Krill Velox revolution II

Started by Aeroparts, 2007-11-18, 18:58:27

Previous topic - Next topic

loop

Ja det var lätta dags att göra lättningshål i Veloxen[:D]

Yak 54 från GP zdz 50NG
Edge 540 med peak 45cc
Keill Velox II med ZDZ 80RV-J
UCD 60  Saito 1.00 bensin
SeaFury OS 26 4T
Extra   OS 26 4T
//Johan

Aeroparts

En liten uppdate.
Veloxen luftades idag igen efter lite justering, mest vad gäller roder inställningar samt små glapp i rodren som verkar ha varit en av bovarna till de underliga egenskaperna -08. Så just nu säger piloten att den är \"flygbar\". OK en liten ansiktslyftning har den fått också fast nu saknas ju piloten.[;)]
/ Lennart


Image Insert:

72.6 KB

Image Insert:

66.35 KB

paroos

Just \"den piloten\" har nog ganska speciella krav...vi andra hade nog tyckt att den flög skitbra![8D]

Ser också att ni följt instruktionerna om målning och färgsättning inför NM, bra![:D]

Patrick Roos
IMAC Sverige
5 veckor kvar tills Duffy, propeller-rip och bruna kallingar -Suck!...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

loop

Vad har ni gjort för roder justringar?

Yak 54 från GP zdz 50NG
Edge 540 med peak 45cc
Keill Velox II med ZDZ 80RV-J
UCD 60  Saito 1.00 bensin
SeaFury OS 26 4T
Extra   OS 26 4T
//Johan

Aeroparts

Hej Loop.
Tyvärr har vi Hitec 5997:or i maskinen och upplösningen på dessa servon är inte i min smak samt att vi har ju setupen gjord för freestyle vilket inte gör saken bättre. Ett av problemen var troligtvis att höjdroderhalvorna inte följdes åt fullt ut. Vid ett litet initierat utslag så kunde ena halvan starta före den andra.
Men med mycke justerande i Weatronicen så har det blivit bättre men det bästa vore andra servon. Modellen hade en del glapp i roderhornen vilket har fixats med nylonbussningar.
Annars går den med Tp vid framkanten på vingröret, skevdiff 5mm av maxutslag vilket är 60mm upp och 65mm ner. Freestyle max på allt
IMAC i övrigt efter behag. Höjd kompensering i kniveggen.
/ Lennart

Skymic

Kan bara hålla med det såg stabilt ut, helt klar en giftig kärra med grym look, helt klar bättre med ny huv och hjulkåpor
[;)]
/Micke
//Micke


Aeroparts

Den räckte i alla fall, till en tredje plats i INTERMEDIATE i Helsingborg.[;)]

Image Insert:

75.21 KB

Aeroparts

R.I.P
Lördagen innan NM [:(]
Utredning pågår.
Image Insert:

76.54 KB

Minuterna innan.
Image Insert:

65.97 KB


loop

#23
Synd på en så fin maskin,Jag har en tår i ögat

//Johan
Krill Velox II med ZDZ 80RV-J
Yak 54 från GP zdz 50NG
Edge 540 med peak 45cc
UCD 60  Saito 1.00 bensin \"Till Salu\"
SeaFury OS 26 4T
Extra   OS 26 4T
//Johan

Aeroparts

Det har Carl med. Hoppas att du är nöjd med din för innan katastrofen så var Carl mycket nöjd det är en riktigt vass maskin.
Det enda som vi vet än är att Weatronicens båda mottagare har gått i failsafe mode på 350m avstånd och 45m höjd.

Image Insert:

77.63 KB

patrik

Tråkigt. Känner tyvärr igen mig, och flera andra också. Fjärde maskinen med Weatronic-system i IMAC-cirkusen som jag vet om som slutar så här. Min gick in i fail safe på exakt samma sätt och avstånd. Jag skickade aldrig tillbaka min till Weatronic, men nu känns det som en gruppsändning skulle vara lämpligt. /Patrik
 

paroos

Hmmm verkar ju vara en hund begraven med dessa produkter...
Ironiskt och extra kasst då produktens enda syfte är just att öka säkerheten[xx(]

Tycker ni skall prata ihop er, göra gemensam sak och \"utreda\" tillsammans.
Skriv en rapport, med bilder och skicka till dem.
Ställ anspråk på era förlorade modeller!

Dåliga och/eller farliga produkter skall bort från marknaden!
Vi brukar ju vara ganska bra på att utöva \"konsumentmakt\" inom R/C världen. Bästa sättet är att gå ut på alla stora forum och informera om vad som hänt. Då brukar fler ansluta och snabbt ger det sig om det är omfattande.

Patrick Roos
IMAC Sverige
I love Crazy Kent in a totally non-homo kind of way...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aerobat

Riktigt synd på en fin modell. Oroväckande om det finns systematiska fel av denna typ i high-end produkter. Det är ju precis det man vill undvika.
Hoppas iaf att ni hittar orsaken och att ersättningsmodellen snart är i luften.




//Ulf S
Mvh Ulf

loop

Har ni kommit fram till vad det var för fel vid haveriet?

//Johan
//Johan