Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Rubin

#1
Manövrar / Kniveggsmix
2012-06-19, 14:59:49
Alltid rakt på sak Rimsby.[:)] Egentligen vill jag nog köra bensin, men har ju några polare som det inte går direkt bra för i bensinträsket. Kanske har för \"billiga\" motorer men det lär ju vara i den prisklassen jag oxå kommer att röra mig. Din Pilot Yak går väl på metanol? Är det tillräckligt manligt? [;)] Hade varit kul att se dig in action igen iallafall och snacka lite skit.
#2
Manövrar / Kniveggsmix
2012-06-19, 12:49:16
Det är nog som du säger Ulf, att man måste nog ha lite kunnande för att följa Goldsmith\'s guide. Man får läsa mer än en gång[:)]  Men man får väl prova sig fram, är ju inte riktigt på er nivå när det gäller flygning heller men intresset för det tekniska finns där.  Ni som flyger på lite högre nivå har ni mix på allt? Jag menar Throttle-Aileron, Throttle-rudder oxå? Verkar vara väldigt små justeringar. Hur skiljer sig detta mellan bensin och el?
#3
Manövrar / Kniveggsmix
2012-06-19, 10:16:53
Rimsby vi vill ju se dig på fältet i sommar! Damma av grejorna! Inte för att vi har varit ute på fältet på länge, det är ju höst! [:(!] vi får väl diskutera prislappen. Jag är egentligen  inne på en Yak55 helst el som sagt. Men ljudet i din Flames Yak är trevligt!
#4
Manövrar / Kniveggsmix
2012-06-18, 21:49:20
Ok! Ja det verkar ju funka med en 1.8m [:)] Jag gillar ju när det låter när man flyger men skulle nog ändå kunna tänka mig en GB Yak 1.8m med elsetup.  Visst är väl el praktiskt. Vet nog iallafall en som håller med mig.[:)] anledningen till 1.8m begränsning är att jag inte får in mer i min Fiat500. Får kanske skaffa släp.
#5
Manövrar / Kniveggsmix
2012-06-18, 19:52:44
och Patrick du hade rätt angående DSX9:an det hette RUD-ELEV. Där valde man vilken som skulle vara master och vilken som skulle vara slav. Sen kunde man välja om man ville ha den på en switch eller alltid på on. För och nackdelar med switch?
#6
Manövrar / Kniveggsmix
2012-06-18, 19:46:06
Ok. Tack för alla svar! Detta forum är ovärderligt tycker jag, mycket kunnigt folk. Jag har tittat lite mer i menyerna nu och börjar få grepp om inställningarna. Det där med att göra en kanal till master och en kanal till slav verkar ju smart. DSX9:an är väldigt lätt att programmera det gäller bara veta vad man ska programmera. Nu ska jag bara få till det i praktiken oxå. Jag har tyvärr bara en 1.4m GB Yak men den är väldigt trevlig att flyga. Skulle nog helst vilja ha en 2,2m. Skulle man klara att tävla i Basic med en 1.8m? med tanke på vikt och vindkänslighet. För att flyga nåt annat än Yak kommer inte på tal [:D]
#7
Manövrar / Kniveggsmix
2012-06-18, 12:55:55
Jag har en GB Yak55 som drar mycket mot stället vid knivegg. Vad jag har förstått så ska jag kunna lägga en mix i radion. Har läst manualen men blir inte klokare. Ska man ha mixen på en switch eller alltid igång. Har en JR DSX9. Tacksam för hjälp. Kanske har behandlats i nån tråd innan men kan inte hitta nåt.
#8
Ser fint ut Magnus (fastän att det inte är ryskt). Ser fram emot en tripp till Malmö för att känna på grejset. Håller med Patrick angående bilderna :-)
#9
Byggen / SU-26 40% electric
2011-06-18, 09:59:55
Jag undrar om denna sol har fläckar :-) du har ju sån grym koll på elektronik så det är sanslöst. Det är en fröjd att läsa dina inlägg och uträkningar. Imponerande!
#10
Byggen / SU-26 40% electric
2011-06-16, 20:08:08
Gott snack Lonsan! Varför berättar du sånt som alla redan vet? :-)