Kärran är kvar. Passa på att köpa en kanonmaskin inför säsongen 2019.
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Show posts Menuquote:
Originally posted by Lonsan
Snurrans tröghet som svänghjul betraktat har ingen som helst koppling till dess dragkraft.
Trögheten påverkar motorvarvets acceleration och även gyralmomentet som uppstår när man riktar om kärran.
Detta spelar in huvudsakligen i kvickrollar där man tumlar med kärran samtidigt som man kan ha ganska högt varv på proppen.
Kan faktiskt märkas vid taxning, kraftigt pådrag och skarp högersväng skapar moment som vill få kärran att stå på näsan.
Prova gärna detta med nån liten elkärra som du kan hålla i näven och känn hur det känns om du vrider den i en plansväng.
quote:
Originally posted by Lonsan
Tveksam till sånn snurra. Rekommenderas till aerotowing OCH aerobatic av TC. Hallå eller? Jag tror Gerard tänker på nån seg, skala-lik aerobatic med brädhögar (flygplan med överskott av vingar) som kräver 80% gaspådrag för att låååångsamt baxa runt ett plan i en stallturn. Tjusigt såklart men långt från hur i alla fall IMAC flygs idag. För ev IMAC och i synnerhet med en slim kärra hade jag valt Super Silence 30x16 men också gärna lånat in en Mejzlik 30x13 EVO för test.