50cc Bubbelhuv från GP!

Started by paroos, 2010-12-01, 23:08:46

Previous topic - Next topic

paroos

http://www.greatplanes.com/performance/airplanes/gpma1230.html

Och tro det eller ej, den är förberedd för cannister och/eller pipa, tummen upp!!
(Välkommen till nutiden GP!!, ja ni fattar att detta är en nyhet...)

I övrigt har den samma features som de bästa ARFerna från Hangar-9, Aeroworks, Pilot, EG...
Lätt o starkt bygge, GP kvalité på alltihop inkl. alla tillbehör.
Höjdroder och skevar är färdiglimmade (nytt för GP), sidrodret får man fixa själv (precis som hos andra ARF)
Vikten skall hamna på fina ca: 8-8,8kg, den har mycket vinge 95dm2 så vingbelastningen blir ändå låg.
Detta är faktikst GPs första riktiga 50cc storlek ARF med sina 2235mm i spännvidd. Det märks även på tänket med cannister/pip tunnel (löst på snyggt sätt) och även att man ex. har höjd servona i stabb-halvorna vilket är mycket trevligt. En annan cool grej är att man får en radial-dummy motor till, som skall användas som baffling!

Till sist: Om vi backar säg 2år, och nån hade sagt att: -Jag tror att GreatPlanes kommer att bygga sin första riktiga 50cc kärra kring en Kines-motor! Då hade de flesta skrattat gott.
Men nu är det en realitet och denna Yak är byggd på en DLE-55 som passar smack i! Känns lite overkligt att se en DLE motor i en GP manual...men så är det!
Varför? Jo Hobbico/GP är numera hovleverantör av DLEs motorer i USA.
Eftersom man pushar så här hårt skulle det inte förvåna mig om de köpt in sig i DLE...Ett bevis på hur stora DLE har blivit och även en kvalitéts stämpel som heter duga på marknaden.
(Personligen gissar jag att DLE är störst i antal sålda motorer räknat idag, om inte så är det nog bara en tidsfråga...)

Ser ut som GP trots allt tänker ta upp kampen med H9, Pilot och EF om kunderna...

Manualen:
http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma1230-manual.pdf

Filmen:




//Patrick



Livet börjar vid 46%! (Sedan fortsätter det vid 38%)
Team Autopartner-3W, Team Procar-HorizonHobby/Spektrum/Hangar9
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se