Renovering av EF-extra 88\'\'

Started by anders e, 2012-04-12, 22:49:34

Previous topic - Next topic

anders e

Hei.
Tenkte bara at dela lite bilder og info om min freestyle EF-extra 88\' fra Autopartner. Jeg kjøpte en gul/blå for noen månader sidan.
Fløg den med en DA-60 fram til nå. Funkade veldig bra.
Men den levde et hardt liv, knekta høydror og en inverted landing som ødela cowling og canopy. Fikk tak i en canopy i rød og tenkte å lakka den i gul...............men jeg syns extran såg for jævlig ut, så jeg bestemte meg for å renovera den. Fixade cowlingen og høydrorene. Slet betrekkningen av hela planet og lakkade cowling, canopy og understell. Har aldrig trekt eller renoverat et rc-plan før, men syns den ble bra til slut [:)]

Venter bara på at ta over prototypen av GP-61cc for at setta i extran. Forøvrig funkar GP-88cc som jeg har i 106\'\' edgen utmerket [:)]

Image Insert:

24.22 KB

Image Insert:

89.22 KB

Image Insert:

34.48 KB

Image Insert:

79.16 KB

Image Insert:

80.45 KB

Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200
Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200

paroos

Very Nice!!![8D]



//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

anders e

Takk paroos [:)]

Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200
Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200

Aeroparts

Meget pent!! Anders.

Kan du skriva lite om vad du har klätt med och hur och var du fått dekaler mm.
/Lennart

anders e

Hei og takk :)

Jeg har brukt oracover. Hvordan jeg gjorde det?? Tja, Helt ny innen trekking, men jeg klippte ut bitar som var litt større enn plassen jeg skulle trekke. Flykroppen har en vertikal skjøt på mitten da jeg valgte å bare trekke halva i taget. Skjøten syns nestan ikke.
På vingene la jeg hela rullen over og trekkte hele vingen i ett på kjøkkenbenken. Balanseroret tok jeg til slut. Ble lite jobb med at få trekket ned i mellom vinge og balanseror ettersom jeg ikke ville ta loss hengslene. Men jeg syns det ble bra til slut. Brukade et turbo sealing iron på ca 110 grader. 150 grader på vanskliga stellen.

Cowling, canopy og landstell er lakkad med MOTIP spraybox fra meca. Grunding, svart og klarlakk.

Dekalene komer fra B&E graphix  http://www.bandegraphix.com/
Handlar bare dekaler fra han, og han har otrolig mange fine bilder sitt gallery. Han lagar også hva du ønskar av design selv også :)

PS: jeg slet lite med betrekkningen i børjan, men det visade seg at jeg hadde jernet for varmt.

Håper forklaringen er ok, og bare spør om du undrar på noe.

Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200
Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200

anders e

Jeg begynte på undersidan [;)]

Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200
Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200