Hangar 9 Extra 300 - 35%

Started by Eklund, 2012-07-09, 21:42:46

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

 

Eklund

Nu är alla paket hemma. Det var ett hörn på en av kartongerna som var tilltryckt, men det såg inte så himla farligt ut så jag satte igång med uppackningen.

Kartongerna:



Skadan på ytterkartong:



Skadan på innerkartong:



Tyvär så hade även kroppen fått sig en smäll så att en sida blivigt deformerad lite gran. Det är inte mycket men det blir till att jaga runt lite nu för att lösa detta. Nu skall det bli MYCKET intressant och se hur bra CMC-versand är att göra med.

Intryckt sida:




Spricka i en balk på insidan:



Detta la lite sordin på stämningen här hemma. Det är tur att man har ett halvår på sig innan maskinen skall vara klar!!!

Eklund

Jag har haft lite mailkontakt nu och dett kan bli svårt att få någon ersättning för ser det ut som.
Säljaren säger att DHL komer bara hävda att det var för dåligt förpackat!

Förmodligen går det fixa till skadan så att det blir okay, men det är inte roligt.
Om det är en liten inbuktning på ena sidan, kommer det påverka flygegenskaperna?

--Per

Kalle_Flygare

Hej Per!

Fy vad tråkigt att det såg ut så där!

Stå på dig och hoppas det löser sig!
 

Eklund

Inte min dag idag. Nu la pc\'n av också. Nu är det iphone som gäller :)

Jag har kollat lite mer nu och jag är säker på att det går att fixa till. Det svåraste blir nog att få till klädseln igen.
Tyvär blir det inga mer bilder innan pc\' n hoppar igång.
--Per

Spitfiremagnus83

Tråkigt värre... Ett litet ljus i mörkret är ju att det är ett ganska enkelt färgschema. Det blir nog bra om du lägger lite tid på det. Du har ju som sagt hela vintern på dig!
 

Mikael_Ingemarson

Hej Per

Det är klart du ska reklamera.
Ta kontakt själv med DHL så de får besiktiga paketet här i Sverige.
Säljaren är nog lite lat som inte vill ta arbetet med reklamation av frakten.

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

thomasj

hej

det kan vara lite lurigt med reklamationer gällande transporter o det viktigaste man kan göra som i detta fall är att skriva på följesedel att kartongen är trasig, synlig skada vid mottagandet, skriva på följesedel direkt och att chauffören skriver på läsligt att så är fallet med sin underskrift o så att ni har var sin kopia på detta. Lättare att reklamera mot fraktbolag då, är skadan ej synlig har man 7 dagar på sig att reklamera in mot fraktbolag att det finns skador på godset. Sedan härifrån är det ibland lurigt att få igenom sin reklamation då de kan skylla på det ena o det andra, skyller de på dåligt paketerat ska de inte ta emot o transportera godset då det är chaufförens skyldighet att kontrollera detta.

mvh Thomas
 

paroos

Trist...[xx(]

Använd FOAM SAFE CA när du lagar insidan så att inte frigoliten smälter. Utsidan: försök fixa med strykjärn, har du tur så sträcker klädseln ut sig och rätar ut bulan lite.

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Eklund

Jo, det går nog relativt smidigt att laga utan att det syns så mycket.
Nu har der dess utom blivigt mer brottom att fixa. Mitt oflyt håller i sig och det har till och med eskalerat. Hoppas man har pikat nu så att det börjar gå bättre snart. Se separtat tråd. Vill inte skriva mer här då detta skall vara en byggtråd.

--Per

Paul

#40
Det är fullbordat...... igen :)][:)][:)]
Mvh Paul
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Speedbird

quote:
Originally posted by Paul

Det är fullbordat...... igen X2[:)][:)][:)]
Mvh Paul



[:0] [:D] [8D]
Paul går åll inn... [8D] [;)]

/Perra


 

Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår


Paul

#44
++
//PM
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC