Tidig \"juli klapp\"

Started by Gullberg, 2013-06-27, 22:10:59

Previous topic - Next topic

Gullberg

Idag var det liten julafton i Trelleborg [:D]
Jag har bevakat releasen av den nya Jeti DS-16 under en tid och nu kunde jag inte motstå längre [:p][8D]

Image Insert:

49.29 KB


Image Insert:

56.68 KB


Image Insert:

58.18 KB


//Gullberg

www.krill-model.com
www.desertaircraft.com
www.autopartner.se
Krill Yak 55M 33%
Krill Ultimate 300KS 39% MK1
CARF Extra 300SC 41%
EF Extra 300 85"
DA / DLE / GP
Jeti DS 24

Mikael_Ingemarson


Gullberg

Här finns det mycket att läsa.....[:0]

http://www.jetiforum.de
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1693301

Verkligen stort intresse på kort tid.....[:)]

//Gullberg

www.krill-model.com
www.desertaircraft.com
www.autopartner.se
Krill Yak 55M 33%
Krill Ultimate 300KS 39% MK1
CARF Extra 300SC 41%
EF Extra 300 85"
DA / DLE / GP
Jeti DS 24

Eklund

Senaste ryktena angående Multiplex nya sändare som jag läst på nätet är att den nu kommer nästa år!!!
Det är nu över ett år sedan jag förhandsbokade den (2012-06-11).

Jag har snart tröttnat ur totalt på detta väntande och Jeti framstår mer och mer som en intressant produkt i stället.
Du skall möjligen inte iväg på någon IMAC-tävling så att du kan ta med dig sändaren för en liten demonstration?
Eller kanske är ett hembesök i samband med en lite semestertripp till Trelleborg möjlig [8D]

Lonsan

Jetin har väl också varit på gång och annonserad i flera år?
Den breda lådan har väl funnits ett tag? Vad jag vet.
Visst är det segt att vänta flera år från lansering till leverans, jag förhandsbeställde spektrum DX10t också ca 2 år innan den slutligen började levereras. Men då hade jag tröttnat och åkt och handlat MPX i stället.
MPX som jag har nu saknar en del möjligheter men det drabbar inte IMAC flyget, ej heller heliflyg. Mer special grejor som jag varit bortskämd med från MPX tidigare flaggskepp som var utöver vad någon normalt ens kunnat fantisera ihop ;-)
Har två teorier om varför Proofi dröjer. Det ena är att den fick kritik från en del håll att inte alls leva upp till att motsvara eller överglänsa legenden MC4000. Det andra är att de har ekonomiska bekymmer, vilket är en helt ogrundad spekulation som jag hoppas är fel.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Gullberg

quote:
Originally posted by Eklund

Senaste ryktena angående Multiplex nya sändare som jag läst på nätet är att den nu kommer nästa år!!!
Det är nu över ett år sedan jag förhandsbokade den (2012-06-11).

Jag har snart tröttnat ur totalt på detta väntande och Jeti framstår mer och mer som en intressant produkt i stället.
Du skall möjligen inte iväg på någon IMAC-tävling så att du kan ta med dig sändaren för en liten demonstration?
Eller kanske är ett hembesök i samband med en lite semestertripp till Trelleborg möjlig [8D]



Hej Per,
Absolut troligt att jag dyker upp på någon av IMAC tävlingarna men säkrast den i Simmelsberga. Du är alltid välkommen till Trelleborg om du har vägarna förbi, du hittar ju hit. [;)]

Hälsningar......Jonny

www.krill-model.com
www.desertaircraft.com
www.autopartner.se
Krill Yak 55M 33%
Krill Ultimate 300KS 39% MK1
CARF Extra 300SC 41%
EF Extra 300 85"
DA / DLE / GP
Jeti DS 24

Gullberg

Accelerometer funktionen som demonstreras 2:30 in i videon nedan ser jag verkligen fram emot att använda kopplad till timer och telemetrifunktioner. [:p]

http://www.youtube.com/watch?v=SpStWz7VwiY

//Gullberg

www.krill-model.com
www.desertaircraft.com
www.autopartner.se
Krill Yak 55M 33%
Krill Ultimate 300KS 39% MK1
CARF Extra 300SC 41%
EF Extra 300 85"
DA / DLE / GP
Jeti DS 24

Eklund

Jag kan konstatera att det finns många intressanta lösningar i Jeti DS-16. Några som tilltalar mig lite extra:
* Möjlighet att justera slaglängd på spakarna så att de passar ens egna händer.
* Hallsensorer i stället för pottar i spakarna. Kan inte bli glapp.
* Två separata sändare inbyggt med två antenner var. Väldigt god täckning och redundans.
* Det verkar vara väldigt flexibla mixningsmöjligheter.

Funktioner som är balla och som man kan ha nytta av:
* Telemetri med röst i sändaren så att man inte behöver titta på en skärm. Ser direkt att det är trevligt att kunna få ut hur mycket det är kvar i ackarna till el-maskinen.
* Inbyggda tiltsensorer som man kan styra servon med. Om man har en kamera i planet t.ex och vill kunna styra den utan att släppa spakarna. Kan kanske även vara bra till att sätta flightmodes med t.ex.

I övrigt verkar dom vara väldigt aktiva att utveckla produkten + att det verkar vara den mest välbyggda sändaren jag sett.
Måste nog känna på en sådan innan man bestämmer sig.

--Per


Lonsan

Tänkte att tilt sensorn kunde var till om man får en tilt i päran och tappar sändaren...automatisk killswitch + lämpliga fail safe inställningar.
Sen kan det ju alltid vara kul att radiostyra sitt labyrint spel igen. Brukar inte bli så lättkört via spak i alla fall.
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

Klämde lite på den i Sunne och den osade kvalitet.
Sedan hade den ju redan snake och tetris[:)]
/lol

Lonsan

Det är ett elände att alla kör sina egna unika protokoll för radioöverföringen sen det blev 2.4GHz.
Undrar vem som blir först med en sändare som snackar alls språk. Orange och Hobby King antagligen...
Max 300 tecken, 272 återstår

Eklund

Då var det klart att det kommer finnas åtminstone en DS-16 på startlinjen i Brännebrona [:D][:D][:D].

Jag kunde inte heller motstå Jetin då jag kunde utnyttja förköpspengarna för Multiplexen hos Autopartner.

Jag provflög Extran i söndags med Jetin och det är ett stort lyft för min del mot Multiplexen vad det gäller känsla i flygningen. Multiplexen var alldeles för lätt. Jag var tvungen att hålla i den ordentlig och försökte tidvis använda den som ratt[:0]. Jag trives heller aldrig med Multiplex \"sändarlåda\". Fingrarna som jag inte hade på spakarna var hela tiden i vägen med den.

Jetin är mycket gedigen och den hänger stadigt och välbalanserat i sin rem. Jag kan lägga händerna ovanpå sändaren med fingrarna på sidan så att det blir som ett mellanting mellan igelkott och korvlåda. Passar mig helt perfek!

Programmeringsmöjligheterna är också helt fantastiska om man jämför med Multiplexen. (Jag lärde mig kanske aldrig den ordentligt). Nu är radiofrågan äntligen löst för lång tid framöver!

--Per