Det händer något (Extreme Flight) EXTRA i Malmö...

Started by Spitfiremagnus83, 2011-09-07, 22:19:33

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Ar det fortfarande sa illa med min installning? Ni ska veta att jag har testat olika varianter fran bade min och sambons dator, men det verkar lonlost. En gang for alla, vad ska jag andra, hur andrar jag det, och var gar jag in? Kör snow leopard pa macbook. Hjalp!!!

Skrev detta utan bokstaverna som brukar javlas, hoppas det blev liiite mer fostaeligt. Kanns ju skit att folk inte pallar lasa mina inlagg pga av att tangentbordsinstallningarna ar fel.

Sa snalla computer gurus- help! Jag kan inget om datorer, det var darfor jag kopte mac, for att det ska vara enkla att anvanda....
 

Lonsan

Om der skakar så förtvivlat så hade jag nog funderat på hur bra BIC en mår. Eller kablarna.
Kanske läge att styva upp väggen där BIC sitter, det kommer kanske i resonans just där pga håltagning. (antar att du har BIC genom kroppsidan nå\'n stans)
Dessutom borde kablarna kanske fixeras bättre också.
Skulle vilja säga att om en MPX kontakt utan låsning vibrerar loss så är det ett tecken på att åtgärd behövs.
Låsningen bör betraktas som en extra säkerhet över lång tid, inte som något som behövs för primär funktion.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Mats_N

quote:
Originally posted by Spitfiremagnus83

Ar det fortfarande sa illa med min installning? Ni ska veta att jag har testat olika varianter fran bade min och sambons dator, men det verkar lonlost. En gang for alla, vad ska jag andra, hur andrar jag det, och var gar jag in? Kör snow leopard pa macbook. Hjalp!!!

Skrev detta utan bokstaverna som brukar javlas, hoppas det blev liiite mer fostaeligt. Kanns ju skit att folk inte pallar lasa mina inlagg pga av att tangentbordsinstallningarna ar fel.

Sa snalla computer gurus- help! Jag kan inget om datorer, det var darfor jag kopte mac, for att det ska vara enkla att anvanda....


Prova att i Safari gå in under View -> Text Encoding och ändra \"Default\" till Western (ISO Latin 1). Detta tror jag kommer hjälpa inläggen i forumet men när du sen kollar på andra sidor ser de illa ut. Dock tror jag problemet ligger i en koden på själva IMAC sidan som någon webmaster skulle kunna fixa.

Mats
P=U*I

Mats_N

Problemet tror jag ligger i hemsidans META info <meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=UTF-8\">
om man raderar \"charset=UTF-8\" tror jag problemet är löst för alla. Men det kan bara ägaren till hemsidan fixa.

Mats
P=U*I

Lonsan

Gick tillbaks 700 meter i tråden (alltså om man vecklar ut alla bokstäver och lägger dem på rad)
Misstänker att din högkantsmontering ev bryter väldigt många fiber i plattan som den sitter i och gör den hyfsat svampig.
Alltså risk för resonans med stor amplitud vid vissa varv (men troligen en bra dämpning vid de flesta andra)
Lite pest eller kolera, en elastisk infästning skonar mot vassa vibrationer men resonanserna kan bli obehagligt svängiga vid låga frekvenser.
Grundproblemet (förutom att du har en 2t-motor alltså) kan vara att du satt mojängen i fråga så långt fram på planet.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

Använd bygeln och kör som det är...min BIC är i sin 3:e 50cc maskin nu and still going strong!!
(Under förutsättning att du satt den i plywood och att hålet har lite luft runtom hela BICen?)



//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

Detta hålet alltså!
Har du tajt så går vibrationerna rakt in i makapären!


Image Insert:

49.17 KB


Image Insert:

47.59 KB

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

For det forsta, tack for heads upen pa inställningarna tangentbordsmassigt. Datorn ligger nerpackad nu och jag skriver fran Ipaden. Men det ska atgardas sa vi far hoppas att det blir battre.

Jag far montera av bicen och se hur tajt det ar runtom. Kan vara sa att jag inte har tagit bort tillrackligt mycket material. Dock sa tog jag panduros dekorgummi och gjorde en stotdampning av denna, men det kanske inte racker.

Ar glad att jag tog en dag pa faltet och kunde taxa rundor och bara se hur installationen betedde sig in action. Fick lite gliringar fran klubbkompisarna om att jag inte premiarade idag, men med facit ihand, det hade kunnat ga riktigt at helvete...

Tack!
 

Spitfiremagnus83

Maiden flight avklarad-film och kommentarer kommer under kvällen.

Hur jag mår just nu?

Sitter i solskenet och har precis hällt upp en Mariestad. Life is goooood!
 

Spitfiremagnus83

Till att börja med har jag ändrat tangentsbordsinställningen till ISO-1 som enligt utsago ska fungera. Hojta till om det fortfarande kluddar!

Så, efter övervägande i går kväll bestämdes det premiär idag. De som har följt tråden vet att motorkåpan fick skador då en hylla bestämde sig att trilla ner på den. Således har jag två kåpor.

Tanken var att kortare standoffs skulle fixas innan premiären, men det har dragit i flygtarmen. Alltså fick den \"trasiga\" kåpan komma på plats och den hela fina åker på när standoffsen är i rätt längd.

Ã...kte ut till fältet vid 11.00, knappt nÃ¥gon vind och solen sken. Tankar upp och kollar räckvidd. Inga problem.

Två klubbkompisar har vid det här laget slutit upp och hjälper mig. Lite premiärnerver ar det allt, men jag gjorde allt lugnt och metodiskt.

Extran lättade snabbt och väl i luften trimmades 2 klick höjd och ett klick skev. Flög sedan som på räls. Premiärer är ju särskilt spännande, denna var inget undantag. Någon roll, och någon kuban, sedan var det dags att landa. Gjorde en inflygning för att känna mig för och på andra försöket var Extran nere.

Kollade över installationen och gav mig upp en runda till. Flög 45 grader inverterat och kärran låg i princip på linjen, kanske lite lite framtung, men inget som stör mig. Kommer flytta ackar lite längre bak när jag flugit in mig lite mer, men den flyger fint som den gör nu. Drar lite mot huven i knivegg, men jag tror jag löser det med en \"mänsklig\" mix.

Det blev totalt 4 flygningar och jag måste säga att jag är mycket nöjd. Extran har inga hyss för sig och inger förtroende.

På fredag blir det heldag i garaget med svarning, monterande av pilot och instrumentbräda, samt allmän koll på skruvar och dylikt.

Min kameraman brydde sig inte om att använda zoomen, så premiärfilmen kan verka tråkig, men det är kul att ha det hela förevigat.


Lite bilder:




Image Insert:

73.81 KB

Image Insert:

63.42 KB

Image Insert:

60.9 KB


Image Insert:

74.42 KB

Filmen ligger och konverteras på vimeo, men kommer!

Tack till ni som följt tråden och kommit med bra tips. Nu ska det tränas Basic så ses i på prova på tävlingen i Kalmar!
 


Blomman

Jag är ledsen Magnus men jag orkar inte läsa dina inlägg pga dina problem med texten.
Du får väl skaffa en pc om du inte kan få rätt på problemet.

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Paul

Grattis från Kalmar[:D] .......alltid lika kul när man haft maskinen uppe.
Bästa Hälsningar Paul.
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

Stefan: What?! Jag har ju ändrat... Ändrar till ISO 8859-15, västeuropeisk och ser om det blir bättre!

Paul, tackar!
 

Spitfiremagnus83

Detta är skrivet med västeuropeisk Windows-1252. Förbättring?