Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Gullberg

Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20
271
Byggen / Yak 55M 33% från Krill
« skrivet: 2011-02-26, 18:52:24  »
Lite mer utrustning börjar komma på plats.....

Image Insert:

47.7 KB

Image Insert:

36.49 KB

Sidoroderstyrningen på plats

Image Insert:

50.79 KB

Sporrhjulet fixat!

Image Insert:

47.91 KB

Lite mer elektronik på plats

//Gullberg

272
Byggen / Yak 55M 33% från Krill
« skrivet: 2011-02-25, 23:26:59  »
Lite bling bling......[;)]

Image Insert:

47.51 KB

//Gullberg

273
Byggen / Yak 55M 33% från Krill
« skrivet: 2011-02-25, 16:05:22  »
Mera uppdateringar.....

Image Insert:

64.56 KB
Håltagning i nosen......
Image Insert:

67.24 KB
....mera hål....
Image Insert:

85.46 KB

även jag tar en beundrarstund då och då.....[:I]

//Gullberg

274
Byggen / Ännu en...
« skrivet: 2011-02-24, 21:07:39  »
Härligt Ulf,
Den lååånga väntan är äntligen över, bara att sätta igång med monteringen av \"extra allt\".....[:D][:D][:D]
Hälsningar.....Jonny

275
Utrustning / Futaba motagare 2,4 system
« skrivet: 2011-02-22, 17:47:41  »
Hej Benny,
Nedan saxat från RC Universe.com

The FS is the \"old\"  2.4GHz receiver and the HS it the \"new\" 2.4 GHz receiver which has the option of the first 6 channels been operated in a \"High Speed\" mode. This will only work on digital servos. A 7mS pulse instead of 14 mS pulse.
The gold dot was added in between the antennae of the later versions of the FS receiver. A modification was done to address the high temperature issue with the early versions of the FS receiver which could lock out at temperatures above 70 deg C.


//Gullberg

276
Byggen / Yak 55M 33% från Krill
« skrivet: 2011-02-21, 21:57:08  »
quote:
Originally posted by FredrikC

Hej !

Jag har skaffat mej en krill yak 33 % men tänkte ha en 3w106
som jag tror kommer at funka bra .
Ser att du köpt en hel del tillbehör som stötstänger m.m
vilket fabrikat och längd är det ?
Vilka servon kör du med ser att du har ett servo till sidrodret
har några hitec 5955 kanske räcker med ett sånt lite osäker vad
tror du?

Mvh Fredrik



Hej Fredrik,
Låter härligt, vilken dekor har du valt?
Jag kommer att använda Hitec HS-7950TH (Autopartner) på alla roderytor och X2 på varje skevroder. Jag kommer att köra 7,4V på servona. Personligen tror jag att ett 5955 räcker på 6V, men men jag ger mig inte in i den debatten. Beror väldigt mycket på vilken typ av flygning etc. Jag överlämnar den bedömningen till andra som vet bättre och du kan hitta liknande frågor i andra trådar på forumet.
Stötstängerna (Turnbuckles) kommer från SECRAFT och är 70mm långa till höjd o skev samt 40mm långa till sidoroderservot.
Lägg gärna upp lite bilder på ditt bygge!
Hälsningar.......Jonny

277
Byggen / Yak 55M 33% från Krill
« skrivet: 2011-02-21, 20:28:06  »
quote:
Originally posted by Aerobat

Ser fint ut Jonny. men vad är det för konstigt ställ du har?[;)]


Nja, det blir bättre o lättare inom kort....[:D]
//Gullberg

278
Byggen / Yak 55M 33% från Krill
« skrivet: 2011-02-21, 19:13:59  »
quote:
Originally posted by Henrik

Hej
Du verkar ha lärt dej en hel del sedan 1973 ser väldigt bra ut allting.Flyger du lika bra som du bygger så blir jag inte förvånad om det blir pallen för dej[:D]

/Henrik Karlsson



Hej Henrik,
Ha, ha man tackar.....[:)]
Jag bifogar en bild från 1973 (det är jag andra frv. på översta bilden) Det där med pallen kräver mycket träning.....
Hälsningar......Jonny

Image Insert:

48.56 KB

Vagabond från Sven E Truedssons konstruerad av Rolf Dilot.

279
Byggen / Yak 55M 33% från Krill
« skrivet: 2011-02-20, 23:07:03  »
Dags för lite uppdatering igen......

Image Insert:

61.37 KB

Förstärkt i bottnen och fräst upp ventilationsgälar till dämparna.

Image Insert:

62.19 KB

Byggt \"baljor\" till PET flaskorna.

Image Insert:

57.37 KB

Provmontering......


Image Insert:

61.87 KB

Lite utrustning börjar komma på plats.

// Gullberg

280
Byggen / Sukhoi 26 MX 2600mm
« skrivet: 2011-02-06, 12:56:19  »
quote:
Originally posted by Rikard Levenstam

Hej Gullberg,

Jag förde in dina vikter i mitt vikts excell. Har du möjlighet att väga även huv samt noskåpan så har jag alla uppgifter på dom gjutna delarna. Vill du ha hela excell dokumentet kan du maila.

Vore roligt att jämföra startvikten, när jag kommer så låmgt.

Image Insert:

88 KB



www.modellbyggeriet.se/sukhoi


Hej Rikard,
Motorkåpan väger 464g
Huven väger 480g
2st hjulaxlar brickor o muttrar väger totalt 56g
Motorkåpan och huven ingick i kroppsvikten så du får minska den motsvarande.
Motorstandoffen i CF kommer jag inte att använda så den kan du räkna bort.

Hälsningar.....Jonny

281
Byggen / Yak 55M 33% från Krill
« skrivet: 2011-02-05, 22:49:34  »
quote:
Originally posted by paroos

Kände på Uffes likadana krökar, kräver lite kraft för att just kröka dem!! Hur gjorde du?

//Patrick

IMAC-Sverige

Autopartner RC
Procar



Hej Patrick,
Inga problem faktiskt, följde medföljande instruktion....[:I]
Spände in flänsen med skruvar o muttrar i ett skruvstäd och bockade med ett lämpligt rör som ryms invändigt som hävarm. Inga problem att bocka, men lite pill att få vinklarna rätt....[}:)]

Hälsningar......Jonny

282
Byggen / Yak 55M 33% från Krill
« skrivet: 2011-02-05, 19:33:47  »
Dags för lite uppdatering:

Image Insert:

49.62 KB
Början till cannisterinfästning

Image Insert:

32.48 KB
Cannisterna provmonterade

Image Insert:

56.26 KB
Motorn kommer att monteras med Secraft Floating Mount (billigare än Hyde mount, återstår att se om det är lika bra...[;)])

 
Image Insert:

42.16 KB
Krökarna på plats

// Gullberg

283
Byggen / Sukhoi 26 MX 2600mm
« skrivet: 2011-02-02, 20:07:14  »
Hej Rikard,

Telefon till Krumscheid finns längst upp till höger på sidan under \"General Terms\"

TEL: (+49) 23 78 / 25 80
FAX: (+49) 23 78 / 18 44

//Gullberg

284
Byggen / Sukhoi 26 MX 2600mm
« skrivet: 2011-02-01, 23:09:32  »
Hej Rikard,
Vet inte om din viktfråga fortfarande är aktuell, men nedan finner du vikter på en Krill YAK 55M 33% spv 2600mm, L 2450mm
Vänster vinge: 989g
Höger vinge: 992g
Vänster stabilisator: 281g
Höger stabilisator: 288g
Kropp: 2824g
Sidoroder: 192g
Hjulkåpor x2: 76g
Hjul x2: 132g
Sporrställ o hjul: 58g
Div roderhorn o skruvar: 165g
Stabbrör CF: 20g
Motor \"stand off box\" i CF: 157g
Landställ Al: 570g
Vingrör Al: 308g
Spinner CF: 130g

//Gullberg


285
Allmänt / DLE-111 VERSIONER?
« skrivet: 2011-01-28, 22:58:26  »
Grattis Patrick

Glädjer mig att du kommit till insikt och valt rätt fabrikat för att driva propellern.....[:D]

Nu återstår det bara att komma till insikt när det gäller  styrningen också...[:D][:D]

//Gullberg
DA-50 and DA-100L
Futaba all the time since Valter Johansson at 1974[8D]

Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20