Krill Extra 330sc 41%

Started by Aeroparts, 2012-04-19, 18:50:12

Previous topic - Next topic

flygrc

Bara så läcker. Får riktiga ryckningar i shoppingnerven...
 

Lonsan

Vad är de där tillbehören i mitten för något, tunnformade röda grejor med svart i mitten så att säga??

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

joenella

 

Aeroparts

#18
Liten uppdate från andra byggen.
Jan hoffman(CZ)som har en MVVS 175 i sin med cannistrar, 14 servon, powerbox samt rök utr vägde in sin på 18kg utan bränsle.

Och så en lite film snutt på Craig Baverys,kolla flatspinnen.[;)]

/Lennart

edit: Ny film remix

Aerobat

Fantastiskt snygg kärra. Kul att en tillverkare gjort en Extra som liknar en Extra.

Det där med vikten skulle jag ta med en viss nypa salt. Det verkar som bara Ivo Krill och hans tjeckiska flygare kommer ner i de föreslagna vikterna.
Yak 37% ska ju kunna komma ner i 15.5kg enligt samma källa... Det lägsta \"oberoende\" jag kommer ihåg att jag hört är strax under 18kg.

Mvh Ulf

//www.krill-model.com/eu/en
//www.autopartner.se
//www.powerbox-systems.com
Mvh Ulf

Aeroparts

#20
Hej på er, kan ju inte låta bli att \"pilla\" lite, så efter att ha förbrukat en rulle papper på att torka av allt dregel[:p] efter att ha haft IMAC vänner på besök och fått hjälp med att väga några av delarna så är resultatet som följer.
Alla värden i enheten gram.
/Lennart

Fuselage incl. canopy and engine cowling   4345
Rudder   249
Right wing empty    1625
Left Wing empty   1602
Right stabilizer incl. elevator 328
Left stabilizer incl. elevator 336
Wheel fairing left and right 160
wheel 130mm Krill 277
Landinggear left and right without axle 666
Wingtube   carbon 341
Stabilizer tube carbon 38
Spinner 6\" Krill 235
-------------
TOTALT 10202

Kalle_Flygare

Helt otroligt fin modell det där! Något \"Extra\" med den där!

Lycka till med den vackra modellen!

Kommer bli en super härlig kärra. Bland de absolut snyggaste.

/Kalle


/Kalle

Multiplex Royal Pro 16
HACKER
HITEC
Sebart
ExtremeFlight
 

Lonsan

quote:
Originally posted by Aeroparts

Hej på er, kan ju inte låta bli att \"pilla\" lite, så efter att ha förbrukat en rulle papper på att torka av allt dregel[:p] efter att ha haft IMAC vänner på besök och fått hjälp med att väga några av delarna så är resultatet som följer.
Alla värden i enheten gram.
/Lennart

Fuselage incl. canopy and engine cowling   4345
Rudder   249
Right wing empty    1625
Left Wing empty   1602
Right stabilizer incl. elevator 328
Left stabilizer incl. elevator 336
Wheel fairing left and right 160
wheel 130mm Krill 277
Landinggear left and right without axle 666
Wingtube   carbon 341
Stabilizer tube carbon 38
Spinner 6\" Krill 235
-------------
TOTALT 10202



Hmm, kan bli svårt att komma under 20 kg med en potent el-setup ser jag...[:(]

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

Det är kroppen som verkar väldigt klossig...men jag glömmer kanske att det brukar gå att såga bort en hel del från motorspant/dome när man kör el....hmmm2

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts


Aerobat

Väldigt trevligt[:)]

Jag är också väldigt nyfiken på hur Calles Extra framskrider?

Mvh Ulf

//www.krill-model.com/eu/en
//www.autopartner.se
//www.powerbox-systems.com
Mvh Ulf

Aeroparts

#26
Just nu går det sakta p.g.a underleverantörerna verkar ha fullt upp att åka på event mm eller brist på material, produktions stopp...Hmmmm.

Revoc snodde ihopa dessa läckerheter när de till slut fick lite grått tyg. Fantastisk kvalitet till ett mycket bra pris, man får nästan ha skydd för skydden så fina är de ju[:)][:)]
/Lennart



85.58 KB

Kalle_Flygare

Måste vara något Extra med denna Extra!!!!!



/Kalle

Multiplex Royal Pro 16
HACKER
HITEC
Sebart
ExtremeFlight
 

Lager

Grym kärra!!![8D] Grattis!!

/Jonny
 

Aeroparts

Ok det går inte fort, men den som väntar på o.s.v...
Efter kontakt med Gernot.B så blir servo setupen troligen HS-M7990TH.
Omvandlaren för fossila bränslet blir av typ MVVS 175 NP TS med Int 80.01 cannistrar(7 kammare) och krökar. Skulle inte detta räcka(19.8 hp/dynotest)så finns det ett par RE3 pipor liggande på lager.
Vad har då hänt i byggboden, ja inte mycket förutom funderande på lösningar(kronisk sjukdom).
Seacraft sporren som var så fin hade på titanstället en i min smak ej lämplig vinkel, utförande samt infästning och kolfiber benet från Krill föll inte heller helt i smaken. Eftersom orginal Extran har sporrställ i med kolfiber ben så gav jag mig på Krill benet, laskade in en ny nederdel med rätt vinkel och kombinerade ihop detta med det modifierade Seacraft sporrhjulet. Varför göra saker lätt när man kan komplicera det...men jag tyckte det blev snyggare,bättre och kommer garanterat att fungera.
/Lennart



73.95 KB



86.52 KB



87.3 KB