Fjäder runt tändstiftet?

Started by G-son, 2011-10-03, 20:54:30

Previous topic - Next topic

G-son

Hej!

Nu har jag äntligen fått prova min Pilot Rc Extra 260 30cc för första gången. Efter några trevande och nervösa flygningar visade sig att Pilot har felkonstruerade stabbar på vissa maskiner. Efter mycket läsande på Flyinggiants blev det en beställning på en ny stabbe med rätt vinkel. Allt fixat och den flyger som den ska.

Motorn där emot har lite fuffens för sig! Jag kör med Shell V-power med 3% olja eftersom motorn är helt ny. Det den ibland gör är att den misständer på lite olika varvtal. Jag ska prova att byta ut stiftet till ett från NGK, men jag undrar oxå vad för funktion fjädern i tändhatten har? Min sitter där inte just nu för att den är svår att få sitta kvar. Kan det ha med jordning att göra? Den som vet, berätta gärna!
/Martin
 

paroos

Låter som att den misständer pga glappkontakt utan fjädern...

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

Jag kör utan fjädern i min 55:a, funkar. Vet inte hur det ser ut i en da eller 3w, någon som kan/vet?
 

paroos

Vissa har en fjäder och vissa har en fjädrande pinne, samma princip, samma funktion.

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

G-son

Ska hämta ut ett NGK stift i morgon. Blir till att prova motorn i helgen och se om det kan vara DLE stiftet som spökar.