Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Eklund

#31
Byggen / SV: Extra330CK 41%
2016-11-18, 07:56:15
Quote from: Rikard Levenstam on 2016-11-14,  15:26:30
Hej Per,

Ok, jag har fuskat och köpt huv och hjulkåpor från Krill, resten är eget.  :-[

/Rikard

Det hade jag också gjort   8)
#32
Byggen / SV: Extra330CK 41%
2016-11-14, 14:45:29
Kanonjobb som vanligt!

En kort fråga. Har du format huven själv eller är det "köpe"?

--Per
#33
Byggen / SV: ModelPower Extra 330LC
2016-10-23, 09:53:28
Kul att se att det går framåt nu när höstmörkret börjar slå till. Såg ju ut som att du fick till det riktigt bra. Håll uppe tempot nu så blir det snart klart  :)
--Per
#34
Utrustning / SV: DA120 eller GP123
2016-10-14, 23:13:36
Helt ok Pontus!
Grundfrågan är ju överspelad nu när motor är beställd, så det är bara att kapa på :) :) :)
#35
Utrustning / SV: DA120 eller GP123
2016-10-13, 13:17:07
Samma snurror men till lägre varv.
Den väger också 4.4 kg, 1,2 kg mer än 3w som är relativt tung för att vara 2-taktare.
3w är beställd nu. 4-taktare vore trevligt, men tyvärr inte för en maskin avsedd för tävling i IMAC. :)
--Per
#36
Utrustning / SV: Nybörjarhjälp...
2016-10-08, 07:13:18
Det var nog inte otydligt. Det Micke menar är om du tänker dig en kub med tre axlar så har du två antenner på x-axeln och två på z-axeln. Man kan ta en antenn som går neråt (z-axel) och lägga den på tvären (y-axeln) i stället. Har gjort så själv men det blir väl kanske ingen jätteskillnad mot vad du har nu.
--Per
#37
Utrustning / SV: DA120 eller GP123
2016-10-07, 20:44:42
Nej, jag kör utan hjulkåpor.

Skämt å sido så som du kanske såg tidigare i tråden vill jag ha en motor som har ordentligt drag och som går att använda upp i advanced, och Valach 140 är inte där.
#38
Utrustning / SV: DA120 eller GP123
2016-10-07, 08:16:22
Den var ju en het kandidat länge, men färgen på cylindrarna på 3W's cs motor plockar upp det röda som finns på min modell på ett så fint sätt så därför är den mest attraktiv för stunden  ;)
#39
Utrustning / SV: DA120 eller GP123
2016-10-06, 21:03:14
Blir nog ingen MVVS. Har nästan bestämt mig nu för 3W110 cs.
Vad som verkligen tilltalar är att den är väldigt vibrationsfri och att den trottlar fantastiskt fint + att den har bra vrid. Dess utom blir det lätt att få tag på lite reservdelar tack vare Micke Scander som kommer lagerföra en del. Funderar som bäst på om man skall köra den på kanister eller pipor.

Tänker även kasta ut tändacken och köra på en http://www.tech-aero.net/ultra-ibec som jag har i CARF-extran. Det + att jag slipper lite extra vikt i form av en platta för ackarna i fram gör att maskinen med en 3W bara ökar med runt 200g.

#40
Utrustning / SV: DA120 eller GP123
2016-10-06, 12:00:30
Jo då, den S-bachen har jag testat  :) Min första tävling  :o :o :o

ZDZ112 är dock för klen anser jag. Är det vindstilla funkar det nog, men inte om det blåser.
Jag vill investera lite mer långsiktigt och vill att det skall funka att köra advanced med uppsättningen!
Några tusenlappar extra gör inget utslaget på livslängden!

--Per
#41
Utrustning / SV: DA120 eller GP123
2016-10-06, 09:02:12
Grejen med inspruta var just att bygga själv. Annars är det nog inte ekonomiskt försvarbart.

Får nog omvärdera en 3W110 cs lite. Den kan nog tillföra en hel del trots allt.
Denna kombo verkar vara svårslagen idag vad det gäller kraft, trottelsvar och lite vibrationer!
https://www.youtube.com/watch?v=ynSS1R7EBzo
#42
Utrustning / SV: DA120 eller GP123
2016-10-05, 23:18:52
Skulle man kunna göra. Har även börjat på ett insprutningssystem till den, men tiden räcker inte riktigt till :)
Kommer nog spara motorn för att se om jag kan göra färdigt insprutningen, mest för skoj skull. Blir dock en ny motor till nästa säsong.

#43
Utrustning / SV: DA120 eller GP123
2016-10-05, 20:58:16
Den har varit hos Toni Clark. Hjälpte inte ett skit.

Har inte gått riktigt bra på tomgång någon gång sedan jag köpte den och nu är den svårstartad och kan dö vid tomgång på kanske knappa 2000rpm när den blir ljummen/varm.
Har helt enkelt fått nog oavsett vad som är fel. Måste ha en träningsmaskin/reservmaskin jag kan flyga med i Jönköping nästa år.
Jag vet att de flesta DA120 går mycket bra, om än lite hårt med en del vibrationer på låga varv. Tyvärr hjälper inte det min motor.
Det började trilskas på allvar i Kalmar förra året då jag fick avstå det okända programmet. Har inte gått bra sedan dess egentligen. Har bytt förgasare, tändsystem och stift utan framgång.

--Per
#44
Utrustning / SV: DA120 eller GP123
2016-10-05, 19:41:37
Ja, långsiktigt är det väl smartaste lösningen.

Kom på ett par alternativ till
Zdz90 med pipa. Borde gå om jag flyttar fram sidroderservot.
Zdz112 med pipor. Då räcker nog kraften
#45
Utrustning / SV: DA120 eller GP123
2016-10-05, 19:12:04
Den är lite för klen + att det blir mycket mer att göra om.

Har även kikat på 3w110 rödtopp, men den tillför inget mer än da120 än vikt + mer ombyggnad den med som jag ser det.  Möjligen att dom har jämnare kvalité men jag tycker att dom strular dom med som allt annat kan göra.

Da120 är ju bara att bulta fast. Min nuvarande har strulat
Gp123 är 5.000 billigare. Tillförlitlig?
Zdz lite för klen men går bra.  Skapligt pris.
3w ca 500g tyngre och lägre effekt ??? Dyrare?
Zdz140 kommer först till våren och vågar inte vänta på den

Många parametrar som vanligt  8)