4T motor till IMAC

Started by Skymic, 2012-12-04, 17:37:45

Previous topic - Next topic

Skymic

Hej !
Tänkte att vi kunde starta en tråd om 4T här så slipper vi hijacka de andra trådarna.

Jag tänkte i allafall lägga lite info om min Valach 170 som jag satt i en 40%Bellanca  från Pilot RC. Tanken är. segelflygbogsering och ren njutflygning[:)]
Jag kommer att monter rekomenderade Dämpare till motorn vilket kommer att göra den ganska tyst och behaglig.

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

Skymic

#2
Motorn kom från Tony Clark i Tyskland, maken till kund medvetenhet och service
Har jag inte mött i denna branch[:)]


En riktig skönket är det, en rejäl motor[}:)]




//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Skymic

//Micke


Eklund

Tackar speciellt för denna tråden. Det käns klart bättre att samla 4T frågorna på ett ställe.

Jag prenumererar jag med [:)]

Skymic

#5
Kul Pontus att du ä först in på denna tråd:-)

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

Eklund

Har du haft igång motorn ännu Micke?

--Per

Skymic

quote:
Originally posted by Eklund

Har du haft igång motorn ännu Micke?

--Per


Nej!
Det får bli till våren,skall göra klar hela motot installationen, räddade ju Bellamcan från
En framtid som Elektrisch...[:)]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Skymic

#9
quote:
Originally posted by Skymic

quote:
Originally posted by Eklund

Har du haft igång motorn ännu Micke?

--Per


Nej!
Det får bli till våren,skall göra klar hela motorinstallationen, räddade ju Bellan  från
En framtid som Elektrisch...[:)]

//Micke
IMAC-Sverige








//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Lonsan

Ser att du verkar köpt de rostfria burkarna som TC rekommenderar.
Ganska tunga (310 gr/styck). Med krök och bök i 800gr regionen för avgassystemet?
Jag funderar på hur Lager tänker göra med sin VM120?
Skulle inte ett 2 till 1 system vara helt ok för en 4t twin?
Det kommer ju bara en puff i taget, inte som för 2t boxer där båda tänder samtidigt.
Känns som EN \"50cc\" burk lätt skulle kunna göra jobbet för båda cylindrarna. Eller kanske ännu mindre burk?
Kan det bli trubbel med värme för aluburk?
Lååånga headers sägs dock vara okritiska för 4t, så det hinner svalna lite på vägen
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

När väl avgasventilen stängt och avgaserna är på väg ut, struntar de i vilken väg de får, många V8 kör bara med ett avgasrör.

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Skymic

Vikten är inget problem då den skall in i Bellan, set uppen är den som Gerhard på TC
Rekomenderade och som flera av deras kunder kör med,men det går äkert att göra på
Olika sätt.

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Skymic



//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Guzzten

Den, tillsammans med en storskalaseglare, vill vi se i sommar!

// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Turinigy 9X, Assan, DLE, No name kina maskin, lagom servon, träpropeller.
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar