Japp den går fint fortfarande! Och en ny förgasare samt reedventiler har dykt upp från Omnimodels. Så nu ska man väl ha grejer om detta krånglar igen. Man får ha sitt eget reservdelslager om man inte ska missa halva flygsäsongen...
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Show posts MenuQuote from: Paul on 2015-06-07, 18:45:00
Om den börjar droppa som din, så skulle jag tro att membranet behöver bytas, så var det på den jag hade...... Tog med förgasaren till en motorsågsaffär och jämförde membran, i mitt fall så passade ett Tillotson membran, även om DLE förgasarna liknar typ en Walbro så är de bara kopior, och tror nog att du får bättre membran på motorsågsaffären än att köpa kinesiska kopior av membran av DLE.
Glömde ju skriva att med tiden blir membranen stela
av framför allt etanolen som är iblandad i vanlig handelsbensin, när det tappat sin elasticitet kan de iite längre stänga nålen, en dag utan förvarning hade min tömt hela tanken på golvet, inget kul och då förstod jag att något var fel.
Och om ej Pelle på AP har reed ventiler, finns ett företag som heter Boyesen som gör bra reedventiler, en kille som heter Johan sålde sånna och han borde nog veta vart man kan få tag i dessa.
http://mini-iac.se/forum/index.php?topic=2258.0
Quote from: paho on 2015-06-07, 12:29:42
OBS, börja med reedventilerna. Är de slitna brukar det vara det som är problemet och inte förgasaren.
/Patric