Hangar 9 Extra 300 - 35%

Started by Eklund, 2012-07-09, 21:42:46

Previous topic - Next topic

Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

Spitfiremagnus83

Skrev jag att pluh n play losningarna generellt gallde samtliga saker jag omger mig med? ;-)[:)]

Skamt asido, ar hemma hos mina foraldrar och hade bara min iphone tillganglig. Den plug n playar verkligen inte med detta forumet.....

Jag far helt enkelt halla mig borta fran att spontankommentera på imac-forumet tills jag kommer till en riktig dator. Lite synd, for det ar det som gor ett forum levande, just spontankommentarerna och möjligheten att hjalpa och fa rad, aven på resande fot....

Du får ta en Treo-comp innan du laser det jag skriver! ;-)
 

Gullberg

#17
Ett inlägg i debatten......[:I]

Om man skulle mäta på populäraste motorn bland uppvisningsflygarna, värstingpiloterna och andra dödliga på senaste Joe Nall så var DA-120 i särklass mest frekvent förekommande. [:D]
När man viktjagat som exempelvis i senaste Extreme Flight Extran vill man inte gärna ha med sig 8hg extra om man kan slippa....

//Jonny Gullberg

www.krill-model.com/eu/en/
www.desertaircraft.com/
Krill Yak 55M 33%
Krill Ultimate 300KS 39% MK1
CARF Extra 300SC 41%
EF Extra 300 85"
DA / DLE / GP
Jeti DS 24

Eklund

Oj, kul med en massa funderingar och förslag.
Lite spridda svar:

Källan för att vissa har problem med vibrationer i DA 120 är Google. Sök på DA 120 + vibration så hittar man en hel del.

Sedan är jag också inne på att den extra vikt i 3W har hjälper till att få en motor som går mjukare. Att det skulle skilja så mycket som 8hg på totalvikten stämmer nog dock inte. Jag har sett att DA anger vikten utan tändsystem och det kan vara mer saker som fattas, medans 3W har total vikt för att kunna flyga.

Jag förstår att DA är klart dominerande på Joe Nall. Over there har jag fått för mig att 3D är väldigt viktigt och då spelar hektona roll. Det pluss att DA måste vara klart billigare där också. Vi får ju vår trevliga moms på det amerikanska priset här i Sverige och då blir det inte mer än ca 1000:- i totalskillnad hemma med motor och canister i dagens läge.

Efter gårdagens maratonsurfning + funderand och en god natts söm så har pusselbitarna nog trillat på plats och DA är nog ute ur leken.
Jag kommer nog ALLDRIG att kunna köra 3D [:I], så vikten blir inget problem. Det kanske t.o.m blir en fördel med en något tyngre maskin i klasserna upp t.o.m Intermediate då maskinen borde bli ett uns stabilare.

--Per

Skymic

Vikt!

Ja! ett lätt flygplan är bra för 3D och Huck flygning, absolut.
Men för precitionsflygning är det viktigare med en bra vingprofil och
och kanske är det bra att ha lite vingbelastning inte är helt fel.

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


paroos

#20
Jag är inne på att DA100L är den mest prisvärda och pålitliga \"100cc\" motorn som finns.
Grym kvalité, grym power (drar 2,6-2,7m maskiner till oändligheten) för sin volym, lättstartad, lätt-tunad, mycket beprövad och vettigt pris.
Därav valde jag att skaffa en till.
(Kriterierna ovan är A och O för en IMAC setup, där pålitlig och lättstartad har kanske högst prio.)

DA120 har mycket att bevisa jämfört med 100L, om några år vet vi...

3W är också otroligt fina och med hög kvalité och pålitlighet.
Dock tittar jag på totalen, dvs även reservdelspriser och servicemöjligheter.
Här vinner DA med 100-0...INGEN kommer i närheten av DAs service!

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aeroparts

\"INGEN kommer i närheten av DAs service\"

Vad baserar du detta på?? Att man håller garanti avtal eller är snabba att laga etc?? och vad innebär service.
Om kvaliten är sådan att det behövs ständig verkstads service så är ju något fel, och då hade jag heller valt ett annat märke.
Garanti reparationer verkar ju fungera för 3W och MVVS i alla fall. vad jag sett och hört.
/Lennart


Spitfiremagnus83

Ett inlägg i debatten angående varför DA är vanliga på en tillställning som Nall, (med rätt tangentbordsinställning, hojta till annars Lennart!) är nog amerikanarnas inställning till USA-tillverkade prylar. Ni vet \"buy american\" och allt det där snacket. Läser man på FG om DLE exempelvis så tar det inte långt tid innan amerikanarna hojtar om \"chinese crap\" osv. Kolla bara på DA250FS, USA inpräntat på motorn....

Bara en betraktan från ett lekmannaperspektiv.

Apropå DLE, är det helt ute ur leken? Det känns som du har budget till märkesprylar så det är kanske dumt att föreslå....
 

paroos

quote:
Originally posted by Aeroparts

\"INGEN kommer i närheten av DAs service\"

Vad baserar du detta på?? Att man håller garanti avtal eller är snabba att laga etc?? och vad innebär service.
Om kvaliten är sådan att det behövs ständig verkstads service så är ju något fel, och då hade jag heller valt ett annat märke.
Garanti reparationer verkar ju fungera för 3W och MVVS i alla fall. vad jag sett och hört.
/Lennart





100-0

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Eklund

DLE är säker väldigt prisvärd, men jag har budget fär en \"Märkesmotor\" så jag kör nog på det.

DA 100L har jag faktiskt glömt bort. Den känns ju också som ett alternativ om man vill köra DA. Som Patrick skriver så är den ju väldigt beprövad och prisvärd. Jag hoppas dock fortfarande att ZDZ 100-J kommer snart så att man hinner utvärdera den innan det är dax för ett slutligt val.

Då är vi uppe i tre kandidater igen. 3W 110 cs, DA 100L och ZDZ 100-J.

Det låg en lapp från posten i brevlådan när jag kom hem efter en heldag i Brännebrona. I morgon blir det pakethämtning och öppning. \"Stay tuned\" för lite bilder i morgon [:D][:D][:D]

Skymic

[:D][}:)]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


paroos

Tuned!!
[8)]

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

quote:
Originally posted by Skymic

Vikt!

Ja! ett lätt flygplan är bra för 3D och Huck flygning, absolut.
Men för precitionsflygning är det viktigare med en bra vingprofil och
och kanske är det bra att ha lite vingbelastning inte är helt fel.

//Micke
IMAC-Sverige





En bra vingprofil, jaha?
Brottas med min senaste kärra, Krill 33% SU-29. Väldigt tunn vingprofil, likt de flesta Krill. Men jag börjar ana att det inte passar mig, även om bevisligen det går utmärkt att flyga bra med dem.
Min stora SU-26:a har en vinge som är hela 10 cm tjock. Kärran går som på räls medan jag tycker det är svårt att hitta rätt med Krillen. Har flyttat TP hit och dit men det blir liksom inte på räls. Kanske den är för lätt.
Så, vad är en bra vingprofil?

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

[:)][:)][:)]Nu är det fullbordat[:)][:)][:)]
//Paul M
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Mikael_Ingemarson

Äntligen[^]

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer