Nu har min DA120 fått sin sista chans och det är dax för en ny till H9-Extran.
Tänkte först köpa en ZDZ140, men dom kommer tyvär inte förens till våren och jag vill inte vänta tills nästa säsong drar igång.
Har letet runt lite och har egentligen två som det verkar vettiga alternativ just nu.
1. En ny DA120 = 1368 Euro hos Toni Clark. http://www.toni-clark.com/english/frames_e/da120frm.htm
2. En GP123 = 869 Euro hos gb-jets. http://www.gb-jets.com/boutique/moteurs-et-turbines/moteurs-gp/moteur-2t-gp-engines-123-v3.php
Finns det någon här som har erfarenhet av en GP123? Skilljer ju 500 Euro och för det får jag ju nästan nya servon runt om i modellen (ja fattas lite, men ändå).
Har surfat runt lite på GP123 och några har haft lite svårstartade motorer, men det har varit tändsystemsproblem i de flesta fall. Någon har klagat på hög tomgång. Prestandan verkar det inte vara något fel på.
Kan ju inte säga att jag personligen har så speciellt bra erfarenhet av DA120, men funkar ju bra för det flesta.
--Per
Tänkte först köpa en ZDZ140, men dom kommer tyvär inte förens till våren och jag vill inte vänta tills nästa säsong drar igång.
Har letet runt lite och har egentligen två som det verkar vettiga alternativ just nu.
1. En ny DA120 = 1368 Euro hos Toni Clark. http://www.toni-clark.com/english/frames_e/da120frm.htm
2. En GP123 = 869 Euro hos gb-jets. http://www.gb-jets.com/boutique/moteurs-et-turbines/moteurs-gp/moteur-2t-gp-engines-123-v3.php
Finns det någon här som har erfarenhet av en GP123? Skilljer ju 500 Euro och för det får jag ju nästan nya servon runt om i modellen (ja fattas lite, men ändå).
Har surfat runt lite på GP123 och några har haft lite svårstartade motorer, men det har varit tändsystemsproblem i de flesta fall. Någon har klagat på hög tomgång. Prestandan verkar det inte vara något fel på.
Kan ju inte säga att jag personligen har så speciellt bra erfarenhet av DA120, men funkar ju bra för det flesta.
--Per