Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Danne

#1
Utrustning / Lödning av avgaskrökar
2014-07-07, 19:29:09
Ett annat alternativ är att svetsa ihop kröken! tig!
Har precis gjort det med mina mtw krökar och tidigare gjort det med lösa rör från krumscheid!
#2
Köp och Sälj / Pilot RC sbach 87\" Green
2013-10-02, 12:40:15
såld
#3
Köp och Sälj / Pilot RC sbach 87\" Green
2013-09-19, 12:13:57
Sänker väl priset. 8000kr..
#4
Köp och Sälj / Pilot RC sbach 87\" Green
2013-08-22, 12:30:27
Säljer min pedantbyggda/nyskick sbach.
Hitec 7950 på samtliga roder.
Hitec 5565 MH på throttel.
Secraft armar.
DLE 55cc gått endast 20 liter.
Krumscheid canister med krök tigsvetsad av firma.
Emcotec DPSI Micro DualBat 5.9/7.2 MPX.
DPSI RCS Remote Control Switch, Regulator MPX-connector.
Alla kablar ligger i kabelstrumpa.
Bilder kan mailas. Begriper mig inte på hur man lägger in bilder i annonsen.
Kan givetvis uppvisningsflygas innan köp om vädret tillåter.!

10000kr. Prutar INTE! och inga byten..
Med vänlig hälsning Daniel
tel 0730878215
#5
Hejsan.
Ska köra in min nya DLE 111 va det lider och skulle bara höra med er som kan..
Ska någon mindre prop användas vid inkörning.?
Ska jag köra in motorn med mineralolja till en början?
Vilken procenthalt olja  vid inkörning?
Antar att jag ska göra precis samma procedur som min DLE 55..
Med 3,5-4% Mineralolja första 10literna sedan gå över till syntet. Och använda en \"Brake in prop\".. ?

Mvh Daniel
#6
Byggen / EF Extra Scander Edition
2013-04-28, 15:33:42
Grattis till premiären.. ruskigt fin kärra... Vart har ni köpt spinnern? och vilken storlek?  

Mvh
#7
Allmänt / Motala träning..
2013-04-17, 13:39:38
nejnejnej=) Bilden är för liten för att se dom bästa detaljerna så som cylinder och avgasrör=)
i EF extran sitter det en Q80, i piloten sitter det en dle55a och SHP sitter det en DA 60..
#8
Hej okej.. Det va tråkigt att höra..
Jo jag återkommer till dig via mail inom kort.

mvh


quote:
Originally posted by Skymic

Hej !

Måste tyvärr meddela att denna Prova på dag Ställs in  på grund av För få Deltagare,
Hade ett snack med Arrangerande klubben idag och vi blev tvungna att ta detta beslut.

Till er 4 som anmält er Hör av er till mig på Mail så skall vi se om vi kan få till något ändå. Skulle vara bra om vi kunde träffas och Gå igen om en del grunder.

//Micke

//Micke



#9
Allmänt / Motala träning..
2013-04-14, 20:47:08
Ett gäng glada piloter ute på motalafältet som tränar imac nu inför prova på dagen på lördag.. Hoppas vädret är med oss även då..

Mvh




Image Insert:

86.99 KB
#10
Lite mer frågor ang den 20e. Finns det möjligheter att ställa in kärrorna ifall det börjar regna? Kommer det finnas någon mat på stället eller ska man ha med sig mat så det räcker för hela dagen?
Någon som vet hur stort fältet är?

Hoppas även jag på fler anmälningar på till detta evenemang..!

Mvh
#11
Tacksam för bra svar trots min förmåga att missa förklara viktiga detaljer. [:)]
Det är en Pilotrc sbach 50cc som det sitter hitec 7950 på samtliga roder(1,25\" armar). Vad jag läst mig till så är dom servona rätt strömtörstiga men hoppas det räcker ändå med dualbatt brytaren..
Kommer iår börja köra IMAC med denna kärra. BASIC programmet. så lugn flygning med andra ord!.

.
quote:
Originally posted by Aeroparts

Förstår inte riktigt vad du vill ha men informera oss vad det är för flygplan servon och vad du vill använda den till.
Varför jag frågar är att denna brytaren tål 4 amp kontinuerligt och 25 kortvarigt.
Enligt emcotec specen så är det ca 7 st digitala servon.
M.a.o en häftig 3D freestyle maskin från 50 cc uppåt med saftiga servon skulle jag inte sätta den i.
Men en fördel som den har är den reglerade spänningen så att du har samma kraft / hastighet i servona hela tiden.
Dubbel strömförsörjning är ju alltid att rekommendera och i MPX mottagaren kan du köra i de två B/D ingångarna se gärna i manualen det står mycket läsvärt om mottagaren som man behöver känna till ändå. MPX mottagaren har avsäkrade servo utgångar 7,5 amp kont och 10 Max  så den pallar mer än  brytaren.
Men har du flugit maskinen med denna brytare tidigare utan problem så ser jag inte riktigt problemet. Koppla ihopa och kör ( fast jag hade garderat mig med en med högre spec)
Lennart


#12
Vi får väl se om det kommer något svar..[:)]
Men det kanske du kan svara på med? På vilka sätt jag kan förse 16kanals mottagaren med ström.


quote:
Originally posted by Paul

Åhh... vilken tur du har att Lennart vill hjälpa dig med dina frågor, han har hjälpt mig mycket och är duktig. ........ MULTIPLEX ONLINE[:)][:)][:)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL


#13
Jag menar som så att dualbatt brytaren redan är monterad i flygplanet. Vad jag förstår behövs inte den till MPX mottagaren då jag kan koppla acken rakt in i mottagaren.
Jag vill inte plocka bort dualbattbrytaren från planet då det kommer att bli 3 fula hål i kroppssidan på kärran. Jag vill alltså använda brytaren till mottagaren och va osäker på om det går. kan jag mata MPX mottagaren med ström i B/D ingångarna istället för avsedd MPX kontakt som är inbyggd i mottagaren?
Hoppas jag gjorde mig lite mer förstådd. =)
#14
Hejsan.. Kan jag använda den här http://www.autopartner.se/emcotec-dpsi-micro-dualbat-5972-mpx-p-12656-c-370.aspx
Som strömmatning till denna mottagare? http://www.autopartner.se/mottagare-rx16dr-pro-mlink-bulk-p-16926-c-663.aspx
Lite kaka på kaka känns det som men har redan emcotec monterad i kärran då jag kört annat radiosystem tidigare.
#15
Då är anmälan till slättlanda gjord! =) vi kommer 3st från Motala och testar på lite IMAC. Kommer bli super kul!
Vi ses.