Kniveggsmix

Started by Rubin, 2012-06-18, 12:55:55

Previous topic - Next topic

Aerobat

Hej,

Så lite mixar som möjligt. Just nu använder jag bara Sida->höjd. Har behövts på alla mina kärror. Har använt downline mix Thottle->höjd, men tyckte det var svårt att få det bra. TP och motoriktning kan hjälpa här.
Sida->skev behövs inte- jag flyger Yak[8D]

Elkärror ska du akta dig för, de är grymt oneutrala. Elmotorn orsakar nåt slags magnetfält som gör kärran omöjlig att flyga.[;)]

quote:
Originally posted by Rubin

Det är nog som du säger Ulf, att man måste nog ha lite kunnande för att följa Goldsmith\'s guide. Man får läsa mer än en gång[:)]  Men man får väl prova sig fram, är ju inte riktigt på er nivå när det gäller flygning heller men intresset för det tekniska finns där.  Ni som flyger på lite högre nivå har ni mix på allt? Jag menar Throttle-Aileron, Throttle-rudder oxå? Verkar vara väldigt små justeringar. Hur skiljer sig detta mellan bensin och el?

Mvh Ulf

Mikael_Ingemarson

Hej

Jag kör också bara sida-höjd mix.
Men jag kompenserar bara till hälften ungefär, ca 3%.

//Mikael

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

Spitfiremagnus83

Fyller på med en fråga. Min extra vill plana ut när jag dyker vertikalt. Jag får alltså stötta med dyk för att få till en bra linje. Tipset jag fick från en gammal arestiräv var att rikta ner motorn vilket verkar logiskt.

Det som slÃ¥r mig dÃ¥, om jag lägger brickor under tvÃ¥ av standoffsen är ju att motorn kommer sitta lite i \"spänn\", förstÃ¥r ni vad jag menar? Ã,,r rädd för att mina fästöron pÃ¥ motorn kan ta skada. Eller är det vedertaget att göra pÃ¥ detta viset?
 

Aeroparts

Magnus jag tipsar dig om de tidigare trimtipsen från Goldsmith.
När du dyker vertikalt så förmodar jag att du  i stort sett har tomgång och då kommer inga brickor i världen ta bort problemet.
/Lennart

paroos

Downline mix...höjd-throttle.

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aerobat

Magnus!

Möjligen kan det hjälpa att rikta UPP  motorn. Då trimmar du ut kärran med lite dyk som kan hjälpa dig i vertikalerna.


/ulf
Mvh Ulf