Off-topic Godis-servo :-)

Started by Lonsan, 2013-08-21, 22:09:32

Previous topic - Next topic

Lonsan

Hej, fick hem servo som bara är sååå fina att jag måste lägga ut dem här bland alla pryl-galna[:I][;)]

Efter att hanterar dussinvis av 25-40 kg servo i standardmått i många år
är det kul med lite andra godbitar och formfaktorer!

Det ena är ett av väldens minsta servo, 6,5 gr, coreless, digtialt, kullagrat och HELT i metall!!
Vad sägs om 2,2 kg och 0,15s?! Passar alltså både inomhusare och \"Parkmaster\"
Underbar gång och glappfritt så klart. [:p][:p]

Det andra är på 5,8 kg, 0,10s och också det i helmetall, dessutom titanväxellåda.
Vikt 25 gr.



Har även MKS helmetall+titan+BLS+HV i standardstorlek i min nya 700-heli.

Det verkar som att MKS inriktar sig mest till heli med sina nyaste produkterm dvs HV och BLS.
Men med den kvalitet de uppvisar borde de lätt kunna bli dominerande på tunga servo
för IMAC-plan också. Deras senaste cyclic servo puttar ut 25 kg/0,071s. Lite annan utväxling så är de ju hemma för de mest krävande IMAC-uppdragen.

Ja just det, servona ovan ska vara till en liten fläkt (EDF) kärra på bara 9s LiPo
men den ska nog röra på sig med 6 kg dragkraft och 3,5 kg vikt. Ca 1kW/kg elektriskt sett.

Max 300 tecken, 272 återstår

Speedbird

 

Bergstrom

Visst är de snygga!
De används även i vissa turbinmodeller med tunna vingar/fenor men då med annan utväxling.

Lonsan

Aha, annan växling, specialvarianter från fabrik eller externt framtagna modningar?
Just dessa passar bra för min del som de är, vill ha god fart på delta roderna (6125) då jag tänker använda gyro på skevandelen.
Sidan ska drivas av 65:an, inte så brådis. Fenan är väldigt tunn. Sätter ett snabbare servo på noshjulstyrningen som också får gyrostöttning.
Max 300 tecken, 272 återstår

Bergstrom

Det servo som du har där heter 6125 mini.
Detta är något starkare, och heter bara 6125.
http://webshop.rcsweden.com/sv/servo/mks/wing/ds6125.html