Hej
Jag känner mig inte helt hemma att tolka arestisymbolerna, så en liten fråga om hjälp:
I 2018 intermediateprogram, figur nummer 2 innehåller ett spinn följt av en kvarts roll. Jag tolkar spinnsymbolen som totalt 3/4 varv, dvs inte 1 och 3/4 varv? Visst måste efterföljande kvartsroll vara i samma riktning? Dvs totalt ett varv, samma utgång ur figuren som om man bara tryckt dykroder för att komma in i vertikalen.
/OlleG
Hej
Spinnen är 1 3/4 varv oavsett om du lägger den höger el vänster
Efterföljande 1/4 roll ska vara samma håll som spinnen.
Sedan push med inventerad utgång.
Så tolkar jag den.
//Pär
Tack för svaret.
Kan man av symbolerna utläsa att kvartsrollen ska vara åt samma håll eller måste man "räkna ut det" för att figuren ska bli rätt till slut?
/OlleG
Hej
Har inte programmet framför mig men har för mig att spinn och roll pekar åt samma håll. Då ska de vara så.
Sen rent matematiskt kan du inte få en negativ utgång om du gör dom "opposite"... 8)
//Pär
Tack igen.
Jo "matematiskt har jag förstått det. Men visste inte att man kunde tolka in riktning i spinnsymbolen.
/OlleG
Spetsen på triangeln i spinn/snap och pilen på rollen avgör riktning.
Spets och pil åt samma håll = samma håll (manöver 2 och 7 i Int.), olika håll = opposite (manöver 3 och 8 i Int.) !
Quote from: imacse_peter on 2018-02-27, 09:29:24
Spetsen på triangeln i spinn/snap och pilen på rollen avgör riktning.
Spets och pil åt samma håll = samma håll (manöver 2 och 7 i Int.), olika håll = opposite (manöver 3 och 8 i Int.) !
Hej där!
Hade du inte slutat...ha ha :-D
Messerschmidt kan man väl alltid vara :) :)
Quote from: Lonsan on 2018-02-28, 22:05:28
Quote from: imacse_peter on 2018-02-27, 09:29:24
Spetsen på triangeln i spinn/snap och pilen på rollen avgör riktning.
Spets och pil åt samma håll = samma håll (manöver 2 och 7 i Int.), olika håll = opposite (manöver 3 och 8 i Int.) !
Hej där!
Hade du inte slutat...ha ha :-D