Framtidsdrömmar.. Extreme flight vs Pilotrc

Started by Spitfiremagnus83, 2011-06-16, 21:36:47

Previous topic - Next topic

paroos

När du skriver om bil lastning så kom jag just på att en av de stora anledningarna till att jag valde Pilots Extra istället för 87\" Sbach är att den har höjdroder servona i stabbarna. En trevlig egenskap som den delar med EF Extran. Detta underlättar bil lastning massor. Alternativet annars är att lossa linkaget varje gång vilket är no-no i min bok. Faktiskt den enda av Pilots 50cc som har denna feature.

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

Jo, kan man få av stabben så kan man enkelt sätta fram sidorodret mellan framsätena. Min gamla yak har en limmad stabbe, men gick eka att transportera så. Jag fick fälla framsätet och ta in kärran på det håller. Ingen bra lösning. Som jag har förstått det så är även sidorodret borttagbart, men det är kanske inget man plockar av frivilligt... Ska göra nogranna mätningar till helgen.

Patrick, skulle man kunna få lite mått av dig på piloten? Tänker mest på höjden. Från hjulen till högsta punkt på turtleneck, även lägsta punkt på canopy när den är avtagen. Längd och bredd har jag koll på. Skulle däremot vilja veta hur lång vardera vinge är.

Peter, finns det möjlighet till samma mått på extremen? Eller är de ungefär lika stora?

Detta hade uppskattats stort! Så slipper man få en chock när man ska in i bilen första gången...

Spitfiremagnus83

Varför är en sammankomst av de tu omöjlig? Ligger en på brädgården färdig för komprimatorn?