Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - mds

#61
det var intressant med lite info.[:)]

mvh mathias
#62
Utrustning / Offset på servoarmar
2009-11-05, 20:43:02
quote:
Originally posted by paroos



Image Insert:

75.16 KB

Patrick Roos
IMAC Sverige

Pimp Your Plane!
www.tpvictory.se


Testpilot för alla möjliga saker från fjärran östern...



Lite text till åvansående bilder!!

I hope this drawing and the explanations below will help you determine the which system is right for you.
Example(A)

Example (A) is this most perfect geometry that there is. Why, because if you look at the relationship of the bellcrank to the rudder horn and both wires, you will find that they create a perfect rectangle. Where both the bellcrank (A2) and the rudder horn (A1) are the exact same length, and both pivot on there own center line or on hinge line. The wires also are the same length in relationship to one another. With this system, whether it is SWB\'s or another manufactures you need to slot where the wires exits in the fuselage, as the wires should NOT touch the fuselage at anytime.


Example(B) CLICK FOR EXAMPLE

Example (B) is a whole different animal. Why, because if you look at the relationship of the bellcrank (B2) and the rudder horn (B1), you find that they are NOT the same length. The rudder horn is on Hinge line but the bellcrank is not on it\'s own center line. The wires however are the same length in relationship to one another. With this system, the Bellcrank (B2) is shorter with an offset to the rear of the plane. This is done to keep the wire tension as much the same as possible throughout whole spectrum of travel. This system can be used with a slot or with an single exit hole in the fuselage. If you choose to use a single exit and are using SWB\'s products, please contact SWB for the proper location, as where the wire exits the fuselage while the rudder is in the neutral position is NOT correct!!!


Example(C)

Example (C) is also good geometry. Because again if you look at the relationship of the bellcrank (C2) to the rudder horn (C1) you find that they are the same length, but this time there is a equal offset (C3) in both the bellcrank (C2) and the rudder horn (C1) in relationship to where they pivot on there own center line. The wires also are the same length in relationship to one another. With this system, whether it is SWB\'s or another manufactures you need to slot where the wires exits in the fuse, as the wires should NOT touch the fuselage at anytime.




 


mvh mathias
#63
Är det nån som vet vikten på den?
mvh m

mvh mathias
#64
Köp och Sälj / Mtw kanistrar
2009-10-18, 23:35:57
jag söker 2 st mtw td 75k med manifolder för DA-100 DL-100/111

mvh mathias
#65
Köp och Sälj / Vingrör ca 19.5mm
2009-10-07, 18:33:38
hej nu är det fixat en krycka som man får låna av fabro \"Docktorn\" den passar som handen i hansken[:)]

mvh mathias
#66
Hej
kollade med hobby borgen i dag
DES 707 385:-
men servona har inte samma servo armar som graupner/jr
det är samma splince som futaba

mvh mathias
#67
Jag personligen hade köpt JR 8411(ca800:-) om prislappen närmarsig 700-800:-
nu skulle vi diskutera budget servo

mvh mathias
#68
Paroos
Har du tittat på Graupners DES (Digital-Eco-Servo)serien.
Ett servo jag funderar till mitt nya 2.6m C-arf Extra 330 renoverings projekt den kommer jag att hålla på en låg budjet (försöka i alla fall)[:)].Det blir en DL-100 med kina kanistrar.Den andra jag har åxå en 2.6m C-Arf Extra 330 sknar lack.den blir det en DA-85 med MTV kanister servo JR8711 runt om och en powerbox Royal.
OCH NU TILL BAKA TILL SERVONA!!
Det jag har tittat på heter Graupner DES 707 BB MG
Technische Daten

Betriebsspannung: 4,8...6,0 V
Leerlaufstromaufnahme: 8 mA
Stromaufnahme max. bei 4,8 V: 1610 mA
Stromaufnahme max. bei 6,0 V: 1950 mA
Stellmoment bei 4,8 V: 133 Ncm
Stellmoment bei 6,0 V: 150 Ncm
Haltemoment bei 4,8 V: 271 Ncm
Haltemoment bei 6,0 V: 303 Ncm
Drehbereich mit Trimmung: 2 x 45 °
Stellzeit bei 4,8 V: 0,17 Sek/40 °
Stellzeit bei 6,0 V: 0,14 Sek/40 °
Gewicht: 54 g
Abmessungen* L x B x H: 40 x 19,5 x 39 mm
* Aufgerundet auf ,5
och ett par länkar
http://www.graupner.de/de/newsdetail/5d5a005d-3e65-450e-bd97-5eb47985e326
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AA?wgr=5631


mvh mathias
#69
graupner har en lågpris serie åxå, dom vore intressan att ta en nämre titt på..
mvh m
#70
hej jag fick tag på en bit vimyl i dag, den väger ca 66g (med bak delen)så det blir ca 33g/0,25m2
#71
Power HD 49g/ 10.5Kg-cm Torque Metal Digital Servo HD-9110MG
dom är lite andvända
pris 2000:-
#72
Köp och Sälj / Vingrör ca 19.5mm
2009-10-03, 23:47:04
Jag söker ett vingrör till en stabbe till en c-arf extra dia ca19.5mm längd ca 320-330mm
#73
ingen som vet vad det väger??
Lackera kroppen och klä vingarna med vinyl bode bli en bra kombo..
mvh m
#74
Hej Tommy
Vad väger 1 m2 vinyl?
Blir det lättare att klä modellen med vinyl än att lackera?
mvh m
#75
Köp och Sälj / Composite-arf Yak
2009-10-02, 12:57:21
Hej
du skulle ju utvader om du skulle ha extran eller yaken, men det gick fort att avgöra det!!!!!!!!!