Nytt till 2012

Started by Blomman, 2011-10-07, 14:23:52

Previous topic - Next topic

Blomman

Nu är motorvalet gjort.
Det blev en värsting... Mer info och bilder kommer.[:p][;)]

Servon är beställda, det blev Hitec HS-7975HB till höjdarna och HS7954SH till skev och sida.

Passade dessutom på att köpa en ny parkmaster med HS-5065MG. [:D][:D][:D]
(Den roligaste maskinen i världshistorien i mitt tycke)

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MPX Royal Pro 9
Hitec
SebArt
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Lonsan

Biiiiiilder!

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Blomman

Här är den!!![:D][:D][:D]

Image Insert:

50.78 KB





Den är så snygg så vi tar en bild till[;)]


Image Insert:

74.62 KB



/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MPX Royal Pro 9
Hitec
SebArt
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Spitfiremagnus83

Maffig! Motsvarar en 50cc bensin?
 

Skymic

#49
[:D]Vad är det för något?

//Micke
www.Autopartner.se
Futaba
3W Power



//Micke


imacse_peter

quote:
Originally posted by Skymic

[:D]Vad är det för något?

//Micke
www.Autopartner.se
Futaba
3W Power




Ingen aning...
Den har legat hemma hos mig ett år men jag fattade aldrig vad man skulle ha den till.[8D]

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

Blomman

quote:
Originally posted by Spitfiremagnus83

Maffig! Motsvarar en 50cc bensin?



Den drar en 26x12 med styvt 6000 rpm så det motsvarar nog lite mer än 50cc.

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MPX Royal Pro 9
Hitec
SebArt
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Blomman

quote:
Originally posted by imacse_peter

quote:
Originally posted by Skymic

[:D]Vad är det för något?

//Micke
www.Autopartner.se
Futaba
3W Power




Ingen aning...
Den har legat hemma hos mig ett år men jag fattade aldrig vad man skulle ha den till.[8D]

// Peter Schmidt

AutoPartner RC



Jag har hört att bensinångor löser upp hjärnan...[;)]

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MPX Royal Pro 9
Hitec
SebArt
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Mikael_Ingemarson

Man kanske kan ha den som bensinpump[:D] om man vill kunna tanka en riktig motor snabbt.

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

Lonsan

Håll tillgodo, ett parallellt projekt med samma spis;

http://web.mac.com/goransson/Watts_up/Blogg/Poster/2011/7/4_Krill_Katana.html

Uppsnappat ang ovanst bygge:

A: \"Tycker den är för fin för att sätta en bensinmotor i.\"
B: \"Tycker den är för fin för att sätt något annat än en \"Pletti\" i.\"

Samt: \"You take a big risk when you get a composite plane, the risk is that you don\'t ever want to get a wood ARF again, when it comes to Krill, the composite planes they offer are as good as it gets.\"[:D]




MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

#55
Fråga 1: Varför måste de skickas till Plettenberg för service?? jag har sett att flera har gjort så? Är det fel på dom?
Fråga 2: \"26x12 med styvt 6000 rpm\" Det säger inte plettenberg..[;)]
Menz S 26x12\" 27,5 Volt4570rpm, 36,2 Volt5580rpm
men du tänker alltså köra med 36V? vad beräknar du för driftider då?
/Lennart

paroos

Mycket fin![:)]

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

quote:
Originally posted by Aeroparts

Fråga 1: Varför måste de skickas till Plettenberg för service?? jag har sett att flera har gjort så? Är det fel på dom?
Fråga 2: \"26x12 med styvt 6000 rpm\" Det säger inte plettenberg..[;)]
Menz S 26x12\" 27,5 Volt4570rpm, 36,2 Volt5580rpm
men du tänker alltså köra med 36V? vad beräknar du för driftider då?
/Lennart



Hej, svar på frågorna från Jocke \"Wattsup.se\" Göransson.

\"Min motor var på service pga CUB olycka och prop strike= lagerbyte och genomgång. Vad gäller varv så är det från flygdata med en Mejzlik prop som varvar mer än en tungdriven Menz S prop som förövrigt är statisk mätning. Terminatorn likt nästan alla Pletti motorer uppdateras och förbättras vartefter, motorn jag har är med nya stator designen (laserskuren) med ännu bättre effektivitet och kylegenskaper, så det ger lite mer varv också, och nyaste snittet av LiPo ackar i 10s2p config kring 10Ah ger högre spänning än 36v under max last. Själv räknar jag med att flyga kring 10-13min beroende på hur stora ackar jag behöver, men ackar är något jag väljer sist i en elkonvertering oftast, pga utvecklingen och problem med TP då elmotorer är så mycket lättare än bensinare.

Om någon har frågor kring Terminatorn eller något annat i frågan så är de välkomna att maila mig Mvh/ Jocke\"


MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Blomman

Det kom ett paket igår:


Image Insert:

89.72 KB


Till dessa måste vi naturligvis ha lite Gabriel![:p]

Image Insert:

65.24 KB

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Spitfiremagnus83

Det jag undrar över är varför dina askar är gjorda i transparent blå plast, medan mina 7955:or kom i transparent vit plast... Det står generation 2 på mina, det kanske är det dom ä skillnaden...