Träningstråden

Started by Lonsan, 2013-04-14, 17:55:59

Previous topic - Next topic

Lonsan

Detta är en geografioberoende träningstråd[^]
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

Helsingborg:

Kraftig sydlig vind, det flögs YAK55 och Su-29.
Programmen fick flygas i kraftig sidvind pga vårt flygområde. Både B och C kunde med fördel varvas.
Som väl är så har 50% av Helsingborgspiloterna fintrimmat i lugnt väder tidigare i år.
Vår propellrar är väldigt tysta, senaste snittet av Mejzlik går tyst och river loss ganska milt om man skulle ha behov av de sista pållarna (eller bara vill sträcka ut en bit och rensa rören)
Max 300 tecken, 272 återstår

Aerobat

Jepp, äntligen vår[8D]
Det gick att flyga trots 7-10m/s


Image Insert:

83.14 KB

Image Insert:

83.79 KB

Image Insert:

84.18 KB

Image Insert:

69.66 KB
Mvh Ulf

Spitfiremagnus83

#3
7-10 m/s är standard i Malmö....[:I][:I][:I][;)]

Min träningspremiär fick ett tråkigt slut. Skruvarna till kröken var inte spända nog, den lossnade. Ska landa, men efter en hel vinter med inomhusflyg var referenspunkterna när det kommer till hastighet helt felaktigt kalibrerade. Sjönk igenom och min Mejzlik 24/10 (som har tre flygningar på sitt samvete) blev helt plötsligt en 23,5/10. Stället fick också en modifierad form.......

MEN! Ny prop beställd, landningsstället böjt till rätt form, så snart blir det Extra 300 i luften igen!

 

Kent

Äntligen riktigt fint flygväder, +14, 10 m/s.
Var ensam, men Programskylten är verkligen en hjälp så här i början.

Image Insert:

77.3 KB


Image Insert:

73.93 KB

Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Lonsan

#5
Jasså du drar Vänster i 3x4 rollen i manöver 6 (C-program)...man kan också gå ur spinnen mot sig om törs och då pusha första humpty toppen från sig...då blir det 3x4 höger.

Manöver 5, spin, spinriktning och påföljande halvroll ska vara åt samma håll, inte opposite... ;-) men glöm det nu så vinner jag över dig i alla fall he he.

Körde själv 4 rundor/8 sekvenser igår efter jobb på tomt fält. Börjar kännas lönt att ställa upp nu i alla fall och programmet satt 7 av 8 gånger.


Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Kent

Det blir lätt fel när man är ensam tolkare av programmet. Tack Pontus, du är en fair man. Får väl flyga fel i Helsingborg för att du skall ha en chans [:D]

Det blev bara en runda, knäckte till i stället vid landning. Det var en mjuk landning, men fältet är ju full av hålor just nu.

Ska gå över ytan, fylla igen gropar och välta
Ingen större skada skedd, lagning på gång just nu.

Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Kent

Fy F..n. Knäckte ställinfästningen igen, nu lägger jag ned [xx(][xx(]

Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Lonsan

Efter 4:e knäckningen är det dax...skutt--kraas
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

4 lite oinspirerade rundor i lördags, fick inte jobbstressen ur kroppen riktigt.
Lagt märke till att kärran (alltså Krill SU-29:an) verkat burra och brumma allt mer.
Efter några flygningar igår noterade jag att servoarmen till ett av de två servon till vectorstyrningen av motorn hoppat av. Ojdå.
Dessutom så har de 2 kulleder som funkar som gångjärn glappat upp till nästan 1 mm glapp. Så nu åker vectorfästet ut och motorn blir fast.
Och plötsligt blir kärran ytterligare 1 hg lättare, snart får man surra fast den när den står på marken. Den höll för övrigt på att blåsa iväg/omkull i förra helgens blåsväder.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Eklund

Jag skulle tränat för första gången idag, men det blev inställt pga. ack-strul.
Jag har inte laddat ackarna till AA Extran förut och idag när jag skulle ladda upp dom så visar det sig att en cell är helt död i ett av packarna. [xx(][xx(][xx(]

Har mailat Gens Ace och hoppas dom kan skicka en ny.


--Per

Lonsan

Sicket oflyt, av de ca 300 celler jag omsatt har det ännu aldrig hänt att en cell varit helt död vid leverans.
Max 300 tecken, 272 återstår

Skymic

quote:
Originally posted by Lonsan

4 lite oinspirerade rundor i lördags, fick inte jobbstressen ur kroppen riktigt.
Lagt märke till att kärran (alltså Krill SU-29:an) verkat burra och brumma allt mer.
Efter några flygningar igår noterade jag att servoarmen till ett av de två servon till vectorstyrningen av motorn hoppat av. Ojdå.
Dessutom så har de 2 kulleder som funkar som gångjärn glappat upp till nästan 1 mm glapp. Så nu åker vectorfästet ut och motorn blir fast.
Och plötsligt blir kärran ytterligare 1 hg lättare, snart får man surra fast den när den står på marken. Den höll för övrigt på att blåsa iväg/omkull i förra helgens blåsväder.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se


Verkar vara mycket vibrationer i dina grejjer, det lossnar saker här och var[:)]

//Micke

//Micke


Aeroparts

Det finns ju ljudmodul till elkärrorna så då finns det säkert vibrationsmodul också, så att man riktigt kan få känslan av en bensinare. Luktmodul behövs ju inte eftersom hela fältet redan ligger i avgasdimma av elaggregaten som går dygnet runt..[:D][:D]
/lol

Calle_aeroparts

Hahahaha! Har ju lite svårt att lägga upp bilder på träningsflygingar från här nere men sitter och funderar på ny freestylemusik! :)