Varför tjuvstannar motorerna?

Started by Lonsan, 2010-08-17, 18:26:13

Previous topic - Next topic

paroos

Patric, jag led verkligen med dej i Jönköping.
Känns riktigt pissigt när man inte får igång fanskapet då det är ens tur på tävling.
Men bara på brännet igen, det kräver att man genomlider x-antal strul innan man lär sig och får ordning på sina grejor.


Mvh

Patrick

Livet börjar vid 46%!
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paho

Efter lite tips och råd har jag åter fått igång motorn, nu går den hur bra som helst. Det blir tyvärr inte så att jag åker ned till Helsingborg. Jag önskar er lycka till och vi ses nästa år. Då blir det kamp, jag såg Riffs nya Edge...

/Patric
/Patric

Aeroparts

#17
För den som vill fördjupa sig i förgasarnas heliga värld så kan man läsa lite här.
http://www.aerocorsair.com/id27.htm
http://www.aerocorsair.com/id29.htm
http://www.mvvs.cz/docMVVS/walbro/WalbroServiceManual.pdf
http://www.mvvs.cz/docMVVS/walbro/walbro_chart.jpg
Walbro och Tillotson används ju nästan på allt möjligt.
Tyvärr är Walbrons nackdel att den har ett svår justerat mellan register enligt experterna. Vi har ju en modifierad WB27 förgasare på vår MVVS med reglerbar lågnål för att lösa lite av detta.
/Lennart