Din favorit Warbird!?!?

Started by paroos, 2010-12-03, 22:25:35

Previous topic - Next topic

paroos

#30
Bjuder på en lite odyssé över de mest kända WWII fighters, enjoy![8D]
(OBS! Ses bäst på Youtube)



//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

Finns en anledning till att mitt nick är Spitfiremagnus. Utan tvekan det vackraste med två vingar som tillverkats.
 

paroos

Warbirdfans, WWII fans och Spitfire fans![:0]
Missa inte:

http://www.svtplay.se/video/1002823/operation-crossbow-overlista-hitler

Fin dokumentär om flygspaningen mot Tyskland under WWII.
Inte ofta på SVT i najsinajsi kvalite!

Enjoy!

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Mikael_Ingemarson

Jag såg den, av en slump[:p]

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare

Paul

#34
Den dokumentären var bra.

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

paroos

Tuffa grabbar de där spaningspiloterna...in i värsta helvetet utan beväpning och bara sin flygskicklighet att lita på.


//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Skymic

Som gammal spaningsmek på F13, säger jag bara \"Utan Spaning ingen aning\"

En bra film[:)]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Kent

Underpowered 1/3 scale B25.
Fel propp??
http://www.youtube.com/watch?v=ZowexXfK_Ao

Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Lonsan

Rätt motorer i alla fall :-)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Skymic

quote:
Originally posted by Lonsan

Rätt motorer i alla fall :-)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se



Just det Pontus! Inga elmotorer.

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Kent

Fann denna huv i glasfiber på CARF. Underlättar montaget betydligt.
Ramen blir stabilare.
Image Insert:

66.19 KB.

laborerat med Dummy Exhausts, bara dittapade.
Image Insert:

56.36 KB

Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Kent

Kallt ute, varmt inne. Då passar det bra att sitta inne och pilla med Mustangen.

Idag drog vi igång 3W\'n 80cc. Första start efter 6 års väntan. Det märktes då den tuffade igång utan problem.
Lite bilder:
Image Insert:

80.48 KB
Detta skopluftintag används på modellen för att leda extra kylluft frammåt.
Image Insert:

60.28 KB

Image Insert:

70.82 KB

Image Insert:

62.15 KB

Image Insert:

83.58 KB
Tog ett treorör för att förlänga utblåsningsröret. Teflontape användes för att passa in rören i varandra. Lite provisorisk fastsättning än så länge.

Image Insert:

46.02 KB

Image Insert:

62 KB

Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Kent

#42
Fortfarande skitväder så pillandet med P-51\'an fortsätter.
Passade in en av spinnrarna till en nyinköpt 26X12 träpropp. Har en 26X10 också, får se vem som funkar bäst. Motor: 3W80I.
Kuriosa: Spinnern väger nästan ett halvt kilo. Här sparas inte på grammen Pontus [8D]
Image Insert:

59.37 KB
Efter att ha skjutit upp byggandet av slidningsmekanismen för cockpit var jag nu tvungen att komma till skott.

Hittade lite skrot i friggeboden som kunde användas. Efter målning skall mässingröret som en kullink löper i smörjas med fett invändigt.
Har för få kanaler i DX8\'an för att kunna slida med en kolv eller ett servo (kanske ett skotservo).
Image Insert:

57.89 KB
Image Insert:

62.5 KB
Just nu sitter huven fast i bakkant med en skruv. Måste kunna ta av huven när planet monteras.

Detta blir nu enkelt: Bara ta väck skruven, slida bakåt och lyfta av.

Varför håller man på med sånt här i min ålder? Man kunde ju ligga i solen på en söderhavsö i stället.


Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Lonsan

!!!Är spinnern av massivt osmium??
Å andra sidan, om man nu har en hopplöst baktung maskin så är ju spinnern rätta stället
att kompensera för detta på.
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

#44
Jag förstår ju inte vad det skulle vara för bra att sätta vikten i spinnern annat än det är så långt fram det går.
Att snurra fart på flera hekto till 6000 rpm och sedan bryta runt detta med de gyro krafter det ger kan inte vara bättre än att sätta vikten strax bakom i nosen och välja en så lätt spinner som möjligt.
/LOL