Personifiering av Krill SU-29 33%

Started by Spitfiremagnus83, 2013-10-09, 22:09:13

Previous topic - Next topic

Speedbird

quote:
Originally posted by Papmehl

Och jag som bara har DA motorer.. Hur ska jag göra nu då? :-)

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------



Enkelt ! [:D]
Prova med V-power and feel the difference [}:)] [8D]

Nä, om det fungerar bra med det man kör på idag så kör vidare naturligtvis ! [:p] [:)]

/Perra

 

Papmehl

Jag är nöjd så jag kör på med aspen [:D]

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill - Aircraft - Desert Aircraft - 3W - ExtremeFlight -  Mejzlik
www.autopartner.se
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Spitfiremagnus83

Det blev en liten sejour till hobbyrummet i kväll innan Homeland (Sjukt bra serie, måste bara ses, tredje säsongen går på 1:an nu.)

Sporrhjulet såg ut att ha levt ett hårt liv så det fick bli lite renovering. Nytt hjul från Du-bro och lite putsande så blev det riktigt bra!

FRÅGA 1: Jag vill ha en snygg pilot i denna, men gillar inte helmet heads. Kan någon tipsa om var man kan finna detta? Gör ingenting om den är omålad, tvärtom, det är ju halva nöjet!

FRÅGA 2: Har lite lösa instrument på väg hem från denna firma http://www.aerocockpit.com/en/ och tänkte knåpa ihop två paneler. Vad tror ni är bäst att bygga dessa av? Depron? Tunn balsa? Plywood?
 

Spitfiremagnus83

Före:

Image Insert:

68.71 KB



Image Insert:

79.08 KB

Efter:



Image Insert:

68.78 KB

Kolfiberstället på plats:



Image Insert:

80.62 KB
 

Lonsan

Varför blir det alltid så ovetenskapligt när det pratas soppa och oljor?
Nån borde väl ha lite mer fakta att tillföra ang hur olika kvaliteter på \"bensin\" fungerar och skiljer sig åt?
Max 300 tecken, 272 återstår

Spitfiremagnus83

Exakt! Men det kan vi väl ta i en annan tråd?
 

Par A

Kul Magnus att du har fått tag i en 100cc maskin, ska bli kul att se dig flyga den nästa säsong.

Bara ut och träna Sportsman med den innan vi får väder som stoppar oss men det kanske ni är förskonade från i Skåne[:D]

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Aeroparts

Hej, om du tittar här så ser du en bräda i Depron och instrumenten är utskrivna från nätet.
http://mini-iac.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=505&whichpage=13
Jag har två omålade red aero 33% piloter (visor up) till salu om intresse finns, kan väl släppa dom för vad de kostar utan moms och frakt 95 USD/st
De var faktiskt köpta just för att sitta i denna maskinen innan vi sålde den till Rikard.
/Lennart

Mikael_Ingemarson

Hej Magnus

Angående att bygga instrumentbräda så röstar jag på depron.
Eller tunn plyfa med lätthål och Oracover klädsel, måste vara optimalt i en compositkärra.[:D]

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar

Niilo

Jag tillverkade panelen till Krill-Extran av Depron och kolfiberduk. Den blev lätt, stark och snygg (tycker jag i allafall)! Den är inte helt komplett på bilden.

Image Insert:

58.85 KB
 

Spitfiremagnus83

Snyggt Niilo! Du har inte någon bild på det färdiga resultatet?
 

Paul

Jag tycker du ska bygga en panel i SKUM.....[^]Composite plan är ju ändå bara byggda i just....[:0] skum med ett hårt ytplast skickt.
Man kan även kalla dessa för hårdplastskum-flygplan
[^][^][^]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Aeroparts

Det finns en del Skumma Hårda Plastflygplan också[;)]

Spitfiremagnus83

 

Johan

quote:
Originally posted by Niilo

Jag tillverkade panelen till Krill-Extran av Depron och kolfiberduk. Den blev lätt, stark och snygg (tycker jag i allafall)! Den är inte helt komplett på bilden.

Image Insert:

58.85 KB



Mycket fin panel Niilo!

//Johan Å
//Johan