Multiplex Royal Pro

Started by dahlberg, 2011-03-24, 13:48:52

Previous topic - Next topic

dahlberg

Jag skulle vilja ha 4st flight phase till en el modell.

1.   Start
2.   Normal
3.   3D
4.   Harrier

I Start mode så skall gas spaken vara inaktiv, vill använda detta mod när man kopplar in och ur motor accen.

Någon som vet hur jag kan lösa detta?

//Håkan

Multiplex Royal Pro 16
SebArt-Hitec-3W Power
Team AutoPartner RC
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

Blomman

Hej Håkan

Jag tror inte att man kan få en fjärde flygfas men du kan ju lösa det genom att lägga en \"killswitch\" över en annan brytare.
Kommer inte ihåg exakt hur man gör men man kan alltså lägga en givares funktion över en brytare.
Jag gör det på alla mina modeller numera.

/Stefan

100% electric since 2005
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Clarence

Det finns en funktion som heter \"Throttle Cut\" (eller liknande) som du kan lägga på valfri brytare. Jag tror du hittar den under Controls-Throttle. Denna funktion skickar ut typ -100% på servokanalen oavsett vart throttle-spaken står.

Edit: Gå in i Setup (skiftnyckeln), välj Assigment list, väljs Switches. Där hittar du Throttle Cut.

dahlberg

Tackar för hjälpen[:)]

4st flight modes går att använda, fast en använder jag som depå mode[;)]
Fik till det med "Throttle Cut"

//Håkan

Multiplex Royal Pro 16
SebArt-Hitec-3W Power
Team AutoPartner RC
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

Lonsan

Hej Håkan!

Jag har aldrig använt en massa flight modes (trots att jag kunde ha 5 st på min gamla 4000)
Tyckte de blev så rörigt med brytarna helt enkelt.
Så min fråga, hur har du \"kodat\" din flight mode med brytarna så att det känns vettigt?

Själv nöjer jag mig med D/R + throttle cut (+ autorotation på heli)

/PC

\"25 Nm club\"
MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

dahlberg

Ja du Lonsan, Jag har använt flight 3-4 flight modes ända sedan jag köpte min MC22, initialt i seglare men även nu i mina motor plan.

Mode 1 ligger på N Depå mode :-)  med throttel cut. Endast EL plan.
Mode 2-4 ligger på G mest likt MC22 ska test J så fort jag får min simulator kabel.

"Kodningen" består i (för motor plan) att expon ändras samtidigt som jag ändrar D/R,

Exempel
3D Max utslag på alla roder (50-60grader) och 50-80%  Expo och möjligen lite högre tomgång. Och utöver det så kan jag minska önskade roder med D/R

Normal 30-50grader och 20-50% Expo

Harrier  brukar jag ha samma som 3D med lite positiv eller negativa flapps samt att jag brukar minska höjd utslagen så jag inte behöver ligga och väga in harriern.

//Håkan

Multiplex Royal Pro 16
SebArt-Hitec-3W Power
Team AutoPartner RC
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

Blomman

Jag programmerade upp en ny kärra i helgen och hittade i manualen till min MPX Royal Pro att man kan ha 4 flight phases.
Men dedikerar en 2-läges brytare till Main phase och en 3-läges till Phases 1-3 och får då phase 1+4 på den 2-poliga och phase 1+2+3 på den 3-poliga.
Hur enkelt som helst att programmera.

Image Insert:

60.96 KB

/Stefan

100% electric since 2005
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Aeroparts

Helt rätt, jag kunde ju svarat på det mesta här men tyvärr så missade jag tråden.
Det går bra att ha t.ex. en trycksstömställare på sidan med (0) flygfasen som blir liksom en \"Panik Button)en flygfas man är bekväm med. Och de tre andra på treläges switchen.
/Lennart