Main Menu

El-påk 2012

Started by Lonsan, 2011-09-29, 18:43:41

Previous topic - Next topic

paroos

Är det 2,6 eller 2,9m versionen?

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

Har inte kontrollmätt men det stod 33% på fakturan och det var tyvärr inte rabatten som avsågs.


MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

OK, den såg stor ut på bilderna!




//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Blomman

quote:
Originally posted by paroos

OK, den såg stor ut på bilderna!




//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW


Det är inte modellen som är stor, det är Lonsan som är liten.

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Mats_N

quote:
Originally posted by Lonsan

3 predatorer...[}:)][}:)]


Och vilken ska driva SU:en

Mats
P=U*I

Lonsan

quote:
Originally posted by Mats_N

quote:
Originally posted by Lonsan

3 predatorer...[}:)][}:)]


Och vilken ska driva SU:en

Mats
P=U*I



De vete katten[:D]

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

Nåväl, motorn kommer ge ca 28 kg dragkraft sägs det, har för mig att man brukar snacka drygt 20kg för en 100 cc, eller?

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

Oj, nu spårar jag ur på min egen tråd, var tvungen att kolla lite drag och varv som
man kan få från urrk[xx(]#%* 2-t motorer. Här testdata för DA-120:

Prop/varv/drag(lb)

Mejzlik 28X10 Carbon 6,800 55.1
Mejzlik 28X12 Carbon 6,200 52.3
VOX 28X10 Laminated 6,100 60.0
Xoar 29X10 Laminated 5,800 58.2
Menz 29X10 Wood 5,550 52.4

he he, 60 lb = 27,12 kg (puh!)

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Mats_N

Electricity beats cubic inches, visst var det så jänkarna sa?

Mats
P=U*I

Aerobat

Betänk att en DA120 levererar den effekten i nästan 15min med 1 liter fossilt bränsle.
Vilken elsetup med samma vikt gör det?
Mvh Ulf

Lonsan

Ja, bensin är ju lite bättre för aerotowing.

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Mikael_Ingemarson

Ja och varje gång man landar är maskinen nästan 1 kg lättare[:D]

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

Lonsan

Och baktung?

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Mikael_Ingemarson

Nä inte då[:)]
Man sätter bensintanken på eller bakom tyngdpunkten.

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

Aeroparts

MVVS 116 RE2 pipor
Engel 30x14
6200Rpm static = 33,67 kg/ 68,13 lbs thrust[;)]
Fast igentligen så har vi nog mätt uppemot 6350 static men det räcker till ändå.
/Lennart