Hur står sig composite-arf i dagens läge?

Started by Spitfiremagnus83, 2012-05-24, 16:14:27

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Nej, jag ska inte köpa ny kärra på ett tag, men att drömma är ju möjligt!

Surfade rundor på vimeo och hittade detta klipp:

https://vimeo.com/16443717

Extra 330SC är ju så vansinnigt snygg, och detta färgschema är verkligen något utöver det vanliga. Samma som Bruckman flög med under TAS om jag inte minns fel.

Surfade rundor lite till och hittar till composite-arf:s hemsida och där är den. Extra 330SC i det snygga franska schemat!

http://www.carf-models.com/public_carf/pages/shop/productDetail.html?root=variant&proId=2856

Det känns som om Krill har tagit tronen här hemma när det gäller compositekärror. Håller C-ARF kärrorna hög klass i jämförelse?

Sitter och drömmer mig bort till en C-ARF Extra 330SC, en DA60 i nosen, lite dekaler för att få en lite mer skala-look....oj oj-kanske en examenspresent till sig själv?

Håller ni inte med? Snygg som få!
 

Eklund

Och får man drömma lite mer så en 3-meters sådan med DA-250FS när den kommer vore verkligen något att se fram emot [:p]

Så ja, nu lugnar vi ner oss lite igen [:D][:D][:D]

Aeroparts

Kan lugna dig med att det skulle se för löjligt ut [xx(]med en Extra 330sc med cylindertopparna hängande ut som en gammal J3 cub, men smaken är ju som ...
Men det jag läst om CARF Extran är bara gott, lyckas ju bl.a göra roderbalanser så pass stora att maskinen klarar sig med 2 servon per skev säger de som prövat.
/Lennart

Lonsan

Jag ser det som obligatoriskt att låta cylindertopparna hänga ut om man skulle ha en sådan übermotor ;-D

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

Min våta dröm är att sätta FS250:an i min SU-26:a och lyfta över elspisen till CARF\'s 3m SU-31, nam nam

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Eklund

quote:
Originally posted by Aeroparts

Kan lugna dig med att det skulle se för löjligt ut [xx(]med en Extra 330sc med cylindertopparna hängande ut som en gammal J3 cub


Där håller jag absolut med. Men jag trodde nog att den skulle få plats innanför kåporna på en Extra 330. Den är ju rätt bred där fram.
Mäter man lite snabbt så är motorkåpan ca 1 meter i verkligheten. 40% av det är 40 cm.

Kollar man sedan på http://www.flyinggiants.com/forums/attachment.php?attachmentid=463897&d=1337091872 och mäter lite så ser motorn ut att vara strax under 40 cm. Det är inte många centimeter det slår på om den skall få plats eller ej [}:)]

Fränt i alla fall!

Speedbird

quote:
Originally posted by Eklund

quote:
Originally posted by Aeroparts

Kan lugna dig med att det skulle se för löjligt ut [xx(]med en Extra 330sc med cylindertopparna hängande ut som en gammal J3 cub


Där håller jag absolut med. Men jag trodde nog att den skulle få plats innanför kåporna på en Extra 330. Den är ju rätt bred där fram.
Mäter man lite snabbt så är motorkåpan ca 1 meter i verkligheten. 40% av det är 40 cm.

Kollar man sedan på http://www.flyinggiants.com/forums/attachment.php?attachmentid=463897&d=1337091872 och mäter lite så ser motorn ut att vara strax under 40 cm. Det är inte många centimeter det slår på om den skall få plats eller ej [}:)]

Fränt i alla fall!



läste på FG igår kväll att DA250:an är 1/2 tum bredare än den Extrans motorkåpa,
med andra ord, precis lagom med ventilkåpor och tändstift bara några millimeter utstick på var sida ju,
nam nam, slurp [:p]

/Perra
 

Aeroparts

Saxat från FG CARF Extra 330 sc tråden
\"The 330sc cowl is about 1/2 inch narrower than the 250FS heads. If I remember, the motor is 15 1/2 inches, and the cowl is about 15\"
och sedan kommer den ju att vara förskjuten p.g.a högerriktningen.
Men man kan ju formdra en kåpa i lexan så kan man ju se bling blinget hela tiden förutom det som redan sticker ut.[;)]
/Lennart
fin är den ju

Kalle_Flygare

Composite-Arf gör otroligt vackra modeller! De är mycket fin kvalité på dem också av de jag kollat på ock h..t. Kan tänka mig en C-Arf Extra 300SC


/Kalle

Multiplex Royal Pro 16
HACKER
HITEC
Sebart
ExtremeFlight
 

Eklund

Jag kompletterar med en film till från verkligheten.
Den är sjukt läcker i de franska färgerna!



Jag sitter redan här och drömmer om nästa maskin, fastän jag inte ens har flugit Extran jag köpte av Patrick. Det vore otroligt kul att bygga ihop en egen maskin från börja (även om det inte blir så mycket bygge med en ARF). Patrick, var har du skylten? [:D]

--Per