Tackar för svaret.
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Show posts MenuQuote from: Lonsan on 2017-03-25, 15:00:06
Jag har märkt att där är fler blad på 3-bladiga än 2-bladiga, måste vara snabbare undan med handen vid motorstart. Med ökad högerriktning får man bort handen ur propellerdisken något snabbare... :-D
Quote from: Lonsan on 2014-07-30, 23:03:42 menar du att du såg en ljusbåge inne i ackpaketet?
Ska inte kunna hända, måste vara en synnerligen dålig anslutning mellan någon av cellerna.
Quote from: Guzzten on 2014-07-30, 12:56:45
I den mindre kabeln sitter det väl ett motstånd, som gör att rusningen uteblir, och eftersom spänningen då är rätt när man sätter ihop matarkablarna, så uteblir även blixten.
Blixtar vid hopkoppling av strömkablar är aldrig bra. Slitaget på kontakter och accar ökar markant. Mängden ström (A) som går igenom en "blixt" är kraftig! Använd den mindre kabeln att "armera" med så håller npg allt längre.
quote:
Originally posted by Lonsan
Det finns ett antal reglage med sk \"F3A\" -broms. YGE är ett fabrikat som har det.
Det är alltså en steglös bromsverkan som man lämpligen lägger på nedre 1/3 eller 1/4 av throtle spaken.
Med trimmen kan sen justera till lagom broms vid spaken i nedre läge.
Att den kallas F3A-broms är väl för att det är mer eller mindre ett måste med en sån funktion för en hal F3A kärra.
Under de 6 år jag tävlat IMAC med elplan har jag dock aldrig nyttjat denna funktion.
Jag har däremot alltid kört med en aning tomgång på elmotorn, upplever att det bromsar något mer än en helt avstängd (obromsad) motor.