Mässa i Dortmund

Started by Calle_aeroparts, 2013-04-17, 09:06:51

Previous topic - Next topic

Calle_aeroparts

I brist på flygplan här nere i söder hyrde vi en bil och åkte 8 mil till mässan i Dortmund.

Image Insert:

34.54 KB

Väl framme mötte vi upp Jürgen Heilig som var ansvarig för alla uppvisningar. Han var hygglig och bjöd oss på biljetterna, snällt av han! Sen tittade vi såklart på mässan, tyvärr så var inte hela modellflygdelen av mässan öppen men de stora märkena hade sina montrar i en blandhall.
Så pratade med Multiplex om nya sändaren som kommer till hösten.

Image Insert:

46.45 KB

Image Insert:

37.15 KB

Sen tittade vi på flygshowen inomhus, Jürgen tyckte vi skulle få bra platser så han drog fram två stolar till oss en meter bakom piloterna:)

Donatas flög en uppförstorad shockflyer.
Image Insert:

40.74 KB

Image Insert:

41.9 KB

Tyska mästaren i F3P och även en av de ansvariga för Wallhalla showen.
Image Insert:

40.92 KB

Fick låna en maskin för foto
Image Insert:

47.67 KB

Sen fanns det såklart mycket annat på mässan, Kölns Dom i trä:
Image Insert:

40.14 KB

Och så här ser den ut i verkligheten:
Image Insert:

39.52 KB

Martin Müller var tyvärr inte där då han är på turne med Stephanie och flyger syncro, men flygande fiskar fanns
Image Insert:

43.03 KB

//Calle
 

Eklund

Kul med lite reportage!

Så Multiplex nya radio kommer till hösten nu. Jag undrar bara lite stilla vilket år.
Är det hösten 2014 eller 2015 eller .....

Lite patetiskt tycker jag då den visades för första gången för över ett år sedan och det gick att förhandsboka redan då.

--Per

Lonsan

Fick ni någon vidare insikt i funktioner?
Det blev ju mindre nätstorm i samband med lanseringen då en del av de goa funktionerna från MC4000 inte verkade ha kommit tillbaks.
Kikar med ca 2 veckors intervall om en manual har publicerats.
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

På sätt och vis skönt att det dröjer till hösten, byta radio mitt i säsongen kan stjäla värdefull flygtid.
Max 300 tecken, 272 återstår

Eklund

Och jag är glad att jag köpte en Royal Pro i stället för att vänta :)

Calle_aeroparts

#5
Jag diskuterade en del mjukvara, men tyvärr var han i monterna, Tomas Peter, bara \"marketing manager\" så han hade inte så stor koll på allt. Radion var mjukvarumässigt klar men en del plastdetaljer skulle förbättras till lanseringen. Det som jag ändå kommer ihåg var:
Varje funktion till alla switchar är helt valbara, och det finns inget som man ställer in globalt. Så alla knappar är programmerbara till varje modellminne.

Det fanns \"magic mixes\" som kunde programmers. Typ logiska funktioner som när knapp A och knapp B är on och knapp C är off, då ska funktion f starta efter 3 sekunder. Frågade dock om det gick att göra så att utslagsbegränsarna ändrade sig när t.ex. alla spakar är i det högra hörnet, men det skulle enligt honom inte gå.

Sen förstod jag det som att alla kanaler kunde mixas med X antal punkter till andra kanaler.

Men som sagt, tror inte att han hade så jättebra koll på allt.
 

Lonsan

Låter faktiskt bra :-)
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

Låter som Aurora9X fast med lite fler kanaler.
Undrar hur mycket Hitec/MPX samarbetar inom företaget tro?
Det ryktas om en kommande Aurora XX, 16 oftast.
Blir kanske tumflygar radion som kompletterar MPX korv-lådan?


//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

Det kommer säkert att gå fint att tumflyga med Proofin också, spakarna sitter nära kanterna precis
som på alla korvlådor förutom då DX10t. På den har man målat in sig i ett hörn genom att sätta spakarna tätt och långt  från kanterna.
Ingen rimlig ergonomi för tumflygning även om spakarna skulle bytas mot korta taggisar.
Max 300 tecken, 272 återstår