Inte nu igen...

Started by Lonsan, 2013-10-01, 19:42:33

Previous topic - Next topic

Lonsan

Attans snälla jag behöver HJÄLP!!




Jag har lossat specialbeslaget som håller nosstället. Behövde värmas med varmluft
till det fräste då det förutom skruvning ochså var epoxilimmat på plats[:0]
Tanken är att flytta stället knappa 20 mm åt höger för att få plats med förgasare och
framförallt tratten.
Image Insert:

59.72 KB

Börjar bli väldigt lite kvar av boxen då förgaseren med tratt hamnar precis mitt i \"golvet
Image Insert:

63.1 KB


MEN, vad i [}:)][}:)][}:)]-te nu...både choke och throttle-arm blockas totalt av nosstället[:(][:(]! Vad gör man? Sån här skit är jag inte van vid alls.[B)]!
Image Insert:

72.18 KB


Närbild på armar, den löjlig korta är choke. (varför gör de på detta sätt??)
Vad händer om man vänder upp och ner på förgasaren, blir det surning eller annat trubbel?
Skulle lösa problemet. Snääälla, säg att det är OK[:0][:0]

Image Insert:

57.78 KB
Max 300 tecken, 272 återstår

Skymic

Pontus! Går det att sätta gas och Choke servo ovanför,under eller framför istället?

//Micke

//Micke


joenella

Varför inte flytta carb?
Lav et stykke forlængelse mellem den svarta boks og carb\'en, så kommer carb ind i fuselage?
 

Blomman

Lösningen stavas Predator.
Nej, skämt åsido.
Kan du inte låta linkagen gå höger om landstället och ansluta armarna framifrån?
Som en u-sväng.
Jag gjorde det en gång på åttiotalet på en fyrtaktare och det funkade då iaf.

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Lonsan

Tack för tipsen :-)
Att vända carb borde väl vara ok ????
Det är trångt åt alla håll så svärta att jobba från andra håll.
Max 300 tecken, 272 återstår

Kent

Kolla om vevhustrycket är i förbindelse med förgasaren via kanaler om du vrider den 180 grader.
På en del motorer sitter förbindelsen på utsidan med en slang.

Själva läget på förgasaren tror jag inte har nån betydelse.

Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Lonsan

Kärran går att köpa till reducerat pris av mig för tillfället...
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

quote:
Originally posted by Kent

Kolla om vevhustrycket är i förbindelse med förgasaren via kanaler om du vrider den 180 grader.
På en del motorer sitter förbindelsen på utsidan med en slang.

Själva läget på förgasaren tror jag inte har nån betydelse.

Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767


Det sitter slang :-).
Packningen verkar limmad, idé att värma eller måste man skära och bända?
Max 300 tecken, 272 återstår

Speedbird

#23
quote:
Originally posted by Lonsan

Kärran går att köpa till reducerat pris av mig för tillfället...



nä... Pontus !
ge inte upp nu,
montera en elstart på Valachen så blir du lycklig ! ! [8D]

hmmm...
såg precis att du tokslaktat inne i nosen på kärran ! [:0] [:D]
med tanke på detta...
hur mycket reducerat i pris... ? ? [:I]
Mokin behöver kanske en ny nos att bo i [:o)]

/Perra
 

Spitfiremagnus83

Vafalls! Ska du sälja innan du ens kommit igång?! Nej minsann, kör nu på, när du får skiten att funka så kommer du inte ihåg det här klabbet.
 

Lonsan

quote:
Originally posted by Speedbird

quote:
Originally posted by Lonsan

Kärran går att köpa till reducerat pris av mig för tillfället...



nä... Pontus !
ge inte upp nu,
montera en elstart på Valachen så blir du lycklig ! ! [8D]

hmmm...
såg precis att du tokslaktat inne i nosen på kärran ! [:0] [:D]
med tanke på detta...
hur mycket reducerat i pris... ? ? [:I]
Mokin behöver kanske en ny nos att bo i [:o)]

/Perra


Ha ha, MOKI 5x50 i den, då är det bara att skippa motorkåpan
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

quote:
Originally posted by Spitfiremagnus83

Vafalls! Ska du sälja innan du ens kommit igång?! Nej minsann, kör nu på, när du får skiten att funka så kommer du inte ihåg det här klabbet.



Vet inte, tanken var ju att ha ett enkelt bygge och okritiskt plan som testbänk åt Valachen.
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Allt ska inte vara så lätt........[^], du är ju en duktig konstruktör/byggare, så det där lilla problemet fixar du i ett nafs [:D]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Speedbird

#28
quote:
Originally posted by Lonsan

quote:
Originally posted by Speedbird

quote:
Originally posted by Lonsan

Kärran går att köpa till reducerat pris av mig för tillfället...



nä... Pontus !
ge inte upp nu,
montera en elstart på Valachen så blir du lycklig ! ! [8D]

hmmm...
såg precis att du tokslaktat inne i nosen på kärran ! [:0] [:D]
med tanke på detta...
hur mycket reducerat i pris... ? ? [:I]
Mokin behöver kanske en ny nos att bo i [:o)]

/Perra


Ha ha, MOKI 5x50 i den, då är det bara att skippa motorkåpan




Det menar du inte [;)] hehe [:D]
Ordet för att beskriva en sådan motor i den kärran måste bli...

Spännande ! ! [:D]

Ge inte upp Pontus !
Sälj inte kärran, ta nya tag så får vi snart se den i luften [8D]

/Perra
 

Lonsan

Nu har jag i alla fall vänt på förgrisaren. Efter att träffat 3 olika bensinsniffare och en fotogen junkie idag så har jag insett att throttle och choke armar nästan alltid måste moddas och att bränsleflygsbyggande är mer PIA än jag förstått.
I stället för att fytta stället i sidled så tror jag att jag flyttar det bakåt en 4 cm.
För att det inte ska bli för \"välteligt\" så riktar jag det en aning framåt och behåller nog axelavståndet ändå.
2-1 kanistern får hamna på högersidan. Olika långa headers ska inte spela roll sägs det. Lite synd att de blir ganska korta, ljudet blir behagligare med lååånga.
Max 300 tecken, 272 återstår