Det händer något (Extreme Flight) EXTRA i Malmö...

Started by Spitfiremagnus83, 2011-09-07, 22:19:33

Previous topic - Next topic

paroos

Härligt!
Blev det nån träning?

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

quote:
Originally posted by flygrc

Gillar[8D] K�nns som man �r med i planet.
D� skulle man varit och flugit idag i alla fall, trodde det var f�r bl�sigt...
Vi h�ller p� att f� till ett nytt f�lt i Trelleborg efter som kommunen bygger en v�g �ver det gamla.
R�cker med att det varit lite regn s� �r det lerigt i flera dagar mellan gr�str�na.
Jag kanske ska sikta p� att h�lsa p� hos er i Malm� ist�llet.




Ja, bara kom och hälsa på! Skri här innan så att vi kan \"boka\" lämpligt tillfälle. Så kan vi passa på och att läsa lite till varandra!
 

Spitfiremagnus83

#167
quote:
Originally posted by paroos

H�rligt!
Blev det n�n tr�ning?

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se



Jodå, Stallturnen och spinnen är knepigast, men det går framåt. Har fixat boende i Växjö inför prova på tävlingen i Kalmar, blir lite i segaste laget att köra Malmö-Växjö på morgonen.. Bättre att köra till Växjö på fredag, hänga hos min polare och komma pigg till tävlingen på lördagen. Ska bli spännande!
 

Paul

Kul om du kommer Magnus, men tävlingen är på Söndag den 6:e Maj.
[8D]
Med vänlig hälsning, Paul Madej
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

Jag har kollat fel... Söndag it is![:I]
 

Spitfiremagnus83

Har i kväll lekt lite i Photoshop. Mina kunskaper är i princip obefintliga i detta program, så fotograf-sambon kom och pekade på var jag skulle klicka.

Jag mailade till Extra-fabriken och frågade om jag kunde få deras logga. Det dröjde ett bra tag, var nästan säker att de ignorerat mig. Jag menar, en sketen modellflygare från Sverige som vill ha loggor, inte direkt den köpstarkaste kategorin när det kommer till att köpa en fullskala Extra. Men hör och häpna!
Det trillade in ett mail med färdiga loggor och en hälsning om fortsatt fint modellflygande.

Dock fick jag en flera sidor PDF på köpet där det fanns massa klausuler om att jag inte får distribuera loggan eller använda den för kommersiellt syfte. Men att trycka/skära ut loggor till min (och enbart min) Extra var inga problem. Så tyvärr, vill ni ha liknande loggor får ni själva höra av er till Extra. Vill inte hamna i trubbel pga några loggor. Hoppas ni förstår detta. Kommer också poängtera detta för Tpvictory så att det inte blir något problem för min del.

Här kommer två bilder på hur jag hade tänkt det. Det ljusgråa kommer nog bli en lite sobrare mörkare variant.

Vad tycker ni, blir det för blaffigt?

 

Spitfiremagnus83



Image Insert:

63.72 KB



Image Insert:

73.8 KB

De sedvanliga Extreme Flight loggorna på skevroderna kommer också.
 

paroos

Tycker det ser riktigt nice ut![8D]

Pimp it!![}:)]

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

Snyggt golv förresten!

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

Jo, det ser bra ut tycker jag. Hoppas man inte får en chock när man får tillbaka offerten, men va f-n, detta är ju verkligen pricken över i:et.

Kanske slänga med några Hitec och Futaba loggor med... det är KUL att pimpa flygplan!
 

Aeroparts

Sätt inte på den loggan bara, för det är inte en Extra 300L du har utan en Extra 3OO, eller så får du flytta ner vingen[;)]
/Lennart

Spitfiremagnus83

#176
Njae, helt skala blir det väl inte, men jag tycker 300l loggan är snygg, och gemene man vet inte skillnaden. 300L och 330 sc är mina favoriter, denna liknar en 300l mer än en 330 sc...[:D][;)]
Det är ju inte skalaflyg vi håller på med.

Om man kollar på extraaircraft så finns det inte för nuvarande inte någon 300, utan 300l är det närmsta man kommer mitt flygplan.

 

Aeroparts

Öhhhhhhhh...Nu fattar jag inte riktigt[?]
inte skalaflyg[?] Men skall du bara tävla i Basic så går det ju.

Competition Regulations
2011-2012
Rules Governing Model Aviation
Competition in the United States
Radio Control
Scale Aerobatics


Den är absolut inte lik något annat än en Extra 300, som efterföljdes av en ensitsig Extra 300S och senare en tvåsitsig lågvingad 300L.
Och 300SC finns väl inte, utan är igentligen det flygplan som Michael Goulian flög i Redbull airrace berlin och heter 300SHP och är det flygplan som 330SC är baserat på som i sin tur är 50kg lättare samt helt ny vinge och skevroder, enda gemensamma är sc (singel cockpit)vilket inte 300 är.
I mina ögon är det det som skiljer just Extremeflight från vissa andra tillverkare att de liknar förebilden (inom 10%)det är ju därför den är så fin[:)]
/Lennart

Spitfiremagnus83

#178
http://www.extraaircraft.com/aerobatic/ex330sc.php

Extra 330 sc finns i allra högsta grad, om man ser till tillverkarens hemsida. Jag har inte nämnt 300sc, vet inte var du har tagit det ifrån.

SÃ¥ du menar att jag inte kan flyga sportsman med dessa dekaler?
 

Mikael_Ingemarson

Nu lägger jag mig i.
Visst kan du flyga sportsman med de dekalerna, färgsättningen är fri.
Du får gärna skriva YAK också på modellen (kanske vore att föredra)[:D]

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer