Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Hakan G

#1
Köp och Sälj / Div. Propellrar
2013-11-17, 20:24:31
Jag köper:
Engel kolfiber 24x10
Engel kolfiber 22x10
//HG
#2
Allmänt / DA 100 vs DLE 111
2013-10-04, 23:57:54
Ja det ska bli intressant att följa denna tråd......
En härlig vintersyssla....att se detta projekt växa fram.
Undrar vilka servo som väljs? Strömförsörjning mm?
Canistrar eller pipor hmmmmm?

//HG
#3
Byggen / Overkill för söndagsflygare
2013-04-07, 21:39:07
Glädje och blandade småhopp.
Ser fram mot att få titta lite närmre på dina grejer.
Hörs
//HG
#4
Allmänt / Din favorit Warbird!?!?
2013-01-31, 19:13:25
26X12 funkar alltid.

MVH¨
Håkan G
#5
Byggen / Overkill för söndagsflygare
2012-12-02, 19:50:38
Lager!
Detta ska bli spännande att följa.....Denna gång väljer du rätt motor direkt.
//HG
#6
Allmänt / Reparationer
2012-02-25, 17:34:42
Sådan kanske jag har i nån låda.
Ska kolla.
Jo det hade jag. Hur många ska du ha?
Ring så kollar vi om det faller i din smak.

mvh
Håkan G
#7
Utrustning / Kolfiberremsor
2012-02-25, 16:07:17
Här har jag handlat. Bra grejer snabba leveranser.
http://www.carbix.se/

mvh
Håkan G
#8
Tror att ZDZ-rävarna kan uttala sig hur svårstartat det är med samma princip, fast dom sätter sin förgasare bakmonterat.
Deras system kallas Rotary Valve.
Saxat från ZDZ.se
\"Fuel intake of this engine is managed by rotary valve which contrary to the usual reed valve system allows much more precise controll over the timing and same time brings much longer lifetime without need to change reed valves.\"

mvh
Håkan G
#9
Tjena Lager!
Jodå MVVS motorer under 50cc har förgasaren frontmonterad.
Du slipper reedventiler då. Suger i sig soppan som vilken metanolare som helst med hjälp av vevaxelns insugsport.
Reedventiler slits, det gör inte en vevaxelporten den är konstant.
mvh
Håkan G
#10
Utrustning / MVVS 50 IRS
2012-01-14, 11:43:25
Jaha ja!
Efter förmiddagens fortsatta felsökande är det bara att vika ned sin stolthet och bjuda på de egna erfarenheterna.
Man har ju förmågan att tänka kompliserat när ett kompliserat problem dyker upp. Det ska man låta bli!
I detta fallet hade jag glömt att ansluta slangen mellan vevhus och förgasarens membranenhet.
Nu funkar det klockrent 1100rpm på tomgång och 6400rpm fullt öppet. Mejzlik 23x8.
Går väl aningens rikt i mellanregistret, men så får det vara tills den är flugen.
Tack till Lennart som supportar på ett bra sett.
Återkommer när den är flugen.
#11
Utrustning / MVVS 50 IRS
2012-01-13, 22:51:26
Hur får man ut bilder här?
#12
Utrustning / MVVS 50 IRS
2012-01-13, 22:21:51
Nej den kördes inte innan vändning av baklock.
Ja förgasaren är rengjord. Där var inga partiklar alls...Helt ren.
Nej jag vill påstå att det är tätt.
Ska ut i garaget och ta ett par bilder.....
#13
Utrustning / MVVS 50 IRS
2012-01-13, 21:03:25
Ja motorn satt i modellen från början tanken var att köra in i modellen, vilket är gjort.
Vid start var det riktigt svårt att få fram soppa. Efter körning utan stift med startmotor kom soppa fram.
Sen småtände det till jag fått nålarna i tidigare nämnt läge.
Var ute nu en runda och provstartade, L-nålen klarar f.n att leverera soppa, men huvudnålen står 5 varv öppen och den vill ha mer! Här är nått som är riktigt galet.
Nippel sitter i locket som ligger in i kroppen men motorspantet är ju öppet i sin konstruktion. Känns rätt på något vis.

mvh
Håkan G
#14
Utrustning / MVVS 50 IRS
2012-01-13, 20:31:03
Hej Lennart!
Ja precis så uppfattar jag det också.
Man ska ju inte behöva in och justera nålen för membranet i första skedet, tycker jag....
Ska ut och kolla lite till. Kan det vara så att tändinställningen för långt avgassytem resp. kort gör så stor inverkan.....nej det är inte trolig. Kör ju med lååång tyst Canister, och då uppfattar jag det som att man ska programmera för just det.
Mja lite konfunderad blir man...
#15
Utrustning / MVVS 50 IRS
2012-01-13, 19:58:43
Ja Kent!
Är det inte likt så säg!

//HG