Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Speedbird

#1
Byggen / Re: Extreme Flight Edge 540 92”
2023-09-26, 17:17:25
Nu är ny klädsel på plats  :)
Och kärran är flygklar igen efter en omfattande förstärkning av roderhornens infästning
#2
Byggen / SV: Extreme Flight Yak 54, 91"
2019-09-29, 06:17:50
Bygget går framåt  :)
#3
Byggen / SV: Extreme Flight Yak 54, 91"
2019-09-28, 23:40:16
Testar att lägga upp en bild från bygget ikväll  :)
#4
Quote from: Lonsan on 2017-11-19,  16:41:21
Vet inte riktigt vad EAC är och omfattar men ligger det inom vad IMAC Sverige förväntas ta ställning till, verka för, planera och skaffa arrangörer till?

European acro cup är som svenska IMAC cupen fast över hela Europa...
med ett antal deltävlingar i ett flertal länder,

Förra året fick Sverige frågan om en av de ordinarie IMAC tävlingarna i Sverige kunde ingå i EAC men så blev det inte då,
Tävlingen vi var på i Italien i år var en av deras ordinarie IMAC tävlingar och enda skillnaden var att den var öppen för utländska piloter och att breefingen hölls på engelska...

Så vilken deltävling som i svenska IMAC cupen skulle kunna ingå i EAC utan problem eller mer arbete för arrangerande klubb...

Det finns ett antal piloter vi pratat med nere i Europa som gärna skulle vilja komma hit till Sverige och tävla om det blev en EAC deltävling i Sverige

/Perra
#5
Quote from: Mikael_Ingemarson on 2017-11-19,  15:34:51
Nej, ingen EAC deltävling planerad i dagsläget.

Varför inte ? ?  ???
T ex Helsingborg ligger ju så nära och bra ner mot Europa  8)

/Perra

#6
Byggen / SV: PilotRC Extra 300, Freestyle
2017-07-18, 20:39:03
Joakim och David flyger nu med Extran  :)


/Perra
#7
Utrustning / SV: Mitt YGE 200 brann upp.
2017-07-12, 10:47:52
Quote from: HansE on 2017-07-12,  07:25:44

Jag antar att om man behöver förlänga kablarna något så är det bäst att göra det på motorsidan?

mvh Hans

Förläng kablarna på batterisidan om det behövs,

Inte på motorsidan !!

Och om du förlänger långt på batterisidan behövs extra kondingar, Lonsan vet mera  :)

/Perra
#8
På uppdrag av IMAC gruppen kommer jag på Torsdagkväll i Helsingborg att gå igenom lite som är nytt i reglerna för i år, detta är nyttigt att vara med på !
inte bara för ni som ska döma,
även som pilot har man nytta av att ha koll på reglerna
#9
Demonstratorn nu utprovad under sekvensträning, 2 sekvenser Advanced i rätt stark vind så landar vi med ca 35% kvar av 20000mAh
Advanced drar betydligt mera effekt än t ex Intermediate
Kärran flyger mycket fint och kommer att bli behaglig till sekvensflygning  :)

Ingående komponenter i detta bygge är väl utprovade och fungerar väldigt bra för oss till sekvensflygning i Advanced  8)

Ingen del av drivlinan blir varmare än 40 grader vilket känns behagligt lågt  :)

/Perra
#10
Här kommer en liten film på första flygningen  8)


/Perra
#11
Denna förstärkning limmar vi med 5min Epoxy  8)

/Perra
#12
Mattias skruvar fast motorn i Demonstratorn
#13
Regler / SV: Freestyle regler på svenska
2017-03-25, 15:22:12
Perfekt Jörgen :)
Mycket bra !!

/Perra
#14
Att åka på internationella tävlingar är inte svårt och väldigt kul samt en bra erfarenhet inför VM i USA nästa år för er som är sugna på det :)

Italienarna har haft flera domarkurser i år så de har ännu bättre domarkår i år  :D

/Perra
#15
Om linorna går i X inne i kroppen så använder man hålen som inte är i linje med servoarmens centerskruv,
Då brukar slacket bli minimalt,
i min 91" Yak har jag av någon anledning rätt mycket slack vid fullt utslag på den sidan som inte drar,
har inte märkt något negativt i luften av detta då båda linorna är spända i neutralläge...
Jag tror detta beror på att jag har olika mått mellan hålen på servo armen och måttet på  roderhornet på sidorodret, har för mig att de måtten ska va så lika som möjligt... :)

/Perra