Coolt elflygplan ljud:-))

Started by Paul, 2012-12-11, 09:57:51

Previous topic - Next topic

Paul

Inte så ofta man hör en elmotor som låter trevligt, dock lite annorlunda setup på denna flygfarkost.
http://www.youtube.com/watch?v=0IDDWN-qTBI&feature=youtube_gdata_player

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

Så kan det gå när en 3D-heli pilot kommer över ett flygplan.
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

Tyvärr så blir det ju inte så mycket 4D flygning med ett så tungt flygplan, det blir ju mest som en broms och inget mer tyvärr.
/LOL

Blomman

ÜBERCOOL!

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Lonsan

quote:
Originally posted by Aeroparts

Tyvärr så blir det ju inte så mycket 4D flygning med ett så tungt flygplan, det blir ju mest som en broms och inget mer tyvärr.
/LOL


Drivpaketet med växel och den använda motorn är inte särskilt viktoptimerad. Jag hade löst uppgiften till en drygt 1 kg lägre vikt och minst 5% bättre verkningsgrad.
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

4D är minst detta för mig, men visst är det kul att någon provar.
http://www.youtube.com/watch?v=1LCR41D8mVM
/LOL

Lonsan

Svårt att fatta hur det där kan funka, det blir ju ingen luftström över roderna...hmm
Max 300 tecken, 272 återstår

Eklund

Planet hackar ju lite upp och ned. Det ser ut som han duttar till lite så att det kommer en stöt med luft över rodren. Det verkar räcka.

Aeroparts

#8
Jag behöver ju bara bygga prylarna och inte flyga dom tack och lov[;)], men vridmomentet plus \"massan\" gör att den rotation den redan har fixar att den inte börjar att motrotera när han backar kort och när han backar långt så slår han om skeven så att maskinen roterar samma håll.
Skeven har mycket stora utslag samt mekaniska stopp för att inte kvadda servona när han backar. Annars ligger Tp och annat som för vanlig flygning
/Lennart

Det vore intressant att se typ Krills Thunder med VPP samt flyttbar TP

Calle_aeroparts