Aha... Trodde att det var något värre när du berättade om det på fältet.
Det är bara en förlängning av ett hål []
\"Float Diaphragm Vent\" heter det och är ofta bara ett litet hål
i locket så att membranet innanför skall kunna jobba mot
omgivningens lufttryck.
Förlängningen gör så att förgasaren känner av det riktiga
omgivningstrycket och inte övertrycket som skapas av fartvind
och propp i cowlingen under flygning.
Resultat: Lättare att ställa in bränsle/luftblandningen då den
ändras mindre mellan stillastående och verklig flygning.
Dra in en slang från \"locket\" in i kroppen så tror jag att det är löst utan fler krångliga reparationsmetoder.
Det är bara en förlängning av ett hål []
\"Float Diaphragm Vent\" heter det och är ofta bara ett litet hål
i locket så att membranet innanför skall kunna jobba mot
omgivningens lufttryck.
Förlängningen gör så att förgasaren känner av det riktiga
omgivningstrycket och inte övertrycket som skapas av fartvind
och propp i cowlingen under flygning.
Resultat: Lättare att ställa in bränsle/luftblandningen då den
ändras mindre mellan stillastående och verklig flygning.
Dra in en slang från \"locket\" in i kroppen så tror jag att det är löst utan fler krångliga reparationsmetoder.