Visa ditt hobbyrum!

Started by Spitfiremagnus83, 2012-10-02, 08:58:10

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Då jag inte direkt har något att bygga har jag dragit i gång ett nytt projekt, nämligen att inreda/skapa ett hobbyrum.

Mitt kommer finnas i källaren i våran Brf, ett rum på 10m2 som ska husa min Extra och lite småplock.

Vet att det finns en tråd på FG där folk visar upp sina hobbyrum ellerr \"workshops\" som man säger på andra sidan pölen. Mycket inspirerande och bra om man vill ha tips på lösningar.

Så, knäpp en bild eller två och släng upp i tråden, alltid kul att se var alla flygplan byggs. Har just du en lösning som kan hjälpa någon annan, dela med dig!



 

Kent

#1
Här är mitt Hobbyrum - köket
Image Insert:

81.93 KB

Och Hangaren är i vardagsrummet.
Kan bli lite svettigt när barnbarnen är på besök [:)]
Image Insert:

81.44 KB

Barry CO
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

paho

Har precis byggt ut och håller på att inreda. Detta kommer att bli bra[emoji41]

MVH
Patric Holmström

/Patric

Mikael_Ingemarson

Ser väl jättebra ut. Grattis

paho

Tack, håller på att fundera på hur mekbordet ska se ut. Någon som har ett förslag? Rummet är 7 meter långt och 3 meter brett. Har ca 2 meter brett att förfoga över och minst 5 meter långt

MVH
Patric Holmström

/Patric

Mikael_Ingemarson

Jag fick tag i ett begagnat höj/sänkbart skrivbord.
Bytte bordsskivan till en lite större.

paho

Tänkte också på det men de jag har sett är inte så långa, vart har du hittat ditt?

MVH
Patric Holmström

/Patric

Mikael_Ingemarson

#7
Min kära konsult i IT branschen har fixat  :-*

Niilo

Att överhuvudtaget få tag i en lokal när man, som jag, bor i ett flerfamiljshus kräver både lite tur och god kontakt med bostadsrättsstyrelsen! Detta är ett källarförråd som jag upptäckte inte användes till något vettigt. Rummet är 2,1 x 6,2 m - lite smalt men det duger! Utgången till trappan är vinklad vilket gör det till ett konststycke att få ut LX:en - men det går! ;D
 

paho

Snyggt Niilo, smart med lådor direkt under bordet. Själv har jag nu konstruerat ett eget bord, klar med stommen och imorgon bär det av till Bauhaus för att köpa en stor mdf-skiva. Jag ska nog försöka med utdragbara lådor under skivan, får se vad det blir [emoji41]


MVH
Patric Holmström

/Patric

Mwd

Här e mitt.

// Mats W