning minska betydligt i påverkan på egenskaperna.
Förstår dock din fråga Lonsan, från el-setup perspektiv.
Har du nån \"översättningstabell\" på vikter för bensinmotorer + full tank, kontra elvisp + ackpaket? Dvs hur förhåller det sig viktmässigt i jämförelse.
//patrick
Som någon sagt \'allting beror på allting\'...innan jag slog till på min SU-26 så letade jag lite vikter (el-perspektivet ja) och Schmidt fann \'lillebror\' från Airworld, en SU-31 på 2.6 m som en stackars tysker lyckats få att väga 19 kg! Han tyckte den var väldigt svår att landa då den klippte väldigt lätt...så nog finns det gränser. Att man vill veta vikten på allas modeller är ju också för att bygga på sin erfarenhet. Sen var det ju det brännande ämnet med ljudet...en lätt modell med stor motor lär nog bullra mindre än det motsatta förhållandet. Oändligt vertikalstig på 1/3 gas som Fantini skrev lär öppna för fina noise score med rätt trottle hantering :)
no more gassers 4 me
Förresten, glömt att gratulera dig till premiären Mikael...också imponerad över hur snabbt du fick ihop kärran! Jag tar med en våg själv till första tävlingen ;) Och tidningen jag fick låna (ooops)
no more gassers 4 me
19kg!!! och 2,6m...måste vara en mardröm!
Finns den på film?[8)][:p]
Hittade den, mycket roande läsning[:D]
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=46902
Killen skriver in och frågar varför han har problem med hög landningsfart och varför den klipper så fort han saktar in...hehehe.
19,5kg...no **** Sherlock![B)]
På tal om film...man skulle gärna vilja se besten i action Micke!
Eller man får sukta till Simmelsberga...?
Den kommer att känna sig hemma här, den \"Skånska\" Yaken![:D]
Nu har vi Finska schemat (AA-Yaken), Svenska schemat (Ulf S Yak) och Skånska schemat...vad blir det härnäst tro?[8)]
Hej Patrik
Ja just den Skånska Yaken [:D]
Jag lärde mig på domarkursen att man ska presentera modellen optimalt för domaren.
Och då tänkte jag på dig när jag valde färgen [;)]
//Mikael
Hej
Lita bilder på Yaken
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/201042491758_CIMG4040_640x480.jpg)
39.63 KB
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/201042491827_CIMG4041_640x480.jpg)
42.12 KB
Först blir det två bilder hur vi transporterade modellerna till fältet denna måndag.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/201042491955_CIMG4042_640x480.jpg)
46.76 KB
Mikael mekar
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/201042492032_CIMG4043_640x480.jpg)
56.05 KB
Mikael har blivit nervös.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/201042492127_CIMG4044_640x480.jpg)
81.87 KB
Propellerval Engel 30*14
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/201042492240_CIMG4048_640x480.jpg)
61.6 KB
Två riktiga bestar klara för start.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/201042492339_CIMG4051_640x480.jpg)
59.94 KB
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/20104249245_CIMG4052_640x480.jpg)
58.68 KB
Ser ni hur nervös han är???
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/20104249255_CIMG4054_640x480.jpg)
49.91 KB
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/201042492533_CIMG4057_640x480.jpg)
51.04 KB
Nu lyfter den snart.
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/201042492610_CIMG4059_640x480.jpg)
58.62 KB
KOLLA!!
Han bara dök upp från ingenstans.
\" Fan nu blir man ju sugen. Kanske får gå hem och sparka liv i kråkan\"
Ulf
Finfina bilder!
lite info!
Såg på FG att Bill Hempel kom 2a i Unlimited på en IMAC tävling i Staterna med sin nya 40% Yak, verkar ju lovande Mikael.
//Micke
Team Autopartner RC
Minicars
Team Futaba
HAB
quote:
Originally posted by Skymic
lite info!
Såg på FG att Bill Hempel kom 2a i Unlimited på en IMAC tävling i Staterna med sin nya 40% Yak, verkar ju lovande Mikael.
//Micke
Ja, och som \"de flesta vet\" så är det väl bara modellen som är avgörande[B)] . Det är väl 90% modell, 9% talang och 1% träning eller[;)]
// Peter Schmidt
Nej med en 40% YAK så är det väl 40% modell och resten talang/träning.
Eller hur[:D][:D]
Det är därför jag inte vill ha en 37,5% YAK[;)]
//Mikael
du behöver into vara orolig Micke, det här vi redan ut.
Det är de 3.5%en som din krymper när den utsätts för fukt och värme[:D]
//Micke
Team Autopartner RC
Minicars
Team Futaba
HAB
Micke, hur var det nu med \"posenten\" egentligen?[;)]
Nu har jag vägt \"depronaren\".
16.5 kg otankat [:)]
Bill Hempels egen väger 15.5 kg men han har kravallentuten, enklare powerbox och bara en mottagare.
//Mikael
För att flinka in ett \"kalkyl\"-finger i debatten så måste 40%-aren faktiskt krympa lite drygt 6% för att bli en 37.5%-are [:0][B)]
// Peter Schmidt
quote:
Originally posted by Mikael Ingemarson
Nu har jag vägt \"depronaren\".
16.5 kg otankat [:)]
//Mikael
Som Tim\'s Extra då ungefär[:D]
// Peter Schmidt
Fantastiskt lätt!
Vad väger motorn?
Eftersom det snackas mycket storlek i denna tråden vill jag gärna ha ett klarläggande.
Förebilden Yak55m har en spännvidd på 8100mm enligt vad jag hittat. I så fall är BH Yaken ganska lite drygt 37% och Krill Yaken 36,3%.
Eller är jag ute och reser?
Och är din Yak verkligen en äkta 3-metare Micke?[;)]
//Ulf S
Kan det bli 81cm tro? [:p]
quote:
Och är din Yak verkligen en äkta 3-metare Micke?
Nja Uffe
118\"=299,72 cm, **** oxå [}:)][}:)]
Men jag har inte kontrollmätt, klädseln är dock lite skrynklig i ena vingtoppen.
Det kanske räcker[:)]
//Mikael
Man kan ju också lägga en bricka mellan kroppssidan och vingroten [:D]
Hmm, misstänkte att det var något lurt...
Men var hittar du den infon? Jag hittar att Yak-55 var 9,0m och att Yak-55m var 8,1.
Längden på Yak-55m är däremot 7,29m???
quote:
Originally posted by Aeroparts
quote:
Originally posted by Aerobat
Fantastiskt lätt!
Vad väger motorn?
Eftersom det snackas mycket storlek i denna tråden vill jag gärna ha ett klarläggande.
Förebilden Yak55m har en spännvidd på 8100mm enligt vad jag hittat. I så fall är BH Yaken ganska lite drygt 37% och Krill Yaken 36,3%.
Eller är jag ute och reser?
Och är din Yak verkligen en äkta 3-metare Micke?[;)]
//Ulf S
Tyvärr är det så att YAK-55-M har en spännvidd på 7.29m och är efterföljaren till YAK-55 som har 8.1m man minskade spännvidden
samt gjorde vingen mer avsmalnande för att få bättre rollhastighet. Så nu får ni räkna igen.[;)]
/Lennart
//Ulf S
Du har helt rätt Ulf.
Jag kontrollerade igen på mina treplanskisser som jag har och de hade skrivit spv och längd samma på 55M, det borde jag sett[:I]
YAK55 orginalet 9,0m och 55M 8,1m.
Här finns lite info också.
http://www.aero-concept.com/fiches/55.html
/Lennart
Intressant att inte leverantörerna har koll på vilken skala deras modeller är.[:I]
//Ulf S
Ibland saltar tillverkarna procenten litegrann för att byggarna ska begripa hur mycket motor som behövs.
T.ex BH YAK55M 50% är egentligen bara 44% och då tror en del att man kan köra med 170cc motor.
Men den är faktiskt konstruerad för 275cc motor.
//Mikael
Ut och träna nu istället, så ni inte blir om flugna av en 35%:are[:)]
/D
PS. 16 kg[:0] Jag vill minnas att både min och Uffes C-ARF Extra vägde typ 19-20kg! Nu hoppas jag att du kommer att använde DR-knappen även i luften och inte bara när du taxar!
Är det en riktig 35%are eller bara en låssas? [;)]
Jag skulle ut och träna både igår och idag men det är så jäkla ostadigt väder. [}:)]
//Mikael
Det är bara att köra på Micke! Det är bra träning[:)]
Just precis, det är bara att köra. Ju sämre väder desto bättre träning[:D]
Ulf och jag \"tvingade\" oss ut idag trots vädret[B)] Fast soldis, obetydlig vind och 20°C kändes ändå som ganska bra träningsväder...[8D]
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/imacse_peter/201042923438_P1000881.jpg)
80.98 KB
// Peter Schmidt
En fråga bara: Varför har ingen av er Yak 55M piloter någon spinner[?]
Räckte inte pengarna till det eller[:D]
Förlåt! Men jag tycker det är så fult utan[xx(]
Hjulkåpor och spinner på en modell, är som Alu-fälgar på en bil tycker jag.
Ja Ja! Jag vet att det inte var så snyggt med orangea hjulkåpor på en blå-vit Yak[:I]Fick jag sagt det själv så slipper ni hugga tillbaka på det[:D]
/D
Vissa fullskala Yakar har spinner, vissa inte...
Så det är egentligen inget fel, ur det hänseendet.
Puss o Kram
Fråga Tim varför man inte ska ha spinner. [;)]Och hjulkåpor har jag inte haft någon större lycka med.[B)]
Sen ser 55M så gött rå ut utan. Inget finåk precis. Borde passa dig Daniel.
//Ulf S
Men Patrik Roos! Det där med Skala slutade vi med när vi gick från Aresti till IMAC vet du väll[B)]
//Casselby
Självklart skall jag ha Spinner och hjulkåpor[:)]
posted with IPAD
//Micke
Team Autopartner RC
Minicars
Team Futaba
HAB
Casslerby! Du vet väl att IMAC kallas \"Scale aerobatics\"?
[^]
(Nåja den dan han bestämmer sig för att ögna igenom reglerna ser han det kanske...[;)])
[:D]
TIM!
Varför ska man inte ha spinner?
no more gassers 4 me
Hallå Hallå
Patrik[^][^] kolla här.[^][^]
Mikaels trähög har fått angrepp av barkborrar!!
Jag måste rycka in och tillföra lite plast.[:D][:D]
Image Insert:
(http://www.mini-iac.se/forum/uploaded/yak55sp/20105520315_CIMG4083_640x480.jpg)
47.57 KB
[:p][:p][:p]
Ulf
Ser att han tvingar dej att ha handskar, bra så att den inte får \"Krill\", hört att det är svårbotat...[:D]
F-n Uffe, du gör dej som gynekolog![:p]