Krill Extra 330sc 41%

Started by Aeroparts, 2012-04-19, 18:50:12

Previous topic - Next topic

Lonsan

Snyggt Lennart. Dock förvånar det mig att det trots modds ser ut som att styrningen kommer att ske via fjädrar eller gummisnören. Eller är det fler justeringar att vänta?

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Gullberg

Hej Lennart,

Såhär ser det ut på Pat Hartness fullskala variant.

Image Insert:

69.43 KB

Hälsningar
Jonny Gullberg

www.krill-model.com/eu/en/
www.desertaircraft.com/
Krill Yak 55M 33%
Krill Ultimate 300KS 39% MK1
CARF Extra 300SC 41%
EF Extra 300 85"
DA / DLE / GP
Jeti DS 24

Aeroparts

#32
Tackar, jag har maualerna till Extra 330 SC, så jag har lite koll men en riktig bild är bra att ha.


56.16 KB

Det vita benet är kolfiber om någon inte skulle ha koll.
Här nedan kan ni se skillnaderna i vinkel bl.a. på de olika sporrställen som jag ratade och min egen mod.
från ovan min egen, J&J(hade fungerat bra), Seacraft gamla ben, Seacraft nya ben.
Lonsan: Det blir styrning likt orginalet.
men jag kommer inte att ha en petflaska som skydd över röret från vevhusventilationen på motorn som syns på bilden oven.
/Lennart



78.78 KB

Spitfiremagnus83

Liten fråga bara, jag drömmer mig bort mot en kompositkärra i 50-60cc storlek. Hade varit intressant att höra dina argument för att köpa en Krill istället för en C-ARF.

Jag tycker 330sc är så läcker, C-ARF har en 2.3m, men krill har ju inte någon (ännu...)
 

Aeroparts

Ja då har drivlinan kommit och det är väl dags att börja sätta allt på plats.
/Lennart



71.62 KB
lite mer om drivlinan här.
http://mini-iac.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1574&whichpage=2

yak55sp

Jaha du Lennart..
Om du har semester och har en grym disciplin så är den klar till Simmelsberga..
\" eller\"????
För du har väl alla delar hemma?

//Ulf S YAK X 2

//Ulf S
KRILL YAK 55 M ZDZ 180 RV
KRILL xxxxxxxxx
Futaba T18

Aeroparts

Det absolut svåraste momentet avklarat...få spinnern att passa.
Om tillverkaren nu sett till att få motorspant rätt och kåpan på rätt ställe så är det väl en baggis...Mät en gång borra om 5ggr...mät 2ggr borra om 4ggr..etc,etc. så efter att ha mätt 5ggr så behövdes det ju bara borra om 2ggr enkel mattematik..
Nej då det var inte så farligt och nu verkar det som om det skulle passa OK. Lika bra att säga det med en gång, manual finns inte att få än utan blir oftast klar efter att många har byggt och det blir en del funderande och kikande på andras byggtrådar.
/Lennart




52.74 KB



51.6 KB


47.95 KB



44.99 KB



51.88 KB



62.32 KB



57.34 KB

Aeroparts

Krökar och dämpare, ser ut att passa.
/Lennart



60.24 KB



63.29 KB



54.74 KB



68.09 KB

Kalle_Flygare

Så snyggt! Du är så jä_la duktig Lennart!
 

yak55sp

Bra.
Håller du samma tempo på resten av bygget så är Extran klar tills nästa  tävling....

//Ulf S YAK X 2

//Ulf S
KRILL YAK 55 M ZDZ 180 RV
KRILL xxxxxxxxx
Futaba T18

Aeroparts

Nu saknas det inte mycket i utrustningsväg.
Tanken att köra HS M7990TH rätt över stötte på patrull då det är mycket ont om plats i de yttre hålen i stabbarna så vi valde att degradera till HS7950TH [;)]som är några mm tunnare.
Alla servon får 1.75\" armar.
/Lennart



89.69 KB

Kent

Snyggt jobb Lennart.

Jag fick också spinnern väl inpassad på Comp ARF Edgen. Men vad hjälpte det, när jag sedan fick rikta upp motorn en del efter testflygningar.

Hoppas ni slipper justera i efterhand.

Barry CO
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Aeroparts

#42
Lite småpill gjort.
Förstärkt motordomen så att det inte flexar i tunnplasten samt fixat till dämparfäste med några gjutna kolfiber vinklar.
Justerat tankvaggan så att den passar ordentligt, samt limmat dit nya plattor för ankarmuttrar som satt lite fel monterade.
Och funderat lite på allt annat så att det blir bra lösningar.
/Lennart



57.8 KB



55.13 KB



56.72 KB



57.34 KB



54.75 KB



63.72 KB

Spitfiremagnus83

Liten fråga bara, jag drömmer mig bort mot en kompositkärra i 50-60cc storlek. Hade varit intressant att höra dina argument för att köpa en Krill istället för en C-ARF.
 

Lonsan

En sak i alla fall Magnus. CARF har tjockare profiler så det går fint att klämma in även oversized servon. En sak som skiljer mycket, inte mellan CARF och Krill generellt utan mellan olika modeller, är färdighetsgraden. Min SU 31 har t ex alla roderarmar och slitsar för servoarmar klara. Men canopy glaset är varken tillklippt eller monterat. :-(

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår