Basic, Kalmar, 6 maj-2012

Started by Spitfiremagnus83, 2012-04-16, 22:21:50

Previous topic - Next topic

Paul

Måste ju gå att lösa, en krök fixar man lätt. Finns ju massor med kunnigt folk runt om dig.
Vi behöver alla tävlingsdeltagare för att vi skall få kul, dessutom vill jag träffa dig.[:)]
Fridens Liljor, Paul Madej
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

Vet du vad Paul? Vi närmar oss nog en lösning!

Aircpro har krök på lager, har mailat honom om jag kan hämta upp den på vägen upp. Så det ska nog fasen gå att lösa detta!

Paul

[:)][:)][:)]
Bästa hälsningar, Paul

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

Förresten, när \"öppnar\" ni fältet på söndag? Hade varit fint att köra en testrunda, mest för att se så att kröken/canister inte har några hyss för sig.

Kan man droppa in vid 0730?

Paul

Jag kommer att vara där vid den tiden ca. Måste nog återkomma med hur tidigt vi flyger, vi har inte haft några speciella problem med grannar, men man kanske retar upp dem om man flyger så tidigt, ska höra med Pär vad han säger imorgon, men innan briefingen som är kl 09.00 bör du kunna ha testflugit.
[;)]
Mvh Paul

Paul

Hej Magnus, mellan 08.00-09.00 kan du testflyga.
//Paul Madej

Lager

Det var nära att jag hade fått ställa in! Provflög AA Extran igår efter ett megalångt uppehåll. Rejäl byig vind var det också för säkerhets skull, vilket resulterade i en minuslandning med bruten propeller (Engel...snyft) och stukat landställ under första flygningen [B)][:(]. Kunde gått värre o andra sidan. Nu hoppas jag på bra väder på lördag så jag hinner flyga något innan tävlingen.

Jonny

Paul

Sverige vi har ett resultat......[}:)]

Start ordningen är lottad, den utsedda rosa kontrollanten har sett till att Johanna ej fuskade.
Med vänlig hälsning, Paul.

Paul

Uj, uj, uj....... skylten är färdig för att sättas ut på Söndag.

Enligt vädergubbarna får vi bra väder
Hej Hopp Paul

Paul

Spitfiremagnus83

Jisses vilket väder!!! Landade i växjö för ett par timmar sedan hos min kompis. Montering av canister och krök stötte på patrull, måste inom biltema imorgon och köpa lite prylar, bla en rörkap. Men det ska nog gå vägen!

Spitfiremagnus83

Krökföljetongen går in i ett nytt skeende.

Den är för lång, eller rättare sagt, flexdelen är för lång. Har kapat både röret på dämpare och krök för att göra det lättare att få ihop det, men det går inte.

Finns det någon vänlig själ som har en ljuddämpare till en dle55/da50 liggande i sina gömmor?

Just nu funkar det med vad för sorts dämpare som helst.

Min egen pittsdämpare? Jo tack, den ligger kvar i Malmö och hånskrattar. I stressen i går glömdes den. Kom på det vid osby, men kröken \"ska passa alla 50cc\" så jag vände inte.

Vet att det är kinkigt med ljudet, men alternativet känns inte roligt nu. Dvs inte flyga alls.

Snälla! Någon? Om tävlingsledningen kan godkänna det så kan jag fllyga med en dle originaldämpare, trots att den låter som skit.

Svara i tråden eller ring mig 0709930803 om någon har en lösning.

Lager

Inte idealläge kvällen före tävling. Vevaxeln fick nog lite stryk i samband med den dåliga landningen jag tidigare har berättat om. Märkte det igår när det började \"klinga\" i motorn efter några flygningar. Stängde av motorn direkt och det kändes, när man vred på axeln, som om den hade varit sekunder från att skära. Visade sig vid demontering att det var vevtappen som tog i vevhusets bakstycke!!!

Läser i inlägget före att det är fler som har problem. Hoppas att du kan vara med i morgon Magnus. Räknar själv med att få ihop kärran ikväll. Passar på att rikta stället när jag ändå är igång.

MVH
Jonny

Image Insert:

87.74 KB

Paul

Bra att ni kämpar på med era trasiga plan, hoppas att så många som möjligt kommer att ställa upp, första husvagnen redan på plats[:)]
Vädergubbarna har ändrat sig ngt, lika lite vind men mul istället, egentligen bättre.
Prognos imorgon Tomteby.....

Med vänlig hälsning, Paul
Glömde säga.... Tim fixade en startande till från Hässleholm.[:)]. Tony Eklund.
Ett annat Kalmar ekipage lämnade återbud, så vi är fortfarande åtta.

paroos

Har själv förhinder, annars hade jag kommit o dömt er...[}:)]
(dock tror jag RPM o Jocke kommer att vara minst lika hårda och orättvisa...[;)])

Ber att få gratulera till fantastiska väderutsikter och önskar alla stort lycka till!!![8D]

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se