Vilken motor?

Started by SamuelO, 2012-02-18, 15:27:39

Previous topic - Next topic

SamuelO

Hej!
Byggandet på min yak54 går frammåt! Det lär inte dröja allt för länge nu innan premiären ska äga rum. Men under byggets gång har jag stött på ytterligare några funderingar, saken är den att jag har funderat på om ni andra IMAC-piloter brukar lacka era motorrum med något bränsletåligt medel? Såsom tvåkomponents epoxy eller liknande? Undrar bara ifall motorrummen i dessa kärrer brukar vara känsliga mot bensin och olja?

Tack på förhand!

//Samuel.
 

Spitfiremagnus83

Jag fick tipset att köpa biltemas lamineringsepoxy, blanda med liiiite t-röd och sedan pensla på. Blir mycket bra efter torkning.


 

Lonsan

Va?
Lamineringsepoxi brukar inte behöva spädas, det är väl mer tricket för att göra epoxilim penslingsbart?
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

quote:
Originally posted by paroos

Köp så stora du kan, priset per mA är toklågt, vikten försumbar.
På HobbyKing får man mååånga mA för pengarna.

Man kan aldrig ha för mycket kräm i kärran.
(eller CA-lim)



//Patrick

IMAC-Sverige





Oj, missat denna, jo, prioritera inte bara mAh, satsa helst på de lite dyrare varianterna
om du måste handla från HK. Se följande katastrofala exempel på bottenskrapet från HK\'s
sophög: http://web.mac.com/goransson/Watts_up/Blogg/Poster/2012/3/18_Zippy_30C_%28puff_batt%29.html

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Spitfiremagnus83

Jag tyckte att epoxin blev betydligt mer lättarbetad med en liten snaps t-röd i. Men testa outspädd för all del, jag säger inte att jag har rätt.
 

SamuelO

Hej!
Kände att det verkligen skulle sitta på sin plats att tacka samtliga som bidragit med erfarenhet och mycket intressanta och lärorika tips till denhär tråden och kanske min framtida IMAC-karriär.

Jag nappade på tipset om epoxy:n! Det blev för far min att bege sig mot närmaste Biltema i Skövde där han hittade mycket smått och gott. Än en gång, tack så hjärtligt för samtliga råd och teorier. Vi möts på någon tävling i år hoppas jag!

//Samuel.