Urgent - tändbox till DA 100L köpes

Started by jornat, 2011-07-31, 20:56:13

Previous topic - Next topic

jornat

Min tändbox har gått sönder. Tydligen mycket ovanligt fel. Gnista bara på ena sidan (ja - jag har skiftat stift utan resultat...). Finns det någon som har en tändbox liggande?????/Jörgen N-B
 

paroos

#1
Var har du köpt den?
Oavsett så ring och meddela/förbered Tony Clark i morgon, är säker på att de löser det snabbt.
Postar du i morgon så har de ditt defekta tändsystem senast på onsdag. De konstaterar felet och skickar nytt samma dag, du har det på fredag.
De skickar prioriterad post, tar 2 dagar från Tyskland hit.


//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

jornat

Hej Patrik
Tack för tipset. Motorn är köpt i USA och därför måste reklamationen ske där. Jag har pratat med Jonas Bergström på Aresti.se som erbjudit sig att hjälpa mig. Tyvärr ligger detta dock utanför garanti (beroende på inköpsland således) Ny box kostar 2450:- bagis. Nu har jag iallafall ringt till USA och den nya och gamla boxen har förhoppningsvis möts ovanför atlanten igår.
Jörgen
 

paroos

Aha, jag trodde det var internationell garanti...eller i alla fall samma i USA/EU. Tony Clark är ju DA i Europa.
Verkar knepigt, det är ju exakt samma grejor och oavsett var du köper den är det 2års garanti.

Hoppas det löser sig.

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Christoffer

Min motor är inköpt från USA och jag har aldrig haft några problem med service hos Tony Clark. Det enda jag fått betala är frakten till och från Tyskland.

Har du mailat till DA och frågat?

//Christoffer T.
//Christoffer T.