Träningstråden

Started by Lonsan, 2013-04-14, 17:55:59

Previous topic - Next topic

Lonsan

Äh, jag har bara gått lite långt i min viktjakt, ni vet, en spänd skruv är ju tyngre än en ospänd då man ju tillför energi vid åtdragning. E=mc^2 ni vet...
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

På tal vibrationer eller snarare frånvaro. Träffa en snubbe med en 50cc Su-31 med en 7-stjärna á 70 cc. Drog en 3-bladig 24-12 Biela. Uj uj, va den gick fint. Hörde knappt skillnad mellan när den gick själv eller med elstartern. Luktade inget, gick på metanol och 7% olja, alltså en glödare men utan nitro. Hade visst bara kostar 15 papp, som hittat tycker jag.
Max 300 tecken, 272 återstår

Eklund

Ja, det var helt klart oflyt med en död cell. Har inte heller haft eller hört om det tidigare.

Hur som hellst fick jag ett mail kl 5.22 i morse från Gens Ace[:)]
Det är bara att fylla i en \"skadeanmälan\" på deras supportweb så skickar dom en ny ack. Det kallar jag bra service !!!

Skymic

quote:
Originally posted by Lonsan

Äh, jag har bara gått lite långt i min viktjakt, ni vet, en spänd skruv är ju tyngre än en ospänd då man ju tillför energi vid åtdragning. E=mc^2 ni vet...



Humor, jag skall genast lossa alla minna skruvar och tvätta av gänglåsningen i jakten på vikt[:D]

//Micke

//Micke


Skymic

Bilen Lastad, idag blir det fortsatt intrimmning av Felix Extra, min får stå kvar i garaget.
Sbachen är tunad för Freestyle med ny Prop Mejzlic 23x8 Evo L.
Då så nu bränner vi till Bränne.

//Micke

//Micke


Lonsan

Idag var det väldigt luftigt i Helsingborg, enligt diverse vädersidor och närliggande väderstationer 7 m/s men det kan inte vart rätt.
Passade på att lufta min 40% SU-26 för första gången sedan kortslutningen i början av januari. Det gick fint i de mer troliga 10-12 m/s.
Den 22 kg tunga kärran backade i motvinden på asfaltsbanan om jag inte höll ett par snäpp gas över tomgång. Dagens utdelning var mest mental rustning för tuffa vindförhållanden. Uffe drog några repor också idag och höll visst på att tappa siktet på kärran en gång då han tittade ner, kärran drev oväntat mycket.
Herr Jönsson tittade ut och provpassade nya standarden för kommande tävlings IT-utrustning ;-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

#21
Tar upp denna gamla tråd. Idag har jag, Svante och Anders N tränat i hård sidvind. Vi har lagt order på sidvind till finalen så nu rustar vi för det.
Max 300 tecken, 272 återstår

yak55sp

Det blir bra det. Då jag är otränad har vinden mindre betydelse..... :)
//Ulf S
KRILL YAK 55 M ZDZ 180 RV
KRILL xxxxxxxxx
Futaba T18