Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Kent

#16
Då jag inte har användning av Extran framöver, sänker jag priset till 3500:-
#17
Sänker till julklappspris: 5000:-
#18
Jag har sålt 3W'n jag hade i Extran. Har nu tömt planet på allt förutom cannisterfästen. 6000 är priset för tom maskin. Bilder på planet kan ses på Face Booksidan R/C KÖPES/SÄLJES.
#19
Hej på er.
Jag hade några intressenter i Norge på maskinen, men försäljningen frös inne pga transportproblem och corona.
Nu funderar jag på att demontera modellen och sälja delarna. Som sagt tidigare blir Extran för stor att transportera i min nuvarande V70. I och försäg går den in om man demonterar sidrodret  Jag får nöja mig med min carf Extra 260 om det blir någon fortsättning på IMAC flygande för min del.

Intresserade kan kontakta mig via tel: 0709165767
God Jul på er/Kent
#21
Byggen / SV: Krill SU 29 33%
2020-10-22, 09:05:34
Grundinställningar för nålarna finns att hämta på 3W's hemsida.
#22
Allmänt / Skicka stora modeller
2020-09-09, 10:13:05
En modellflygare vill köpa min stora Extreme Extra. Problemet är bara att han bor i Tromsö-Norge, 205 mil från Ronneby 😀. Har undersökt fraktmöjligheter. Det är nästan omöjligt att hitta en leverantör som kan åtaga sig detta. Att bara frakta planet till Kiruna skulle kosta ca 7000:- 
Han sa iofs, att bara jag kunde få den över gränsen så kunde han troligen få hem den via sina kontakter i Norge.
För ett antal år sedan sålde jag en Pitts till honom. Då jag var i Oslotrakten via jobbet, kunde vi skicka planet till Tromsö med en Hercules från Norska flygvapnet 😀. Det låter sig inte göras den här gången.
Några idéer ang detta?
Hurtigrutten kanske?
#23
****, då kunde man ju ha tränat hela sommaren:D
#24
Köp och Sälj / Extreme Extra till salu
2020-08-26, 09:25:31


Extreme Extra 300 till salu, första versionen.

Jag har bytt bort min VW buss till en V70. I min ålder börjar det bli jobbigt med transporter. Inför nästa säsongs IMAC eller enbart nöjesflygning erbjuds därför min Extreme Extra till försäljning.

Jag har haft den i några år. Startproblemet med 3W 170'an är nu löst efter att ha bytt kolvringar (4st).
Initierade känner ju till Extreme Extra 300 'ans fina flygegenskaper. Stabil med stort hastighetsomfång.

Spännvidd 125" 317,5 cm
Längd 122" 310 cm
Vikt: ca 18kg
Motor 3W170 B2 CS, CS står för Competition Series
En 152 mm Aluminiumspinner för trebladig prop ingår, ingen prop.
1,5 L 3W tank
3W cannistrar
3W tändsystem
PowerBox Royal
Roderservon 8st HS-5955TG(Titanium gear)
Chokeservo digitalt
Gasservo digitalt
Killswitch DPSI RCS (MPX) Remote switch
Vingfodral

Jag har flugit den med två Futabamottagare: RC6014 HS som hanteras av PowerBox Royal systemet såtillvida att den ser till att bli välja den mottagare som inte är utsatt för failsafe funktionen. Det är alltså bara en av mottagare som är aktiv i kommunikationen med sändaren, men alltid den som har bäst mottagning. Förträffligt ur säkerhetssynpunkt. Eventuell switchning mellan mottagare tar bara 60 msek.

Under den senaste tiden har jag använt mig av vanliga lipo batterier för PowerBox och mottagare, 2st 3300 mAh och en 2200 mAh för tändsystemet.

Jag har kvar PowerBox orginalbatterierna med dess hållare (se bild). Dessa hade jag tänkt skicka till PowerBox för byte av lipos. Har inte blivit av ännu.
Till dessa batterier finns två laddare med dubbla utgångar. En matas med 220VAC och en med 12 Volt via ett cigarettuttag (se bild).

Tror att jag har berättat det viktigaste om Extran. Ring till Kent Norman, tel: 0709165767 om du har frågor jag kan besvara.

Kollade lite på vad nyinköp av all utrustning och flygplan skulle hamna på. Vi hamnar då på runt 55.000 SEK.
Prisändring:

Har bestämt mig för att behålla de båda Futaba mottagarna RC 6014 HS. Ändrar därför priset till: 16500:-

Kunde inte bifoga bilder. De finns för den intresserade.








#25
Stämmer det att vi flyger årets IMAC sekvenser även nästa år.
#26
Är inte axeln gängad. Går kanske att skruva in något där som "förlänger" axeln.
#27
Jag måste förlänga motorfästet på min Nyinskaffade Extra. Tidigare satt där en fyrcylindrig motor.
Förlängningen bör vara ca 80 mm. Har redan tillverkat en platta i aluminium som motorn är fäst vid. Hade tänkt göra förlängningen i rundstav i aluminium. Vilken diameter på stavarna bör det minst vara för att det ska bli tillräckligt hållbart? 10—12 mm borde kanske räcka till 3W 170`an. Stavarna bör helst avslutas med "fötter" i båda ändarna, så svarvning måste till.
Skall först provmontera med fyra kvastskaftbitar så att jag har exakt koll på längden.
#28
Hittade ett fungerande 3W tändsystem i mina gömmor.
Motorn går nu bra.
#29
Byggen / SV: SU-26 40% electric
2018-09-05, 10:59:35
Money, money, money...rich mans world
#30
Krysskilen är OK. Det finns en markering på huben och axeln som sammanfaller när kolven är i TDC. Stämmer bra.
Mailade leverantören. Jag får ett nytt system om jag skickar tillbaka det jag har nu. Ingen orsak till problemet angavs. Får se hur jag gör.